GoKL : Bekal 20 Lagi Bas Percuma Untuk Warga KL - @spadchannel

Bas Bandar GoKL.. Satu-satunya perkhidmatan bas percuma di bandar Kuala Lumpur...

PEMBANGKANG SANGGUP RACUNI FIKIRAN GENERASI FELDA.

"Sebenarnya cerita yang PAS tidak tahu ialah pembinaan PGBF ini Felda buat...

Tragedi Helikopter Dauphin Terhempas Membawa Kehilangan 2 Nama Besar

"Bagi saya pemergian Tan Sri JJ adalah satu kehilangan besar dalam dunia politik dan korporat" - Datuk Wee

PRKRompin: Tolak Pandangan Negatif Yang Dilempar Pembangkang - DS Hishammudin

"Apa yang penting adalah penerimaan rakyat terhadap calon yang diletakkan...

"Sistem 'REL' Atasi Masaalah Lalu-lintas Di Lembah Klang" - Sultan Selangor

Lawatan baginda bermula dengan menaiki tren LRT Rapid KL di Stesen Kelana Jaya dan turun di Stesen KL Sentral diiringi oleh...

#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

29 Mac 2014

Letak jawatan Pengerusi DAP setelah 'menghasud'.




Mengumumkan demikian dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata, Timbalannya, Tan Kok Wai akan mengambil alih jawatan tersebut.

Menurutnya beliau melepaskan jawatannya itu sementara menunggu rayuannya yang telah difailkan di Mahkamah Rayuan terhadap sabitan dan hukuman ke atasnya.

Buat sementara waktu, katanya, Kok Wai akan bertindak sebagai pengerusi.

Karpal berkata beliau tidak akan memohon pengecualian daripada Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk membolehkannya mengekalkan jawatannya ekoran sabitan terhadapnya.

Ini merupakan yang terbaru dalam siri cabaran yang dilihat sebagai bermotifkan politik yang dihadapi parti itu sejak terpaksa mengadakan pemilihan semula jawatankuasa kerja pusatnya atas arahan ROS.

Pada bulan Januari, DAP akhirnya mengambil keputusan untuk menyaman ROS berhubung dakwaan penganiayaan yang berterusan.

SUMBER

Bendung 'Ulat Teksi' - SPAD



Semalam, seorang pemandu Teksi Eksekutif, Gobi A/L Muniandy, dijatuhkan hukuman denda sebanyak RM2,000 oleh Mahkamah Sesyen Sepang atas kesalahan di bawah Seksyen 205 Akta Pengangkutan Awam Darat (APAD) 2010. Mengikut fakta kes, tertuduh tanpa kuasa yang sah telah menawarkan perkhidmatan pengangkutan untuk membawa pelancong dari LCCT ke Hotel Melia Kuala Lumpur.

Mahkamah Sesyen baru-baru ini pula menjatuhkan hukuman denda sebanyak RM5,000 dan penjara selama 3 bulan sekiranya gagal membayar denda tersebut kepada Soo Mun Kit selepas beliau mengaku bersalah atas kesalahan di bawah Seksyen 205 Akta Pengangkutan Awam Darat (APAD) 2010.

Mengikut fakta kes, tertuduh tanpa kuasa yang sah telah cuba untuk memujuk penumpang untuk menggunakan perkhidmatan teksinya dari LCCT ke Town View Hotel, Kuala Lumpur. Pendakwaan dilakukan oleh Puan Uma Devi Balasubramaniam sementara tertuduh tidak diwakili peguam.


Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) amat mengambil berat isu Ulat Teksi yang masih berleluasa terutama sekali di pintu masuk negara seperti lapangan terbang KLIA dan LCCT. Pelbagai operasi dilakukan oleh pihak SPAD dalam usaha untuk membendung kegiatan berkenaan. SPAD sememangnya tidak bertolak ansur di dalam mempertahankan hak pengguna dari ditipu oleh kegiatan Ulat Teksi dengan mengheret pihak terbabit ke muka pengadilan.

Kerjasama dari orang ramai terutama daripada penumpang-penumpang di KLIA dan LCCT agar menggunakan perkhidmatan teksi yang sah bagi membendung kegiatan Ulat Teksi ini, amat diharapkan. 

Operasi bersepadu walau sebanyak mana sekalipun pasti tidak dapat membendung aktiviti ini sekiranya orang ramai masih memberikan sokongan kepada kegiatan Ulat Teksi ini.

Segala maklumat atau aduan yang ingin di buat sila gunakan talian seperti dibawah:


26 Mac 2014

#MH370 #PRAYFORMH370 : Mengesahkan kematian tanpa sebab? KLIK baca ni!




IMPLIKASI MENGISYTIHAR KEMATIAN

1) PM Najib sudah umum MH370 berakhir terhempas di Koredor Selatan lautan Hindi, denganbantuan radar satelit dan method tercanggih dari Britain.

2) Bangkai pesawat, serpihan pesawat, atau apa-apa sahaja daripada pesawat, belum ditemui, apatah lagi kotak hitam. Jika ada kematian, mayat dan jenazah, satu pun belum ditemui.

3) Status masih andaian. Andaian dibuat melalui hasil siasatan isyarat ping menggunakan teknik berdasarkan kesan Doppler, yang menerangkan bagaimana gelombang perubahan kekerapan relatif kepada pergerakan pemerhati.

4) Sekonyong-konyong PM Malaysia membuat pengumuman. mengucap takziah dan meminta kita beri ruang kepada waris. Tidak semena-mena fatwa ditagih untuk mendirikan solat jenazah. Tanpa ragu-ragu, Johor kibar bendera separuh tiang, sebagai isyarat berkabung.

5) Bagi umat Islam, ruang empat tahun diberikan kepada waris sebelum mengisytiharkan mangsa itu mati, selagi tidak ditemui jenazahnya atau apa-apa bukti soheh akan kematiannya. Namun tidak salah jika pihak berkuasa mengisytiharnya lebih awal berdasarkan faktor-faktor yg relevan.

6) Apa implikasinya? kenapa perlu ada pengisytiharan kematian dalam hal ini? Kenapa perlunya pengisyitiharan itu dibuat dengan penuh hati-hati dan mengkaji segala faktor kemungkinan?

7) Implikasinya besar, terhadap hukum syariat kepada ahli waris yg terbabit. Contohnya: dari segi hubungan suami isteri, jika si suami diisytihar mati, maka si isteri mesti ber'eddah bermula dari tarikh diisytiharkan mati itu. Pantang larang 'eddah kematian suami mesti dipatuhi.

8 ) Empat bulan 10 hari selepas tarikh pengisytiharan kematian, yakni selepas selesai tempoh 'eddah, si isteri itu boleh berkahwin dengan mana-mana lelaki lain yang layak dikahwininya.

9) Andai kata selepas 6 bulan kemudiannya, MH370 sebenarnya ditemui di daratan akibat dihijack (andaian), si suami yg diisytihar mati itu masih hidup dan pulang ke rumah, bagaimana pula halnya dgn isteri itu yg sudah bersuami baru?

10) Para ulamak sudah pun menyelesaikan kes ini seperti yg dihurai dalam kitab-kitab fiqh. Sebaik sahaja suami laama itu sah hidup dan kembali, maka secara serta merta pernikahan dgn suami baru terbatal. malah jika 10 tahun kemudian baru duami yg dianggap mati itu muncul sedangkan si isteri sudah milik anak bersama suami baru, maka pernihakan mereka tetap terbatal dgn pulangnya suami lama yg 'hidup semula'.

11) Anak-anak bersama suami baru, di-bin-kan kepada suami baru. Bukan anak zina. pernikahan mereka sah, anak-anak mereka sah. Cuma pernikahan mereka terbatal dek kemunculan semula suami lama yg pernah diisytihar mati.

12) Pengisyitiharan mati juga memberi kesan kepada soal zolat jenazah, pembahagian harta pusaka, dan beberapa hukum syariat yg lain.

