#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

18 July 2015

1MDB: Keluar 'Waran Tangkap' Tun M?


Mengikut perkembangan dan hebahan berita isu kemelut antara Tun M dan DS Najib sebelum ini, berikut antara yang terbaru ingin MP kongsikan kepada semua.

Rahsia sudah mula terbongkar. Pesuruhjaya Polis Thai Diraja, Lt Jen Prawut Thavornsiri,telah mengadakan sidang akhbar pada 1.00 petang di Bangkok dengan mengesahkan beberapa bukti yang sangat kukuh.

Berdasarkan kepada semua bukti tersebut maka wujud satu konspirasi yang sangat kompleks untuk menjatuhkan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak kononnya melalui 1MDB, yang jelas merupakan satu tuduhan palsu.
“Kita mempunyai identiti mereka dan ia akan didedahkan dalam mahkamah terbuka apabila aplikasi untuk waran tangkap telah diserahkan… walaubagaimanapun identiti mereka telah didedahkan di negara anda (Malaysia),” kata Lt Jen Prawut.
Menurut sumber dalaman polis Thailand, beberapa nama telah disebut dan nama yang tersenarai akan disiasat yang mana waran tangkap mungkin akan dikeluarkan untuk membawa mereka ke Thailand bagi tujuan pendakwaan.

Mereka terdiri daripada Clare Rewcastle Brown, Tong Kooi Ong, Ho Kay Tat, Tony Pua, Sufi Yusof, Kamal Sadiqque dan Tun Dr Mahathir Mohamad. 

Nah... Nama Tun M pun ada tersenarai? Untuk ketahui berita sepenuhnya, klik dan layari sumber yang MP terima ... KLIKSINI, 

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.