#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

25 March 2015

Kadar Tambang Baru Teksi Diteruskan Perlaksanaannya - YB Nancy Shukri


Keluhan pemandu-pemandu teksi mengharapkan agar kadar tambang baru yang dumumkan baru-baru ini diteruskan telah di terima baik oleh pihak kerajaan.

Walaupun pada awalnya ada sedikit percanggahan pendapat di antara menteri-menteri kabinet, namun sebagai kerajaan yang mengutamakan kepentingan dan berlaku adil kepada semua rakyat, kerajaan di bawah kepimpinan YAB DS Najib telah membuktikan kata diikat dan janji pasti dikota...

Akhirnya keputusan kadar tambang baru teksi yang diumumkan baru-baru ini, diterima dan di teruskan perlaksanaannya mengikut sepertimana kadar yang ditetapkan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

Semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nancy Shukri telah membuat pengumuman menerusi satu kenyataan akhbar yang telah di keluarkan oleh beliau bertarikh 23 Mac 2015 di mana berkata, pelaksanaan tambang baharu perkhidmatan bas ekspres dan rel kini ditunda manakala tambang baharu teksi diteruskan mengikut sepertimana yang di umumkan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), baru-baru ini.

Beliau berkata, bagi kadar tambang baru perkhidmatan bas ekspres dan rel. Perlaksanaannya ditunda hingga ke suatu tarikh yang belum ditetapkan itu diputuskan mesyuarat jemaah menteri pada Jumaat lepas.

Khamis lalu, Pengerusi SPAD, Tan Sri Syed Hamid Albar mengumumkan bahawa tambang teksi dan kereta sewa naik antara 20 hingga 67 peratus manakala tambang bas ekspres naik 22.6 peratus bermula 15 Mei.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin kemudian meminta SPAD menangguhkan pelaksanaan kadar tambang baharu pengangkutan awam itu.

Untuk keterangan lanjut, ikuti kenyataan akhbar oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nancy Shukri seperti berikut:


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.