13) Justeru itu, pihak majlis fatwa perlu manilai semua faktor sebelum terus mengeluarkan fatwa dengan hanya bersandarkan pengumuman PM Najib dan data satelit semata-mata.

Oleh: Dr Tanaka Mustafa

p/s: Artikel ini ditulis sebelum majlis fatwa mengumumkan fatwa untuk solat jenazah kepada mangsa MH370. Jika ada kesalahan penyampaian mengenai hukum syariat dalam artikel ini, anda diminta memberi teguran dan pembetulan dengan segera. 

Wallahu Alam...

MP: Tiada niat nak menuding jari kepada sesiapa. Sekadar memegang kepada bukti yang nyata. Di lubuk hati ini, masih ada lagi....

Hope for MH370…




"Kita semua berkongsi harapan yang sama dan berdoa yang sama. Kami mahu mereka selamat, tidak kira di mana mereka berada. Kami tidak akan kehilangan harapan untuk MH370. "

#PRAYFORMH370: Kapal terbang ke K.Terenggsnu terbakar.



Sebuah pesawat milik Malindo Air dilaporkan terbakar di bahagian enjin sayap kiri dalam penerbangan ke Kuala Terengganu, pagi ini.

Perkara itu disahkan oleh pihak Malindo Air dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan pagi ini.

Enjin sayap kiri pesawat tersebut terbakar pada ketinggian 7,000 kaki, kira-kira lima ke tujuh minit selepas meninggalkan Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang.

Juruterbang, Kapten Wong Y.Y berjaya mengikut prosedur kecemasan dan mendarat kembali di lapangan terbang yang sama.

Semua 49 penumpang, yang sebahagian penumpangnya terdiri daripada skuad bolasepak Terengganu, dan empat anak kapal pesawat yang berlepas kira-kira pukul 7.35 pagi itu selamat dan punca kejadian sedang disiasat.

Pemain tengah Terengganu, Faiz Subri memuatkan gambar enjin yang terbakar di laman sosial miliknya.

Gambar sayap Malindo Air yang terbakar dimuat naikkan oleh pemain Terengganu, Faiz Subri di laman sosial miliknya.
Semua penumpang kemudiannya ditukarkan ke penerbangan lain ke Kuala Terengganu.


Gambar sayap Malindo Air yang terbakar dimuat naikkan oleh pemain Terengganu, Faiz Subri di laman sosial miliknya.
Semua penumpang kemudiannya ditukarkan ke penerbangan lain ke Kuala Terengganu. SUMBER

ARTIKAL TERDAHULU : KLIKSINI

#MH370 #PRAYFORMH370 : Juruterbang tidak puas hati diatas pengesahan... KLIK baca ni!



Ketika ini negara Malaysia dan juga serata dunia sedang bersedih diatas insiden pesawat MAS MH370 disahkan hilang atau terhempas di lautan Hindi.

Namun, segala usaha terbaik yang telah dilakukan oleh Kerajaan dan banyak dibantu aset-aset dan teknologi canggih oleh negara luar dalam mencari pesawat yang hilang,
seorang Pilot Airasia,Krish Jejendira telah mengamuk tunjuk tidak puas hati dan mempertikaikan kesahihan pesawat itu telah terhempas atau hilang di Lautan Hindi melalui laman sosialnya, semalam.


Pilot itu juga mengatakan bahawa kerajaan Malaysia ada menyimpan maklumat yang tidak diberitahu kepada umum atau cuba menyembunyikan perkara sebenarnya yang berlaku. 



Status ini dikecam media massa kerana statusnya sebagai seorang pilot selain dilihat boleh mengelirukan ramai pihak. Namun ada juga yang menyokong tindakannya.

Apa boleh buat, kalau mulut tempayan... Boleh lah kita tutup. Apa pun, marilah kita bersama ambil masa seminit.. Sedekahkan Al Fatihah kepada semua mangsa MH370 yang beragama Islam..

Al-Fatihah..amin..


24 Mac 2014

#PRKKajang #BN4Kajang : PR tak yah nk bangga sangat!!!



PRK KAJANG: HAJAT TAK KESAMPAIAN

PKR mempertahankan kerusi DUN Kajang dengan majoriti merosot dari 6,824 (PRU13) kepada 5,379 (2014). Dengan pengumuman resmi tersebut maka kita semua bertanya:

1. Mana dia keangkuhan Lim Kit Siang yang mahu mempastikan BN hilang deposit?.

2. Apakah hasrat PKR yang ingin menjadikan PRK Kajang sebagai referendum rakyat terhadap kerajaan persekutuan tercapai walaupun sokongan PKR sedikit meningkat 1.54% berbanding BN yang walaupun kalah tetapi sokongannya meningkat sebanyak 2.7%.

3. Mengapa ramai pengundi yang tidak keluar mengundi hanya 72% berbanding 88% pada PRU 13, walaupun PKR memulakan kempen dan serangan terhadap UMNO lama sebelum BN mengumumkan calonnya. Adakah kerana pengundi tidak mahu MB Selangor bertukar tangan? atau rakyat bosan dengan politik wayang yang tidak mengubah apa-apa keadaan.

4. Apakah makna PKR dengan tokoh besarnya Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PKR dengan politik simpatinya menang dengan majoriti kurang 1,445 sedangkan tujuan asal PKR untuk meningkatkan majoriti 10 hingga 11 ribu?

5. Apakah Perdana Menteri Malaysia bertukar tangan hanya dengan PRK Kajang? sedangkan ini bukan PRK Parlimen untuk memilih kerajaan persekutuan dan MB Selangor masih dalam gengaman Khalid Ibrahim.

6. Apa hebatnya sangat pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli yang mengaku mencetuskan idea PRK Kajang bagi mendapatkan sokongan yang semakin kurang?

7. Apakah UMNO masih dilebalkan sebagai parti rasis sedangkan BN meletakkan calon Cina di kawasan majoriti Melayu berbanding dengan PKR yang meletakkan ramai calon Melayu di kebanyakan kawasan majoriti Melayu. Siapa yang beramalan rasis?.

Oleh yang demikian terbuktilah bahawa PRK Kajang tidak megubah apa-apa corak dan keputusan kerajaan negeri dan Persekutuan.

Benarlah bahawa PRK ini suatu pengkhianatan terhadap mandat pengundi PRU 13 terhadap PKR, suatu pembaziran masa dan waktu, serta tidak dapat mengalihkan perhatian rakyat terhadap konflik kepimpinan Selangor mahupun keputusan mahkamah mengenai kes Liwat 2 Anwar Ibrahim.

Sesungguhnya rakyat lebih menumpukan perhatian kepada misi pencarian ‪#‎prayforMH370‬ dari jalan cerita politik yang disusun untuk menyelamatkan maruah sebuah keluarga dan nafsu besar seorang pemimpin untuk menjadi Perdana Menteri.


23 Mac 2014

#PRKKajang #ComeyFun : KEPUTUSAN RASMI - BN berjaya turunkan 'majoriti'



Keputusan Rasmi
PILIHAN RAYA KECIL N25 KAJANG
 PKR  16741        BN  11362
Majoriti 5379

Hakikatnya pengundi Kajang nak parti bukan calon yang berkhidmat.

Ikuti kenyataan Chew Mei Fun
Calon Barisan Nasional.


KENYATAAN AKHBAR CALON BN UNTUK PRK DUN KAJANG
Datin Paduka Chew Mei Fun

Saya dengan penuh ikhlas ingin mengucapkan terima kasih kepada semua pengundi DUN Kajang. Sama ada anda mengundi saya atau tidak, saya menghargai segala sokongan, bantuan dan tunjuk ajar yang diberikan kepada saya, MCA dan BN sepanjang kempen 2 minggu Pilihanraya Kecil ini. 

Kami juga menghormati sepenuhnya piihan yang dibuat oleh pengundi-pengundi Kajang.
Walaupun BN tidak berjaya dalam PRK Kajang ini, namun kami telah berjaya menurunkan majoriti, dan pada masa yang sama kami berjaya memperolehi peratusan undi Cina yang lebih tinggi dibandingkan dengan Pilihanraya Umum tahun lalu, iaitu daripada 18% kepada 25%.

