#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

28 July 2015

KENYATAAN MEDIA: Mantan Timbalan Perdana Menteri - Tan Sri Muhyiddin Yassin


KENYATAAN MEDIA YBHG TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN 

Bismillahirrahmanirrahim.
 
Alhamdulillah, saya mengucapkan terima kasih kepada YAB Perdana Menteri kerana telah memberikan peluang kepada saya untuk berkhidmat dalam pentadbiran kerajaan persekutuan sebagai Timbalan Perdana Menteri bermula 10 April 2009. 

Saya juga mengucapkan terima kasih kepada semua ketua-ketua jabatan, pegawai-pegawai kerajaan, pemimpin pertubuhan bukan kerajaan dan semua pihak yang telah menyokong saya sepanjang saya menjalankan tugas sebagai Timbalan Perdana Menteri. 

Saya menerima keputusan YAB Perdana Menteri untuk menggugurkan saya daripada kabinet dengan hati yang terbuka. 

Saya menghormati kuasa prerogatif YAB Perdana Menteri untuk melantik dan menggugurkan mana-mana anggota kabinet. Sebagai Timbalan Perdana Menteri, saya telah terlibat secara langsung dalam pembuatan dasar-dasar kerajaan dan melaksanakan tugas-tugas yang dipertanggungjawabkan kepada saya dengan penuh amanah. 

Selama saya berkhidmat, saya sentiasa mendokong semua dasar kerajaan dan menyokong kepimpinan YAB Perdana Menteri. Kecuali dalam isu 1MDB, saya mempunyai prinsip dan pendirian saya sendiri dalam mempertahankan hak rakyat, nama baik parti dan kepentingan negara. 

Jika kerana pendirian saya dalam isu ini menyebabkan saya digugurkan daripada kabinet maka saya redha. 

Saya akan sentiasa setia kepada perjuangan UMNO. Sebagai Timbalan Presiden UMNO, saya akan terus melaksanakan amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepada saya dan mencurahkan khidmat bakti saya demi memperkukuhkan parti serta mengembalikan keyakinan orang Melayu dan rakyat kepada UMNO. 

Kepada Allah saya berserah. 

TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN 
28 Julai 2015

Barisan Kabinet Baru Dilantik KLIKSINI

5 comments :

  1. Tengok cara dia cuba mengaitkan pennggugurannya dgn. kritikan dia pd. IMDB kononnya - LICIK betul!

    Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya olehsi PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS-PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    Baru kita sedaq PERANCANGAN amat LICIK keturunan PENGKHIANAT tu disyaki nak MENGUASAI UMNO dan K'jaan melalui Kedah! Mcm. Kedah tu bapak dia punya! Bukan main lagi di majlis harijadi bapa dia baru-baru ini, dia dikelilingi si puak-omputih-KEPARAT berkostum termasuk dgn. pakaian-ala-puak SYAITAN, serta TAUKEH-TAUKEH PENJILAT dia!

    Org. KEDAH pilih UMNO utamanya, bukan pilih anak beranak PENGKHIANAT- yg. pandai BERPURA-PURA selama ni – maka ambil balik KEDAH dari keturunan PENGKHIANAT ni!

    Dan ingat tak PEMBUNUHAN KEJAM dlm peristiwa Memali tu - BUKA balik kes ni! Mungkin agaknya anak beranak PENGKHIANAT ni akan nak TUTUP mulut MEDIA! Dah tiba masanya MANGSA-MANGSA PEMBUNUHAN KEJAM ni dapat PEMBELAAN akhirnya!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah sekoq parasit penjahanam ni dah dipecat.
    Dia jd Menteri Pendidikan bukan nak perkasakan pendidikan Rohani Jasmani anak2 muda.. tapi sibuk nak main politik siang malam.

    Buat2 tak faham lah.. tikam belakang... PM bersabaq lama bg peluang untuk tengok gelagat seorang TPM macam mana..
    tp kalau dh gelojoh sgt tamak nak naik cepat nah skrg tersungkur.

    Kalau dh suka tikam belakang elok geng dgn Nuar Ketum..

    ReplyDelete
  3. Baca dan kaji balik sejarah bekas TPM ni semasa menjadi menteri besar johor...berapa banyak tanah orang orang melayu di johor bahru yg terbang ke tangan cina..sekarang dia mengulangi pesta sama..sedangkan kedudukan beliau telah selesa..tapi orang kerana sifat tamak haloba..terima lah balasannya...sebab tu selalu orang cakap ALLAH ITU MAHA KAYA MAHA BERKUASA.

    ReplyDelete
  4. Rasanya memang TPM sendiri yg nak kena pecat...

    Mana boleh Najib bekerja dengan org yg cucuk dia dan tidak mahu bersatu dan bertanggungjawab secara kolektif...

    TPM kurang bijak!!!

    Mahathir punca semua ni....

    ReplyDelete
  5. MACAI MACAI NAJIB BERSUARA MENGALAHKAN PERDANA MENTERI ITU SENDIRI YANG TAHU SERBA SERBI....TERUSKAN USAHA ANDA DALAM MEMPERTAHAN KAN PEMERINTAH ZALIM....HANYA 3 JUTA AHLI UMNO YANG BERDAFTAR SAHAJA MAMPU MENGUBAH KEDUDUKAN PRESIDEN, TIMBALAN PRESIDEN DAN SETERUSNYA MT...

    JIKA BENAR NAJIB TIDAK MELAKUKAN SEBARANG SALAH LAKU TENTANG 1MDB ( YANG KITA TAHU...LAIN KITA TAK TAHU)...NAJIB DARI AWAL AWAL LAGI MAMPU MENJAWAP SEGALA PERSOALAN TENTANG 1MDB...TAPI MALANGNYA NAJIB TERUS MENCANTAS ORANG YANG INGIN BERTANYA STATUS 1MDB...BUKAN SETAKAT TSM/SHAFIE....MALAHAN PEGUAM NEGARA, 4 AHLI PAC DILANTIK KEDALAM KABINET..KETUA PENGARAH CAWANGAN KHAS BUKIT AMAN...KENAPA?...BOLEH PECAT TSM /SHAFIE TIADA MASALAH ..TETAPI KENAPA TAWARKAN PADA 4 AHLI PAC KE DALAM KABINET...BIARKAN AHLI PAC NI DAN JUGA GANI MENERUSKAN SIASATAN ....KATA SURUH ORANG LAIN TUNGGU SEHINGGA SIASATAN SELESAI SEPT NI...BOLEH SELESAI KER SEPT NI?...KENAPA PULA MESYUARAT AGONG UMNO DITUNDA....PERANCANGAN PENUH TELITI YE MACAI MACAI?...

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.