#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

29 November 2013

TERKINI: Demo kecam 'Kucing Kurap' Ahli Parlimen DAP di Penang. KLIK tengok sini!


Lagi demo di Pulau Pinang mengecam ahli parlimen DAP Jelutong Jeff Ooi yang mengatakan 'kucing kurap' kepada pekerja Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP)

Sehingg kini, pegawai MPPP di kacau dengan suara-suara berbunyi 'meow meow meowww' setiap kali mereka menjalankan tugas di pasar pasar seluruh Pulau Pinang

Demo berdekatan Masjid Melayu
Georgetown dianjurkn oleh Badan Bukan Kerajaan (NGO) Karyah Masjid Melayu Pulau Pinang selapas solat Jumaat, sebentar tadi.

Kebiadapan Jeff Ooi terhadap penjawat awam berpangkat rendah dalam Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) itu tidak boleh wajar. Ia langsung tidak sesuai dan tidak sepatutnya kerana istilah yang digunakan itu bersifat keji dan tercela.

Disebabkan kenyataan itu,ia telah menimbulkan kemarahan orang ramai khusus mereka yang bertugas di MPPP.


Media baru-baru ini melaporkan lawatan Ooi di Pasar Jelutong bertukar kecoh apabila seorang pekerja MPPP menggesanya menarik kembali label kucing kurap itu.

Dalam kejadian kira-kira tersebut, bekas Timbalan Presiden Kesatuan Buruh MPPP Mohd Rofi Osman mendekati Ooi, yang ketika itu sedang mengadakan sidang akhbar mengenai penjaja tidak berlesen dan dengan suara yang kuat memintanya memohon maaf secara terbuka kepada semua kakitangan MPPP.

Bagaimanapun,Jeff seolah-olah tidak mengendahkan tuntutan Mohd. Rofi.

Memang gampang!!!






ARTIKAL TERDAHULU: KLIK SINI

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.