#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

30 September 2014

Projek PIPC di Pengerang peluang kerjaya di masa hadapan - Pengerusi YAYASAN MESRA



Yayasan Mesra dengan kerjasama Pejabat Pendidikan Daerah Kota Tinggi, Biro Pendidikan UMNO Bahagian Kota Tinggi dan PIBG SMK Tan Sri Jaafar Albar untuk mempersiapkan anak-anak Tingkatan 4 dalam menghadapi peperiksaan SPM pada tahun hadapan.


Program yang dihadiri murid-murid dari sekolah-sekolah dari 2 DUN (DUN Sedili & DUN Johor Lama), SMK Tan Sri Jaafar Albar, SMK Bandar Kota Tinggi, SMK Bandar Easter, SMK Lokman Hakim, SMK Air Tawar, SMK Seri Aman, telah diberi suntikan motivasi dan semangat oleh Datuk Ehsan merangkap Pengerusi Yayasan Mesra agar mereka mengambil peluang untuk memperbaiki kelemahan-kelemahan diri dan bersedia lebih awal untuk menghadapi SPM.

Pada masa yang sama, YB Datuk Ehsan mengingatkan kepada pelajar tentang ujudnya pembangunan di Pengerang di mana adanya projek Kompleks Petroleum Bersepadu Pengerang (PIPC).

Projek mega yang bersempadan dengan Kota Tinggi dan sudah tentu berpotensi besar dalam mendapatkan peluang kerjaya dan wajar diambil perhatian serta di munafaatkan.


Dikatakan sebanyak 100,000 peluang pekerjaan akan ditawarkan menjelang tahun 2017 di Kompleks Petroleum Bersepadu Pengerang (PIPC) dan tahun 2025 di Iskandar Malaysia, dari pelbagai jenis bidang seperti petroleum, kejuruteraan, perniagaan, pengurusan.

Pastinya rakyat tempatan bakal menerima pelbagai peluang ekonomi hasil daripada perlaksanaan projek terbabit.

Oleh itu, bertepatan dengan saranan Datuk Noor Ehsanuddin Bin Haji Mohd Harun Narrashid yang juga sebagai Ahli Parlimen Kota Tinggi kepada murid-murid yang bakal menduduki SPM tahun hadapan di dalam satu program "Motivasi Mesra: Insan Gemilang SPM 2015" agar ambil peluang yang ada dan gigih berusaha untuk mengubah nasib diri dan keluarga.

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.