Saya ingin melafazkan ucapan setinggi-tinggi terima kasih kepada semua ahli MCA dan rakan-rakan seperjuangan Barisan Nasional yang telah kerja bertungkus lumus sepanjang tempoh kempen, ini termasuklah rakan-rakan MCA mahupun dari pusat, negeri ataupun bahagian. 

Saya amat berbangga dengan semangat perjuangan dan perpaduan yang dipamerkan oleh ahli MCA sepanjang tempoh kempen PRK kali ini.

Saya juga ingin mengucapkan tahniah kepada calon Parti Keadilan Rakyat Wan Azizah. Saya berharap beliau akan melaksanakan tugasnya sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri Kajang dengan penuh dedikasi dan dapat menunaikan manifesto yang dikemukakan oleh beliau, terutamanya dalam soal menyelesaikan masalah tempatan yang telah ditangguhkan buat bertahun-tahun.


Selepas ini, saya akan memberi tumpuan penuh terhadap urusan dalaman parti yang telah diamanahkan oleh parti, ini termasuklah menggerakkan kerja dalam ketiga-tiga jawatankuasa dan Biro dibawah jagaan saya, iaitu Jawatankuasa Pembangunan Masyarakat, Biro Pendidikan Politik dan Jawatankuasa Perhubungan Negeri Pulau Pinang MCA, bagi bersama-sama menyumbang dalam menjayakan program Transformasi MCA.

MP:
Syabas Barisan Nasional... Tahniah Chew Mei Fun 

#PRKKajang #ComeyFun : MasyaAllah Majlis Selawat di hina? KLIK baca ni!



MasyaAllah puak-puak fuckatan, dah takde isu lain ke nak meraih undi di PRK Kajang. Memperlekehkan program Selawat Perdana 1435H: Malam Cinta Allah dan Rasul. 

Sanggup memandangkan program tersebut merupakan kerajaan kononnya cuba berselindung dari tidak telus dalam pemerintahan di negara ini.

Tak cukup dengan itu saja, nah... Saksikan video dibawah:


Tengoklah tu... Beginikah kumpulan pimpinan yang harus dipilih untuk perjuangkan nasib dan masa depan rakyat Kajang.

Untuk pengundi Kajang, renung-renungkan lah..
Barisan Nasional telah meletakkan calon terbaik untuk anda.


Untuk puak-puak fuckatan ini anda mesti lihat...
Kikikiiii!!!



ARTIKAL TERDAHULU : KLIKSINI

#PRKKajang #BN4Kajang : Reformasi 2.0 Anwar merancang, Allah juga yang menentukan.


PRK Kajang Gagal Bangkitkan Semangat Reformasi 1998

Seperti yang dijangka, Anwar menggunakan sepenuhnya kempen PRK Kajang untuk mempromosi dirinya. Malah, Anwar juga tidak segan silu menggunakan kempen PRK untuk mengadakan Himpunan Reformasi 2.0, ekoran keputusan rayuan kes liwat 2 yang tidak memihak kepadanya.

Himpunan Reformasi 2.0 yang diadakan semalam bertujuan khas membela Anwar serta menghentam kerajaan biarpun ‘mood’ masyarakat setempat ialah ‘Kajang’. Soal rakyat Kajang langsung tidak timbul walaupun masa untuk mengundi tinggal beberapa jam sahaja lagi.

Selain menimbulkan efek pengcahayaan pentas dengan menghalakan lampu hanya kepada calon, iaitu Wan Azizah bagi menimbulkan unsur ‘dramatik’, ‘spotlight’ sebenar Himpunan Reformasi semalam dihalakan kepada Anwar Ibrahim dan Anwar Ibrahim semata-mata.

Apa yang pasti, Anwar telah lama merancang Himpunan Reformasi 2.0 ini, iaitu sejak beliau gagal menyingkirkan Tan Sri Shafee Abdullah dari barisan pendakwaan. Mungkin telah menghidu kekalahannya di mahkamah, maka Anwar beralih kepada rancangan ‘back-up’ iaitu mencari alasan untuk mengadakan demonstrasi.

Menyedari dirinya tidak lagi signifikan, Anwar tahu bahawa beliau tidak akan mampu mengumpulkan tenaga demonstrasi yang cukup ramai untuk membina impak dan menekan kerajaan. Justeru, PRK Kajang dirancang selari dengan tarikh keputusan mahkamah bagi membolehkan beliau mencipta isu baru.

Isunya ialah kononnya beliau telah kalah di mahkamah kerana kerajaan takut beliau bertanding di Kajang dan menang. Isu ini diharapkan akan dapat membangkitkan semangat penyokong-penyokongnya untuk turun ke jalanan membela beliau.

Malang bagi Anwar, Himpunan Reformasi 2.0 yang dirancang sekian lama, dan dijangka menjadi himpunan besar-besaran telah gagal. Hanya lebih kurang 8,000 orang yang hadir berbanding Reformasi 1998 yang menyaksikan ratusan ribu pendemonstrasi. Dengan jumlah yang begitu jauh dari sasaran, ia langsung tidak memberi apa-apa impak kepada apa jua perancangan Anwar.

Dalam ceramahnya, Anwar kelihatan amat terdesak untuk menonjolkan dirinya sebagai pemimpin yang lebih baik dari Dato’ Seri Najib. Anwar secara tidak langsung, seolah-olah, ‘menawarkan’ dirinya menggantikan Perdana Menteri atas alasan beliau lebih pandai melayan wartawan asing dalam menangani isu MH370.

Apa yang Anwar terlepas pandang ialah, Malaysia tidak perlukan pemimpin yang pandai melayan wartawan asing terutama yang gemar memburuk-burukkan negara ini. Malaysia juga tidak perlukan pemimpin yang menganaktirikan wartawan tempatan sehinggakan bertanyakan soalan juga boleh kena saman.

Malaysia tidak perlukan pemimpin yang gemar mendabik dada dan menghentam orang lain tanpa mampu membantu atau sekurang-kurangnya memberikan idea bernas bagi menyelesaikan masalah.

Untuk pengetahuan Anwar, MH370 tidak akan dijumpai dengan hanya melayan wartawan asing memburukkan negara sendiri. Secara ringkasnya, Malaysia tidak perlukan Anwar dalam menangani MH370 atau apa jua isu yang melanda negara.

Keterujaan Anwar mencari publisiti dengan menghentam segala usaha SAR MH370 disambut dengan gelengan kepala oleh seluruh masyarakat dunia yang rasional. Walhal, Anwar sebenarnya berpeluang menunjukkan kematangan dengan turut memuji usaha kerajaan. Namun, kerana kerakusan dan kebodohnya, beliau telah melepaskan peluang itu.

Jelaslah bahawa Anwar bukanlah seorang yang bijak dan Malaysia tidak mampu mempunyai seorang Perdana Menteri yang tidak bijak. Semakin jelas kini bahawa tempat Anwar adalah di penjara, bukan di Putrajaya.

Jika itulah takdirnya maka ke situlah juga akhirnya. Sesungguhnya, Anwar hanya merancang, Allah SWT juga yang menentukan.

Kemerosotan jumlah yang hadir ke Reformasi 2.0 adalah petanda bahawa masanya sudah tiba untuk Anwar berundur.

22 Mac 2014

#PRKKajang #ComeyFun : @ChewMeiFun TANGKAP PENGUNDI HANTU RM1000. KLIK baca ni!


KEMPEN TANGKAP PENGUNDI HANTU.
TAWARAN RM1,000
Timbalan Presiden MCA, Datuk Wee Ka Siong akan menjalankan satu kempen untuk mengesan dan menangkap pengundi luar samada ia pekerja asing atau dari luar Kajang. Beliau juga telah menawarkan saguhati sebanyak RM1,000 kepada sesiapa saja yang berani menangkap...


