#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

15 March 2014

#PRKKajang #BN4Kajang : Wan Azizah mengaku 'Boneka'..?



Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail sebelum ini berang dengan tuduhan yang mengatakan dirinya hanya dijadikan boneka di dalam parti itu. Namun ketika di wawancara oleh portal pro-pembangkang Malaysia Insider baru-baru ini, dia seolah-olah mengakui tidak mempunyai peranan di dalam parti yang diterajuinya itu.

Menjawab soalan berhubung keputusan untuk memilih dirinya sebagai calon bagi menggantikan suaminya, Azizah yang juga dikenali sebagai pelakon ‘air mata’ menjawab, dia tidak berada di dalam mesyuarat tersebut.

Malah dia turut menegaskan, ketika keputusan untuk melantiknya sebagai calon di PRK Kajang di maklumkan kepadanya dia merasakan terpanggil untuk memenuhi tanggungjawab yang diberikan itu.

“Saya tiada dalam mesyuarat ketika itu... Apabila keputusannya tersebut dimaklumkan kepada saya, adalah menjadi tanggungjawab saya memenuhinya” katanya.

Atau dalam bahasa mudah, Azizah sebenarnya mengakui sebagai Presiden dia tidak hadir dalam mesyuarat penting yang sepatutnya diputuskan oleh seorang presiden parti.

Persoalannya ialah, di manakah peranan dan kuasa Azizah sebagai presiden? Sedangkan mesyuarat pemilihan calon yang akan dipilih mewakili parti bukanlah satu keputusan yang kecil. Ini kerana mereka yang terpilih akan mewakili dan membawa imej parti sekiranya gagal mempertahankan kerusi panas tersebut.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin ketika berucap di majlis Pelancaran Jentera Pemuda BN di Taman Saujana Impian, menyifatkan Azizah sebagai ‘boneka’ dalam permainan politik yang dicipta partinya.

Atas sebab itu, beliau menyeru agar pengundi Kajang khususnya anak muda agar tidak terperangkap dengan permainan dan politik murahan pakatan dalam menagih ‘undi simpati’ dalam pilihanraya kecil yang akan diadakan pada 23 Mac ini.

Tambah menarik di dalam wawancara itu, Azizah turut mengatakan antara sebab dia bersetuju untuk menggantikan Anwar ialah untuk memastikan rakyat Kajang dapat melihat ‘kesusahan’ yang dialami oleh keluarganya.

Ia sekali gus membuktikan bahawa PRK Kajang ini hanyalah bersifat peribadi dan bukannya untuk kepentingan rakyat.

1 comments :

  1. BAnyak Cilaka punya olang, lu yakap lu family susah mau kasi olang suma tau, lu langsi lu pigi mati looo. Lu family million linggit ala wang, hali2 tirbang sana sini, nasib loo tak yatuh bom lotup, Cilaka olang, suka kasi susah olang suma. Mini ada lagi pigi hamtam cina amoy, sudah tu lagi hamtam montot jayntan. Cilaka olang, lu siiii pun lagi baik , hilup hali2 bikin susah olang , tipu sana sini.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.