#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

10 March 2014

#PRKajang #ComeyFun : @ChewMeiFun atau Wan Azizah untuk rakyat Kajang?


Setelah mahkamah memutuskan bahawa Anwar Ibrahim bersalah didalam kes liwatnya. Terserlah tajuk-tajuk di muka hadapan media pro-pembangkang mempertaruhkan 'Air Mata Azizah' menjadi sandaran mereka.

Sudut ini, memang sudah dijangka, ia bukanlah suatu yang memeranjatkan. Wan Azizah yang sememangnya telah dikenali sebagai 'pelakon airmata' dan memulakan karier lakonannya sejak 1998 setelah suaminya Anwar Ibrahim di pecat dari kerajaan kerana di dakwa meliwat lagi.

Lakonannya berlarutan dalam membentuk parti Keadilan Nasional (KEADILAN) pada 4 April 1999 dan memenangi kerusi Permatang Pauh menewaskan calon BN Datuk Ibrahim Saad dalam PRU ke 10. Dengan hanya bermodalkan air mata, Wan Azizah berjaya mempertahankan kerusi Permatang Pauh sehingga tiga penggal.

Hari ini pelakon airmata ini, sekali lagi dipertaruhan oleh PR untuk memenangi PRK Kajang yang kononnya bertujuan untuk membantu masyarakat DUN Kajang sepertimana apa yang di akui Anwar dalam kempen-kempennya sebelum ini.

Persoalannya, perlukah pengundi Kajang mengambil risiko untuk memilih Wan Azizah? Apakah perjuangan dan kelebihan dibawa untuk rakyat sepanjang beliau menjadi Ahli Parlimen Permatang Pauh selain dari memperjuangkan nasibnya dan keluarga? Itu kita semua tahu.


Dari itu, mana satu yang terbaik untuk pengundi Kajang memilih. Adakah air mata dan kisah sedih Wan Azizah atau kemampuan serta integriti yang ada pada calon BN, Chew Mei Fun? Saksi video ini...


ARTIKAL TERDAHULU : KLISINI

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.