ARTIKAL TERDAHULU: KLIKSINI

21 Mac 2014

#PRKKajang #ComeyFun : Pakatan Rakyat yang sentiasa menipu? KLIK saksi video!



Umum mengetahui tentang permainan politik Datuk Seri Anwar Ibrahim. Rakyat Malaysia juga mengetahui tentang penglibatan keluarganya dalam arena politik Malaysia. Anwar juga seorang manusia yang tidak teragak-agak untuk mengamalkan kronisme secara terang-terangan. Beliau dengan tidak segan silu memasukkan kaum kerabatnya atas alasan perjuangan rakyat, tetapi sebagai rakyat Malaysia kita tahu bahawa segala-galanya adalah kerana cita-cita politik beliau untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia yang tidak pernah kesampaian.

Wan Azizah merupakan boneka bagi permainan politik suaminya. Jika semasa Anwar Ibrahim di penjara dahulu, Wan Azizah dijadikan papan tagan supaya kerusi Permatang Pauh tetap menjadi milik keluarga Anwar Ibrahim, kini khidmat Wan Azizah ditagih pula di dalam pilihanraya yang telah direka khas oleh Anwar untuk meluaskan kuasanya di negeri Selangor.

Walaupun “sokongan utuh” diberikan oleh penyokong Anwar Ibrahim kepada Wan Azizah, namun begitu ianya tidak mendapat momentum yang sama daripada rakan-rakan mereka di dalam Pakatan Rakyat. Ini dapat dilihat apabila parti-parti utama di dalam Pakatan Rakyat tidak langsung menunjukkan kekuatan mereka di dalam PRK kali ini jika ingin dibandingkan di dalam pilihanraya yang lain.

Rakyat sudah pun menunjukkan rasa tidak senang mereka dengan permainan politik Anwar Ibrahim. Ini dapat dilihat daripada jumlah kehadiran para penyokong Pakatan Rakyat di dalam program yang dibuat oleh mereka. Keadaan ini sudah tentu merungsingkan Wan Azizah dan jenteranya.

Jika dilhat dari pelbagai sudut, Wan Azizah sudah tentu mempunyai kekuatannya sendiri, tetapi oleh kerana pejuangannya hanya dilihat sebagai memperjuangkan Anwar Ibrahim dan bukannya untuk rakyat Malaysia, keputusan pilihanraya DUN Kajang ini seolah-olah telah pun berpihak kepada calon BN yang lebih ikhlas pendapat dan gerak kerjanya.

Wan Azizah berhadapan dengan bukan sahaja gerak kerja dari jentera UMNO tetapi beliau terpaksa menghadapi Datin Paduka Chew Mei Fun dan jentera MCA yang seolah-olah diberi satu motivasi dan nafas baru. Jika dahulu, MCA dibawah pimpinan Chua Soi Lek dikatakan lemah dan tidak bertaring, kini mereka bangkit semula.

Diantara hikmah yang dapat dilihat dari PRK Kajang adalah kelahiran semula jentera MCA seperti Naga yang telah dikejutkan dari tidurnya. Dan sudah pastinya Naga ini akan bangkit dan membaham semua penipuan Pakatan Rakyat. Boleh dikatakan Wan Azizah tidak mempunyai peluang pun untuk memenangi pilihanraya pada kali ini.




Dari sudut pandangan rakyat, Datin Paduka Chew Mei Fun pula adalah seorang Sri Kandi yang tidak pernah mengenal erti penat. Beliau tidak pernah berhenti memberikan khidmat kepada rakyat walaupun tidak lagi berjawatan di dalam MCA ataupun sebagai ADUN. Khidmat masyarakat yang dilaksanakan oleh beliau benar-benar menyenangkan hati dan perasaan rakyat DUN Kajang. Datin Paduka Chew adalah sebenar-benarnya seorang pemimpin dan bukannya pemain politik seperti Wan Azizah dan seluruh ahli keluarganya.

Sehingga artikel ini ditulis, Wan Azizah dianggap hanya sebagai pengacau kampung orang lain. “Track record” Wan Azizah yang teruk juga tidak dapat disorok lagi daripada mata rakyat. Kehadiran semula Wan Azizah di dalam dunia politik bukan sahaja menambahkan beban kepada Pakatan Rakyat, tetapi ianya menjadi ruang kepada pembocoran rahsia yang telah disimpan oleh Anwar Ibrahim selama ini. Wan Azizah yang tidak pandai berpolitik tidak dapat lagi menghalang rakyat daripada melihat kejahatan Anwar Ibrahim yang sanggup menggunakan isterinya untuk mendapatkan kuasa dan menagih undi.

PRK Dun Kajang merupakan titik tolak kepada dua perkara yang amat besar kepada sejarah politik Malaysia. Ianya adalah masa dimana dunia dapat melihat kebangkitan semula Malaysian Chinese Association (MCA) di dalam memperjuangkan aspirasi Barisan Nasional (BN). PRK Dun Kajang juga merupakan kubur kepada Pakatan Rakyat yang sentiasa menipu dan memanipulasi akal dan hati rakyat Malaysia.


ARTIKAL TERDAHULU: KLIKSINI

20 Mac 2014

#ComeyFun @ChewMeiFun : Video 'Sesumpah' dan 'Menyumpah' timbul dah di #PRKKajang



Semakin hampir hari mengundi semakin menyerlah 'sesumpah' nya. Seperti biasa lah...

Pembangkang sudah mula menggunakan tektik kotor dengan menimbulkan persepsi-persepsi negatif dan mulut longkangnya di mata kepala pengundi terhadap BN.

Semakin hangat 'mainan perasaan' dan 'air mata' yang dicipta oleh Neng Azizah...


Hinggakan, habis dilemparnya najis-najis hitam dengan tuduhan keras yang tak tentu arah. Rasa geli hati melihat begitu mudah fitnah dan disebar tanpa bukti yang kukuh.

Hari ini telah tercatat lagi, Neng Azizah menuduh SPR terlibat dalam konspirasi pengundi hantu disini dilihat sebagai satu tindakan terdesak pemimpin itu dan parti PKR khususnya.

Dalam satu ceramahnya, Wan Azizah dengan lantangnya mempertikaikan jumlah pengundi awal di Kajang kerana beliau dan PKR jelas terkejut dengan peningkatan mendadak dari 300 pengundi kepada kira-kira 1000 pengundi.

Pada PRU lepas, tu juga ceritanya. Mana bangla 40 ribu orang yang diwar-warkan itu?

Teng Chang Khim

Penampilan bersih dan kesungguhan untuk meletakkan diri bergelumang dengan masalah rakyat DUN Kajang oleh calon Barisan Nasional, Datin Paduka Chew Mei Fun, jelas memberi tekanan hebat terhadap kumpulan pakatan dalam menghadapi PRK yang semakin hampir.

Kenyataan Teng Chang Khim, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor di lihat memperlekehkan kekuatan dan perkhidmatan yang disediakan oleh calon BN ketika menjadi Anggota Parlimen Petaling Jaya Utara selama dua penggal yang lalu.

Chew Mei Fun berkata gesaan Chang Khim yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor supaya beliau menarik diri dalam tempoh 48 jam daripada bertanding disifatkan amat menghina kredibiliti beliau.


"Dia (Chang Khim) hanya menghina saya... kalau saya nak jadi Ahli Majlis, tak kan saya meletak jawatan sebagai Timbalan Menteri (Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat) pada tahun 2010," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Jalinan Mesra Pesara-Pesara Kerajaan anjuran Kelab Umno Pesara-Pesara Kanan Kerajaan di sini hari ini.

Chang Khim dalam ceramahnya semalam menyeru beliau untuk menarik diri daripada bertanding pada PRK ini dan sebagai ganjarannya beliau ditawarkan jawatan Anggota Majlis Perbandaran Kajang, katanya.

"Pakatan sengaja memutarbelit kredibiliti saya kerana mereka sedar rekod pencapaian saya baik selama ini dan terbukti bahawa saya memang berkhidmat untuk pengundi di PJ (Petaling Jaya) Utara,” katanya.

