#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

28 April 2015

#PRKPermatangPauh : Sah Wan Azizah (PKR) hilang satu undi. #Vote4Suhaimi #UndiBN


Seperti sudah dijangka bahawa Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan tetap terus mencalonkan Presiden parti itu sendiri merebut dan mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh.

Namun apa yang pasti, pencalonan ini boleh diibaratkan seolah-olah keluarga Anwar Ibrahim tidak mempercayai mana-mana orang termasuk kalangan ahli serta penyokong mereka sendiri. Tetapi dalam masa yang sama masih menagih sokongan pengundi Permatang Pauh.



Lebih kritikal juga beliau tidak memiliki rekod yang baik apatah lagi cemerlang di DUN Kajang apabila beliau lebih selesa menghilangkan diri ketika rakyat memerlukan bantuannya. Lebih menyakitkan hati pengundinya di DUN ini, setelah memenangi Pilihanraya Kecil (PRK) Kajang hasil percaturan mengarut parti tersebut sebelum ini, tiada satu jasa pun yang dapat membantu meningkatkan taraf kehidupan rakyat Kajang seperti yang diharapkan.

Sebelum ini Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir ada menyatakan dimana Permatang Pauh sebagai sebuah parlimen yang diabaikan ahli parlimennya sejak sekian lama dan hanya mengharapkan wakilnya sahaja untuk berada di kawasan berkenaan.

Jadi untuk apa PKR bertanding lagi? Mengharapkan undi rakyat, tapi tanggungjawab dan amanah yang diberikan pengundi tidak pernah dipenuhi.


Berita terbaru tentang Anwar di sana tu... Beliau dikhabarkan hilang kelayakkan untuk mengundi dimana-mana pilihan raya. Maka hilanglah satu undi untuk calon boneka PKR, Wan Azizah.

Perkara 119(3)(a) Perlembagaan Persekutuan telah memperincikan, seseorang akan hilang kelayakan untuk mengundi dalam mana-mana pilihan raya bagi Dewan Rakyat atau Dewan Undangan Negeri jika pada tarikh kelayakan itu, dia ditahan sebagai orang yang tidak sempurna akal atau orang yang sedang menjalani hukuman penjara.

Peruntukan undang-undang tersebut menurut pengamal undang-undang, Salim Bashir, terpakai terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang menjalani hukuman penjara selama lima tahun di Penjara Sungai Buloh.


#PilihBN #Vote4Suhaimi #UndiBN

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.