#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

5 March 2015

Hentian Bas Greenwood berhenti beroperasi - SPAD



Suruhanjaya Penhgangkutan Awam Darat (SPAD) dalam satu kenyataan media yang mengumumkan pemberhentian Hentian Bas Greenwood sebagai stesen setempat bas ekspress bagi perjalanan ke Pantai Timur dan akan berkuatkuasa pada 9 Mac 2015.


Bermula dari tarikh tersebut, semua bas ekspress terbabit yang sebelum ini mengendalikan perkhidmatan mereka ke pantai timur hanya akan beroperasi dari Terminal Bersepadu Selatan (TBS).di Bandar Tasik Selatan.

Kaunter Tiket Hentian Bas Greenwood
Untuk menambah keperluan dan kemudahan para pengguna atau penumpang dengan peralihan ini, SPAD telah menetapkan waktu perjalanan tambahan dari Greenwood ke stesen LRT Titiwangsa melalui perkhidmatan bas RapidKL dan U2 untuk penumpang yang mahu menuju ke TBS. 

Penetapan waktu perjalanan tambahan setiap hari adalah sebanyak lima pada waktu dan masa seperti berikut:


Tambahan waktu perjalanan dengan perkhidmatan bas itu telah pun dimulakan operasinya sejak 1 Mac 2015 lalu dan boleh ditambah dengan sewajarnya bagi memenuhi permintaan pengguna sekiranya perlu.
KLIK sini untuk ke Terminal Bersepadu Selatan (TBS)

Pengguna atau penumpang dari Batu Caves, Taman Wahyu, Kg. Batu, Batu Kentonmen dan Sentul boleh menggunakan perkhidmatan KTM Komuter ( Laluan Sentul dan Pelabuhan Klang) menuju dan berhenti ke stesen KL Sentral untuk pertukaran tran ( Laluan Seremban dan Rawang ) bagi menghubungkan mereka ke stesen Bandar Tasik Selatan bersebelahan Terminal Bersepadu Selatan (TBS)


Dengan langkah ini, untuk pengguna bas ekspress bagi laluan ke Pantai Timur akan dapat menikmati perkhidmatan sebuah terminal bas yang lebih selamat dan lebih selesa di Terminal Bersepadu Selatan (TBS) yang dilengkapi antara lain, dengan tempat duduk yang mencukupi, penghawa dingin, 24 jam operasi dan keselamatan, sistem tiket berpusat, ruang ketibaan dan berlepas khas yang lengkap dengan jadual waktu perjalanan (skrin elektronik) termasuk kemudahan-kemudahan lain seperti loker simpanan bagasi, mesin ATM, kedai-kedai dan restoran-restoran yang bersih serta selesa berbanding Hentian Bas Greenwood.




0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.