Mei Fun berikrar akan menjadi jambatan antara rakyat dengan kerajaan pusat agar terus membawa pembangunan di Kajang sekiranya beliau mendapat mandat daripada pengundi-pengundi di sini.

Tak sudah - sudah si puak pakatan ni. Bila sudah kekeringan modal dalam berkempen, mulalah menunjukkan sikap 'mulut longkang' mereka. Tak cukup dengan mengherdik, menghinalah pulak...

"Jadi rakyat dan pengundi Kajang, pada 23 Mac ini pastikan teguhkan semangat, kita pilihkan seorang yang benar-benar mewakili suara rakyat, nadi dan hati rakyat di kawasan Kajang, tidak lain dan bukan, Datin Paduka Chew Mei Fun.

Agenda Kajang hanyalah usaha untuk keluarga mereka sahaja dan bukannya rakyat jelata. Itu lah Neng Jijah @ Wan Azizah.




17 Mac 2014

#MH370 #PRAYFORMH370: Anwar berkokok salahkan UMNO, gelak sakan Azizah di #PRKKajang (VIDEO)



Susulan daripada laporan media The Mail menyebut bahawa juruterbang MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah merupakan penyokong 'obsesif ' kepada Anwar.

Semalam, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dilihat berang hinggakan tidak teragak-agak berkokok seluruh kampung di Kajang menyalahkan UMNO dengan berlakunya tragedi kehilangan MH370 ketika dalam penerbangan menuju ke China, baru-baru ini. 

"Hari ini macam-macam laporan media antarabangsa tulis, katanya kapten curi kapal terbang sebab sedih dengan keputusan mahkamah yang nak penjarakan saya selama lima tahun... Apa punya laporan ni?", kata Anwar.

"CNN pun buat laporan macam tu. Kalau nak kata sedih, ramai lagi yang sedih. Orang bawa teksi pun sedih juga... Ini bodoh punya UMNO," tegasnya lagi semasa berceramah dalam kempennya di Sungai Chua, semalam.

Anwar turut menyelar laporan yang disiarkan media asing yang cuba mengaitkan misteri kehilangan pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) itu ada kaitan dengan fahaman politik juruterbang MH370 yang terlibat.




Memetik dari artikal yang disiarkan oleh The Mail , Zaharie yang disahkan sebagai ahli seumur hidup PKR Cabang Subang, difahamkan telah pergi ke mahkamah untuk bersama mengikuti sesi perbicaraan  Anwar Ibrahim dan di mana pada hari tersebut Anwar didapati bersalah dengan hukuman penjara lima tahun.kerana meliwat beberapa jam sebelum MH370 terbang meninggalkan Kuala Lumpur, 

Antara kenyataan penulis The Mail berpandu dari sumber Polis yang diperolehi berkata, "Saya boleh mengesahkan siasatan kami termasuk kecenderungan politik dan agama kedua-dua juruterbang." 

Selasai Anwar berceramah dan beliau diminta mengulas lanjut mengenai laporan itu... Nak tau apa jawabnya?


"Esok...esok. Tunggu esok (untuk ulas)", jawabnya ringkas.




Ini seorang lagi yang nampaknya langsung tiada sifat prihatin dengan muka selamba
 memperlekehkan usaha murni negara mencari pesawat MH 370 yang hilang.

Wan Azizah, calon pilihan puak pakatan bagi PRK DUN Kajang, dilihat sengaja menunjukkan biadap menguris hati rakyat Malaysia dan sudah pasti pihak TUDM dan TLDM yang paling kecewa... 

Kan lebih baik, mengajak puak-puak kamu yang totok di depan tu, bertafakur berdoa mohon kepada Allah mintak lindungi dan di berikan keselamatan kepada mangsa-mangsa yang terlibat... Dari menyalak tak tentu arah, macam ni.  Jom saksikan sendiri video Azizah tak henti menyalak di bawah : 



Nah, nampak tak? Bukankah seorang wanita tu penuh dengan sifat kasih, bersikap lebih bersimpati? Kalau dah sampai begini, apa cerita? Dijajanya isu MH370, dijadikan bahan sindiran dan gelak ketawa di pentas-pentas ceramah kempen PRK pakatan, setiap malam di Kajang.


Jauh sekali jika kita nak bandingkan dengan calon lawannya, Chew Mei Fun dikatakan calon terbaik diletakkan akan memberi khidmat untuk rakyat Kajang. Bila bercakap tentang tragedi malang kehilangan MH370, inilah (bawah) kenyataan beliau yang juga calon Barisan Nasional untuk PRK Kajang berlangsung pada 23 Mac 2014 akan datang.




15 Mac 2014

#MH370 #PRAYFORMH307 : Kenapa Satellite Amerika Gagal Kesan MH370?



Jika diperkatakan tentang kemajuan, maka secara automatik, seluruh manusia di bumi ini akan merujuk kepada Amerika.

Segala penciptaan baru, penemuan baru, peralatan canggih mahupun senjata pembunuh terhebat, semuanya pasti dikaitkan dengan Amerika. Biarpun Jerman, Rusia atau Perancis serta Korea dan China turut terkenal dengan berbagai aset hebat, namun Amerika telah menjadi ‘simbol’ kemajuan dan terpahat sebagai tamadun tertinggi di zaman ini.

Amerika menjadi kuasa terbesar dunia bukan kerana ia menguasai teknologi tetapi kerana ia turut menguasai media dan juga maklumat.

Sesuatu negara atau bangsa itu tidak menjadi kuasa terbesar dunia melalui beberapa siri ‘kebetulan’ atau tidak sengaja. Penguasaan Amerika ke atas dunia merupakan satu perancangan yang teliti melangkaui abad dan generasi.

Setiap generasi akur mewarisi cita-cita yang sama dan meneruskan usaha untuk mencapai matlamat tersebut. Mereka belajar dari setiap kesilapan dan setiap kali juga akan bangun dengan lebih kuat lagi sehinggalah pada hari ini di mana semua negara perlu tunduk kepada mereka atau menghadapi akibatnya. Hanya kerana akal sebahagian dari kita tidak mampu mencerna konspirasi Amerika untuk menguasai dunia, maka ia tidak bermakna ia mustahil. Amerika berjaya menakluk dunia kerana ia sentiasa percaya bahawa tiada apa yang mustahil.

Oleh itu, dengan segala kehebatan yang dimiliki oleh Amerika dan kepantasan negara itu bertindak dalam kehilangan MH370, kita hairan kenapa pesawat itu masih belum ditemui. Bukan saja tidak ditemui tetapi satu petunjuk pun tidak ada.

Boeing 777 adalah pesawat buatan Amerika. Ia merupakan antara pesawat paling canggih dan paling selamat di dunia. Maka, jika ada yang mampu ‘menghilangkannya dengan begitu misteri’, ia pastilah pihak Amerika juga. Namun, tentu sekali ini tidak dapat dibuktikan dan kekal menjadi spekulasi.

Apa yang bukan spekulasi di sini ialah keupayaan aset Amerika dalam mengesan pesawat tersebut.

Kita sedia maklum akan kewujudan Satelit Reconnaisance Amerika yang mampu mengesan lokasi mahupun letupan di udara. Pusat kawalan satelit ini dikatakan mampu menjejak peluru berpandu, sekiranya ia dilancarkan ke udara dan ke arah pesawat. Satelit dengan teknologi infra-red tersebut pernah mengesan letupan ke atas TWA Flight 800 pada tahun 1996 di Lautan Atlantik sejurus selepas berlepas dari Lapangan Terbang JFK.

Selain itu, USS 7th Fleet Navy yang dilengkapi radar paling canggih juga digunakan untuk operasi mencari dan menyelamat MH370. Tidak cukup dengan itu, tenaga kepakaran Amerika termasuk dari tentera, FBI, CIA juga dibawakan ke Malaysia untuk misi ini.

Pendek kata, habis segala kecanggihan dan kepakaran di dunia telah digunakan dalam usaha mencari pesawat malang ini. Habis segala teori meletup di udara, tenggelam di laut atau jatuh di daratan telah diterokai. Namun, ia masih lagi tidak ditemui.

