#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

26 March 2014

#PRAYFORMH370: Kapal terbang ke K.Terenggsnu terbakar.



Sebuah pesawat milik Malindo Air dilaporkan terbakar di bahagian enjin sayap kiri dalam penerbangan ke Kuala Terengganu, pagi ini.

Perkara itu disahkan oleh pihak Malindo Air dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan pagi ini.

Enjin sayap kiri pesawat tersebut terbakar pada ketinggian 7,000 kaki, kira-kira lima ke tujuh minit selepas meninggalkan Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang.

Juruterbang, Kapten Wong Y.Y berjaya mengikut prosedur kecemasan dan mendarat kembali di lapangan terbang yang sama.

Semua 49 penumpang, yang sebahagian penumpangnya terdiri daripada skuad bolasepak Terengganu, dan empat anak kapal pesawat yang berlepas kira-kira pukul 7.35 pagi itu selamat dan punca kejadian sedang disiasat.

Pemain tengah Terengganu, Faiz Subri memuatkan gambar enjin yang terbakar di laman sosial miliknya.

Gambar sayap Malindo Air yang terbakar dimuat naikkan oleh pemain Terengganu, Faiz Subri di laman sosial miliknya.
Semua penumpang kemudiannya ditukarkan ke penerbangan lain ke Kuala Terengganu.


Gambar sayap Malindo Air yang terbakar dimuat naikkan oleh pemain Terengganu, Faiz Subri di laman sosial miliknya.
Semua penumpang kemudiannya ditukarkan ke penerbangan lain ke Kuala Terengganu. SUMBER

ARTIKAL TERDAHULU : KLIKSINI

2 comments :

  1. MAS dan Malindo Air pula sekarang mungkin akan terus disasarkan musuh ISLAM/Melayu selagi MAS dan Malindo Air tak jatuh dlm. genggaman Kapir Barat-ZIONIS dan ejen tempatannya dr. si DAPBANGKAIBABI!

    MALANGNYA MAS makin di "Barat-Zioniskan" akibat menyertai One World Alliance (salah satu agenda New World Order), spt. Etihad dan Qatar Airways! Sebab itu agaknya, paramugari tak ada atau tak dibenarkan yg. BERTUDUNG sdgkan Malaysia NEGARA ISLAM dan MAS adalah penerbangan nasional. Begitu juga dgn. Qatar dan Etihad Airways, yg. penuh dgn. paramugari Barat yg. PENYOMBONG (pernah saya sendiri lihat keangkuhan mereka layan org. kampong/tak pandai cakap omputih, yg. nak pi Umrah dlm kapalterbang dan di Airport) - dan pakaian paramugari lansung tak bercorak Islam (pakai skirt) sedgkan itu negara Arab pula dan airport mereka pun diDOMINASI pekerja asing Bukan Islam; sedgkn ramai umat Islam, termasuk dr. kampung, menggunakan penerbangan MAS dan Etihad dan Airport, utk. menunaikan Umrah dan Haji.

    Melalui One World Alliance ini, dan insiden terbaru ini, MAS akan dipaksa utk. bergabung dgn. syarikat Barat-Zionis, termasuk Air Berlin - spt. sy. penerbangan Arab-Islam yg. telah di'Barat-Zionis'kan contohnya Qatar dan Etihad Airlines itu (apalagi MAS makin dipenuhi konsultan luar termasuk dari Barat dan lihat di http://theunspinners.blogspot.com/2013/08/idris-jala-cadang-jual-omar-ong-jadi.html, Idris Jala cadang jual, Omar Ong jadi konsultan sebat komisyen?, by The Unspinners, 8/15/2013 )!

    Sedangkan Jerman sangat bahaya kerana ia penyokong paling kuat ZIONIS-Israel bersama US/UK - lihat http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  2. Tengok si PENGGANAS KAPIR DAPBANGKAIBABI menghasut rakyat China menyerang Malaysia, dan membunuh YAB PM dan keluarga serta Menteri lain (disyaki Menteri-Menteri Islam/Melayu) - untuk. “dikuburkan sampai 18 jenerasi” (lihat di http://rmf7.wordpress.com/2014/03/26/malaysia-sedang-di-tekan-oleh-proksi-kedutaan-malaysia-di-china-di-serang/)!

    Apa KDN dan PDRM akan biarkan GERTAKAN PENGGANASBABI i ini?! Dan tolong KETATkan kawalan keselamatan YAB PM dan Menteri-Menteri Islam/Melayu kita serta ahli keluarga mereka!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.