#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

21 September 2013

AZALINA: Sah tolak Wanita, kini tumpukan MT... KLIK baca ni!


Ahli Parlimen P157 Pengerang juga bekas Ketua Puteri UMNO, Datuk Seri Azalina Othman Said mengesahkan akan bertanding jawatan ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO dalam pemilihan parti bulan depan.

Dengan pengalaman dan kebolehannya sebagai Ahli Parlimen selama tiga penggal dan pernah menjadi menteri Kabinet serta Ketua Puteri UMNO, beliau yakin mampu mencurah bakti kepada parti, bangsa, negara dan agama.

Beliau turut menghargai jaminan sokongan yang diberikan oleh Ketua Wanita, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil kepadanya bagi bertanding jawatan MT.

''Saya ingin mengambil kesempatan mengulas kenyataan Shahrizat dengan mengucapkan jutaan terima kasih kepada beliau yang telah menjanjikan sokongan padu Wanita kepada saya bagi merebut jawatan ahli MT,'' katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

DS Azalina sebelum ini menawarkan diri bertanding jawatan Ketua Wanita UMNO yang kini disandang oleh DS Shahrizat, bagaimanapun pada awal bulan lalu mengumumkan untuk menarik diri ekoran telah dinasihatkan berbuat demikian.

Dalam hubungan berkaitan, Shahrizat semalam menafikan dakwaan pihak tertentu kononnya wujud usaha daripada pihaknya yang menggesa Azalina memberi laluan kepadanya untuk mempertahankan jawatan Ketua Wanita UMNO itu.

Azalina dalam pada itu yakin keputusannya bertanding MT akan diterima baik oleh semua pihak demi perpaduan dan keutuhan UMNO.

Jelasnya, sebagai seorang yang setia kepada kepimpinan, paling penting adalah melihat UMNO terus padu, utuh dan unggul serta bersedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti.

''UMNO ialah sebuah parti yang berasaskan prinsip demokrasi. UMNO bukan dimiliki oleh individu atau pihak tertentu. UMNO adalah untuk semua ahlinya demi menjaga kepentingan dan hak orang Melayu,''

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.