Satu-satunya satellite yang dapat ‘mengesan’ sesuatu yang disyaki sebagai pesawat yang hilang itu ialah satellite milik China. Malangnya, objek yang dikesan di Laut China Selatan itu, bagaimanapun, disahkan sebagai bukan pesawat yang dicari.

Yang menjadi persoalan ialah kenapa satellite Amerika tidak mengesan objek tersebut terlebih dahulu dari China?

Apakah aset dan kepakaran Amerika tidak sehebat yang disangka? Atau apakah ini satu ujian ke atas Malaysia dalam usaha untuk memberi tekanan ke atas sesuatu isu lain? Apakah ia hanya ‘umpan’ untuk mengkaji kekuatan lawan mereka di rantau ini, iaitu China?

Amerika kemudian memberi komitmen untuk terus berada di sini tanpa tempoh tertentu yang ditetapkan bagi meneruskan pencarian. Mungkinkah kegagalan menemui pesawat tersebut hanyalah alasan untuk berada di rantau ini selama mungkin sehingga apa jua ‘operasi sulit’ mereka selesai?

Dalam keadaan di mana kepakaran dan aset Amerika yang mampu mengesan apa saja berada di dalam negara ini, di seluruh pelusuk penjuru perairan dan juga udara, maka pasti mudah sahaja untuk mereka mengatur apa saja.

Media barat telah mula mempersoalkan Malaysia dari segi kredibiliti kepimpinan dan juga keselamatan. Aspek keganasan nampaknya terus sengaja digembar-gemburkan. Rata-rata media barat cuba menggambarkan Malaysia sebagai lemah dan tidak berdaya.

Melihat dari modus operandi Amerika dalam menguasai negara lain seperti di Timur Tengah, kita bimbang sekiranya kehilangan MH370 ini hanyalah permulaan kepada bencana yang lebih besar.

Teorinya ialah, buktikan dahulu kepada dunia bahawa sistem keselamatan Malaysia tersangat lemah dan kredibiliti pemimpin Malaysia tersangat buruk sebagai justifikasi awal keganasan yang bakal berlaku dalam negara ini sedikit masa lagi.

Jika teori ini benar, maka satu persoalan yang mungkin kejam namun perlu diambilkira oleh kepimpinan ialah: Apakah berbaloi kita memberi sepenuh ruang dan kepercayaan kepada Amerika serta memperjudikan kedaulatan negara dan nasib seluruh rakyat jelata…untuk MH370?

#PRKKajang #BN4Kajang : Wan Azizah mengaku 'Boneka'..?



Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail sebelum ini berang dengan tuduhan yang mengatakan dirinya hanya dijadikan boneka di dalam parti itu. Namun ketika di wawancara oleh portal pro-pembangkang Malaysia Insider baru-baru ini, dia seolah-olah mengakui tidak mempunyai peranan di dalam parti yang diterajuinya itu.

Menjawab soalan berhubung keputusan untuk memilih dirinya sebagai calon bagi menggantikan suaminya, Azizah yang juga dikenali sebagai pelakon ‘air mata’ menjawab, dia tidak berada di dalam mesyuarat tersebut.

Malah dia turut menegaskan, ketika keputusan untuk melantiknya sebagai calon di PRK Kajang di maklumkan kepadanya dia merasakan terpanggil untuk memenuhi tanggungjawab yang diberikan itu.

“Saya tiada dalam mesyuarat ketika itu... Apabila keputusannya tersebut dimaklumkan kepada saya, adalah menjadi tanggungjawab saya memenuhinya” katanya.

Atau dalam bahasa mudah, Azizah sebenarnya mengakui sebagai Presiden dia tidak hadir dalam mesyuarat penting yang sepatutnya diputuskan oleh seorang presiden parti.

Persoalannya ialah, di manakah peranan dan kuasa Azizah sebagai presiden? Sedangkan mesyuarat pemilihan calon yang akan dipilih mewakili parti bukanlah satu keputusan yang kecil. Ini kerana mereka yang terpilih akan mewakili dan membawa imej parti sekiranya gagal mempertahankan kerusi panas tersebut.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin ketika berucap di majlis Pelancaran Jentera Pemuda BN di Taman Saujana Impian, menyifatkan Azizah sebagai ‘boneka’ dalam permainan politik yang dicipta partinya.

Atas sebab itu, beliau menyeru agar pengundi Kajang khususnya anak muda agar tidak terperangkap dengan permainan dan politik murahan pakatan dalam menagih ‘undi simpati’ dalam pilihanraya kecil yang akan diadakan pada 23 Mac ini.

Tambah menarik di dalam wawancara itu, Azizah turut mengatakan antara sebab dia bersetuju untuk menggantikan Anwar ialah untuk memastikan rakyat Kajang dapat melihat ‘kesusahan’ yang dialami oleh keluarganya.

Ia sekali gus membuktikan bahawa PRK Kajang ini hanyalah bersifat peribadi dan bukannya untuk kepentingan rakyat.

14 Mac 2014

#PRKKajang #ComeFun : @ChewMeiFun Manifesto mengubah Kajang... KLIK baca ni!


Manifesto Barisan Nasional - PRK Kajang.

IKRAR
CHEW MEI FUN

1. Memperkuatkan check n balance terhadap kerajaan negeri Selangor.

2. Membetulkan masalah hal ehwal tempatan.

3. Memainkan peranan sebagai pihak pembangkang yg konstruktif.

4. Sebagai Duta Muhibbah untuk perpaduan rakyat.

Pelancaran Manifesto Barisan Nasional untuk PRK Kajang.

JANJI
CHEW MEI FUN

1. Memperkenalkan dan menganjurkan lebih banyak aktiviti kebudayaan untuk menonjolkan imej Kajang sebagai sebuah Bandar Kebudayaan.

2. Mendirikan pusat khidmat wakil rakyat dan berperanan sebagai jambatan berkesan di antara Majlis Perbandaran dengan  rakyat jelata. Memantau pentadbiran kerajaan tempatan untuk memastikan kualiti perkhidmatan yg memuaskan. Memantau keberkesanan pihak MPKj dalam pembinaan dan penyelenggaraan infrastruktur-infrastruktur termasuk jalan,longkang,lampu jalan dan kebersihan persekitaran.

3. Meningkatkan sistem pengangkutan awam dan lalu lintas Kajang secara holistik melalui penyelarasan dengan projek MRT yg dirancang oleh kerajaan pusat,demi menangani masalah kesesakan lalu lintas di Kajang yg kian menular.

4. Menyelesaikan masalah banjir kilat di kawasan Kajang.

5. Memantau dan berkerjasama dengan pihak Polis dalam usaha membanteras jenayah,mengeratkan hubungan pihak Polis dengan orang awam,menubuhkan jawatankuasa keselamatan masyarakat dan menggerakkan penduduk-penduduk dalam usaha memperbaiki keadaan keselamatan.

Segalanya untuk mu KAJANG.


ARTIKAL BERKAITAN : KLIKSINI


#PRKKajang #ComeyFun : Kenapa mesti @ChewMeiFun menjadi pilihan?


Pengundi Kajang gembira bersama Chew Mei Fun.


"Saya sendiri akan turun padang bagi mendengar keluhan rakyat tanpa mewakilkan kepada pembantunya atau orang tengah".

Itulah laungan janji dan ikrar calon Barisan Nasional (BN), Datin Paduka Chew Mei Fun yang akan memberi perkhidmatan secara langsung kepada rakyat di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang sekiranya dipilih sebagai wakil rakyat pada 23 Mac ini.

"Saya harap pengundi di sini dapat memberi sokongan supaya saya boleh berikan perkhidmatan terbaik tanpa melalui pembantu atau setiausaha saya. Saya akan berada bersama-sama tuan-tuan dan puan-puan setiap masa", kata beliau.

Menurut Chew Mei Fun lagi, pengundi di Kajang boleh melihat rekod perkhidmatannya sewaktu menjadi Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara termasuk ketika menjawat jawatan dalam kerajaan

"Saya janji akan menjadi wakil rakyat yang senang didekati dan dihubungi. Telefon bimbit saya diaktifkan selama 24 jam, boleh hubungi saya bila-bila masa," .

"Jika dipilih, saya akan berada di pusat khidwat wakil rakyat sekurang-kurangnya dua kali seminggu untuk membolehkan orang ramai datang dan berbincang menyelesaikan masalah," tambahnya.




Sebagai Pengarah Kempen PRK Kajang Tan Sri Mahyuddin, turut menegaskan, rakyat Kajang harus bijak memilih seorang wakil rakyat yang mudah didekati dan sentiasa bersedia untuk memberi perkhidmatan setiap masa apabila diperlukan", katanya ketika berkempen di Pangsapusi Taman Kota Cheras. malam tadi.



Turut hadir pada majlis tersebut, Ketua Pemuda UMNO, YB Khairy Jamaluddin dan Presiden MCA Liow Tiong Lai serta pemimpi-pemimpin BN.


Selanjutnya saksikan video dibawah.



56 pemandu TEKS1M jalani latihan bersama SPAD



Pengerusi SPAD, Tan Sri Syed Hamid Albar menyampaikan sijil kepada 56 pemandu TEKS1M yang menjalani latihan peningkatan kesedaran diri, pembangunan minda dan menyuntik semangat bangga menjadi pemandu teksi yang bertanggungjawab selama dua hari bertempat di ibu pejabat SPAD, KL Sentral, Kuala Lumpur.

Sebagai keperluan di dalam dasar dan syarat operasi untuk menjadi seorang pemandu TEKS1M, pihak SPAD telah menganjurkan program latihan 2 hari kepada pemandu-pemandu TEKS1M.

Di samping dijadikan sebagai syarat dan dasar, program ini juga adalah untuk meningkatkan mutu perkhidmatan teksi di negara kita.

Pada bulan April 2013, YAB Perdana Menteri telah melancarkan Program Perdana Teksi 1Malaysia dengan pemberian 1000 unit TEKS1M kepada pemandu-pemandu teksi yang layak.

Oleh itu, 1000 unit TEKS1M ini merupakan permulaan kepada pengenalan kelas perkhidmatan baru dan merupakan sebahagian daripada agenda transformasi industrii teksi.

Pada majlis tersebut, Pengerusi SPAD turut menyampaikan sijil penghargaan kepada2 orang pemandu yang telah menunjukkan sifat terpuji semasa menjalankan tugas sebagai pemandu teksi.



Pemandu tersebut ialah En Muhammad Muhaimnin bin Abdullah  telah menjumpai dan memulangkan dompet yang mengandungi wang tunai, kad pengenalan, kad ATM bank dan kad kredit seorang Pegawai Kementerian Pelajaran Malaysia di Putrajaya dan En See Meng Koe pula diberi penghargaan kerana telah memulangkan semula kamera yang bernilai RM20,000 kepada seorang jurutera yang baru pulang berbulan madu di Langkawi.


#PRKKajang #BN4Kajang : Wan Azizah ganti Anwar sekali lagi.


Sempena Pilihanraya Kecil Kajang, Malaysian Insider telah memaparkan wawancara bersama calon PKR, Dato’ Seri Wan Azizah yang bertajuk ‘Kenapa Saya Menggantikan Anwar Sekali Lagi’.

Jika wawancara itu diharapkan dapat menaikkan imej Wan Azizah serta menarik sokongan terhadapnya, maka ia pastinya gagal sekiranya pengundi dapat berfikir dengan rasional.

Ini kerana Wan Azizah telah secara jelas menyatakan yang beliau sebenarnya kurang berminat atau ‘berat’ untuk aktif berpolitik setelah menyerahkan kerusinya di Permatang Pauh kepada Anwar. Kenyataan ini jelas memperlihatkan sikap beliau sebagai seorang pemimpin yang tidak bertanggungjawab kerana terus menjadi Presiden parti walaupun pada hakikatnya beliau ‘sudah tidak ada hati’.

Secara tidak langsung, Wan Azizah telah mengesahkan bahawa beliau hanyalah boneka dan tidak mempunyai fungsi apa-apa melainkan sebagai lambang penguasaan Anwar Ibrahim di dalam PKR.

Wan Azizah juga menjelaskan bahawa beliau tidak menyangka yang beliau akan dicalonkan di Kajang. Alasannya ialah beliau telah tidak terlibat dalam perbincangan memandangkan namanya disebut sebagai calon. Kedua kenyataan ini jelas tidak konsisten atau bercanggah sesama sendiri. Mana satu yang betul, iaitu beliau tidak tahu dan tidak sangka, atau beliau sebenarnya tahu?

Apapun, kenyataan ini mengesahkan bahawa Wan Azizah adalah seorang Presiden parti yang tidak tahu apa-apa sehinggakan pencalonan untuk Pilihanraya Kecil juga tidak dirujuk kepadanya dan bukanlah keputusannya.

Menurut Wan Azizah, objektif bertanding di Kajang ialah Putrajaya. Strateginya ialah untuk memperlihatkan pentadbiran yang baik di Selangor sebagai bukti kelayakan PR untuk menjadi pemerintah. Kenyataan ini memperlihatkan bahawa Wan Azizah mahupun PR langsung tidak punya apa-apa perancangan untuk Kajang. Niat parti itu mengadakan PRK hanyalah untuk berpolitik dan menawan Putrajaya dan tidak sekali-kali melibatkan kesejahteraan rakyat Kajang.

Ini dibuktikan lagi melalui kenyataan Wan Azizah seterusnya iaitu bahawa beliau percaya akan mendapat sokongan orang-orang Melayu atas dasar ‘ketidakadilan’ keputusan mahkamah terhadap suaminya.

Maka jelaslah, Wan Azizah bertanding sekadar untuk meminta rakyat menyokong suaminya dan bukannya untuk berkhidmat kepada rakyat.

Akhir sekali, Wan Azizah ditanya apakah beliau akan menjadi ‘pendamai’ antara Khalid dan Azmin? Jawapan Wan Azizah ialah beliau tidak tahu. Jawapan ini sekali gus menghancurkan terus kredibiliti beliau sebagai pemimpin.

Setiap jawapan yang diberikan oleh Wan Azizah kepada Malaysian Insider di dalam wawancara ini hanya membuktikan bahawa beliau sememangnya tidak wajar dipilih sebagai ADUN. Hakikatnya, tempat Wan Azizah adalah di rumah, sebagai seorang surirumah, sejak dari awal lagi. Beliau tidak harus menjadi Presiden PKR dan tidak harus menjadi wakil rakyat bagi mana-mana kawasan pun. Apatah lagi jika ingin menjadi Menteri Besar Selangor.

Selama ini Wan Azizah hanya mengikut sahaja arahan suaminya. Beliau meletak jawatan bila disuruh, bertanding bila disuruh dan pastinya beliau tidak pernah memberi arahan dan tidak pernah membuat keputusan dalam urusan partinya. Oleh itu, memilih Wan Azizah sebagai ADUN bukan sahaja tidak adil buat penduduk Kajang, tetapi juga untuk dirinya sendiri.

Wan Azizah tidak boleh memimpin kerana beliau sentiasa dipimpin oleh Anwar Ibrahim. Persoalannya, siapakah yang akan memimpinnya sekiranya Anwar ke penjara nanti?

12 Mac 2014

#PRKKajang #BN4Kajang #ComeyFun : Jangan terperangkap 'politik murahan' pakatan. KLIK baca ni!



Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail ‘tersinggung’ dengan kenyataan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin yang menggelarnya sebagai boneka kerana terpaksa menjadi calon bidan terjun di pilihan raya kecil Kajang.

Wan Azizah semalam dilaporkan berkata, Khairy sepatutnya menghormati orang yang lebih tua yang kononnya telah tertindas.

“Tolong hormat orang tua. Anda (Khairy) dah diberikan ganjaran yang baik, dapat belajar di luar negeri, tolonglah ada sedikit hormat terhadap orang yang tertindas. Tak pernahkah kamu rasa derita” katanya di dalam ceramah di Taman Koperas Cuepacs, Kajang semalam.

Namun persoalannya ialah, sekiranya faktor umur perlu dijadikan sebagai hujah mengapa Wan Azizah tidak pernah mempertikaikan tindakan ‘anak-anak’ buahnya sebelum ini. Sedangkan sebelum ini majoriti ‘pimpinan jadian’ kelahiran PKR yang rata-rata masih muda sering mengeluarkan kenyataan biadab dan kurang ajar.

Malah mereka juga sebelum ini sering melabelkan pimpinan Barisan Nasional (BN) khususnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan pelbagai gelaran. Mengapa semua itu tidak diambil kira?

Mungkin Wan Azizah beranggapan, apabila pimpinan muda PKR mengutuk dan menghina ‘orang tua’ di dalam BN ia dibenarkan dan tidak menjadi isu. Tetapi apabila ia melibatkan pembangkang ia dimaafkan.
Majlis Pelancaran Jentera Pemuda BN -  PRK Kajang

Khairy yang juga merupakan Menteri Belia dan Sukan ketika berucap di majlis Pelancaran Jentera Pemuda BN di Taman Saujana Impian, menyifatkan Azizah sebagai ‘boneka’ dalam permainan politik yang dicipta partinya.

Atas sebab itu, beliau menyeru agar pengundi Kajang khususnya anak muda agar tidak terperangkap dengan permainan dan politik murahan pakatan dalam menagih ‘undi simpati’ dalam pilihnaraya kecil yang akan diadakan pada 23 Mac ini.

Sedangkan apabila diteliti, kenyataan Khairy ini ada asasnya. Pilihanraya kecil Kajang ini terpaksa diadakan apabila Lee Chin Cheh sengaja meletakkan jawatannya sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) bagi memberi ruang kepada Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim bertanding.

Malah perkara itu turut diakui oleh Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli yang menegaskan ia adalah merupakan sebagai daripada startegik #LangkahKajang yang diambil oleh parti itu bagi menyelesaikan kemelut dalaman parti.

Ia juga bagi membolehkan Anwar menyingkirkan Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim yang sebelum dilihat lemah dalam mengurus pentadbiran negeri. Tambah memburukan keadaan apabila, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sering menjadi Khalid sebagai ‘punching bag’ kerana dirasakan menjadi penghalangnya untuk menguasai pentadbiran negeri.

Mahkamah Rayuan sebelum ini mendapati Anwar bersalah dan dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun, kerana meliwat bekas pembantu peribadinya Saiful Bukhari Azlan. Atas sebab itu juga, Anwar hilang kelayakan untuk bertanding yang akhirnya menyebabkan Wan Azizah dipilih untuk menjadi calon bidan terjun.

#PRKKajang #ComeyFun : Kenapa Kajang mesti pilih Wan Azizah?



Mampukah Wan Azizah Memikul Tanggungjawab di Kajang?

Walaupun Wan Azizah diperlihatkan seolah-olah calon ‘minit terakhir’ tetapi dari beberapa sumber memberitahu bahawa pencalonan beliau telah dirancang sejak dari awal. Strateginya adalah tidak lain tidak bukan, untuk menjadi platform bagi Anwar mempolitikkan keputusan rayuan kes liwatnya yang beliau sendiri tahu amat sukar untuk dimenangi.

Seperti yang kita tahu, Wan Azizah adalah tidak lebih daripada ‘simbol’ kepada kewujudan Anwar. Tugas Wan Azizah selama ini hanyalah untuk ‘menjaga’ kerusi bagi pihak ataupun sementara keadaan mengizinkan untuk beliau menyerahkannya kepada Anwar - tidak lebih dari itu. Tidak kira kerusi Presiden atau kerusi ADUN, Wan Azizah sebenarnya tidak punya apa-apa fungsi yang lebih dari itu.

Ketika menyerahkan kerusi Permatang Pauh kepada Anwar, Wan Azizah ada menyatakan yang beliau ingin “meluangkan lebih banyak masa dengan cucu-cucu dan menjaga datuk mereka”.

Dari kata-katanya, beliau nampaknya ingin berehat dan enggan lagi aktif berpolitik. Namun, pencalonan beliau di Kajang memperlihatkan sikap putarbelit ahli politik yang sama seperti suaminya.

Bagaimana Wan Azizah boleh meluangkan masa dengan cucu, menjaga suami, menjadi ADUN dan menjadi Presiden parti sekali gus?

Rekod perkhidmatan Wan Azizah di Permatang Pauh cukup menyedihkan. Beliau tidak mampu membawa apa-apa perubahan kepada Permatang Pauh walaupun kawasan tersebut kini berada di bawah jajahan Pulau Pinang iaitu negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat.

Sebagai Presiden juga Wan Azizah tidak lebih dari sekadar boneka.

Satu-satunya kebolehan Wan Azizah ialah menjadi peraih simpati terhadap Anwar Ibrahim. Pendek kata, Wan Azizah tidak punya ciri-ciri kepimpinan langsung dan beliau bukanlah seorang pemimpin yang berkesan.

Oleh itu, rakyat Kajang perlu ingat bahawa yang menjadi pertaruhan dalam PRK ini bukanlah nasib Anwar mahupun Wan Azizah tetapi diri sendiri dan keluarga. Tugas seorang ADUN bukan untuk menarik simpati orang ramai, tetapi untuk berkhidmat untuk orang ramai.

Jika Wan Azizah telah terbukti gagal menjadi Presiden yang berkesan dan gagal juga untuk menjadi ADUN yang berkhidmat kepada rakyat Permatang Pauh sebelum ini, apa lagi yang dapat diharapkan oleh pengundi Kajang darinya?

Apatah lagi dengan keputusan mahkamah yang mensabitkan Anwar bersalah serta masalah rumahtangga anaknya, Nurul Izzah, pastinya sukar untuk Wan Azizah untuk menumpukan sepenuh perhatian kepada rakyat Kajang sekiranya beliau menang.

Kita sudah melihat bagaimana Wan Azizah berperanan ketika Anwar di penjara dahulu di mana beliau asyik keluar negara dan ke hulu ke hilir berkempen untuk bebaskan Anwar.

Perkara yang sama bakal berlaku, atau lebih tepat, sedang berlaku di Kajang di mana isu yang dibawa ke sana ke mari dalam kempen PR ialah ‘Anwar Ibrahim’.

Sekali lagi diingatkan bahawa PRK bukanlah bertujuan untuk membolehkan rakyat membantu pemimpin, tetapi untuk pemimpin membantu rakyat. Sebelum menghulurkan simpati pada Wan Azizah, simpatilah pada diri sendiri terlebih dahulu.

Sudah cukup Anwar Ibrahim mempersendakan demokrasi, mengusutkan hidup rakyat dan membazirkan wang negara melalui perletakan jawatan ADUN Kajang tanpa sebarang sebab. 

Janganlah rakyat Kajang pula memberi sokongan kepada pihak yang mengusutkan hidup mereka.

Tidak cukup lagikah bukti bahawa Anwar, keluarganya dan partinya merupakan pihak yang amat tidak bertanggungjawab? Pengundi jenis apakah yang sanggup memilih pihak yang sengaja telah membazirkan wang negara sebagai wakilnya?

11 Mac 2014

HOT KAJANG : Hari Penamaan Calon #PRKKajang #ComeyFun



Latar Belakang :
CHEW MEI FUN
( Calon Barisan Nasional )
Pilihan Raya Kecil N25 DUN Kajang.


Suasana
Hari Penamaan Calon
PILIHAN RAYA KECIL
N25 KAJANG
Di Stadium Majlis Perbandaran Kajang
Seksyen 15 Bangi.


Chew Mei Fun vs Wan Azizah










Nantikan gambar-gambar lebih
menarik sebentar lagi...






SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.