#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

11 August 2015

#CYBERTROOPERS : "Belum apa-apa meletup jadi panas" - @NajibRazak


UMNO perlu menambah bilangan ‘cybertroopers’ untuk menangani serangan-serangan yang beliau terima ketika ini, kata Perdana Menteri YAB. Datuk Seri Najib Razak.

Beliau yang juga Presiden UMNO berkata, sebelum pentadbirannya, turut terdapat beberapa isu yang membelenggu pentadbiran kerajaan namun tanpa media sosial, isu tersebut tidak "sepanas" yang dihadapi beliau sekarang.

"Hari ini belum apa-apa meletup jadi panas, saya pun mendidih je sepanjang masa, tidak adil," katanya, ketika berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Pasir Gudang di Dewan Taman Mawar, Pasir Gudang, Johor.


DS Najib turut berkata, dimana isu membabitkan syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) juga diperbesar-besarkan media sosial, sedangkan syarikat itu belum lagi mengalami kerugian.

Beliau menyifatkan penyebaran fitnah kini ‘di hujung jari’ disebabkan ruang siber menjadi medan perjuangan penting berbanding sebelum ini secara fizikal atau berhadapan.




"Kalau kita sebut berkenaan askar kita, kita bukan sahaja menyifatkan askar kita di kalangan secara fizikal tetapi sekumpulan lagi yang perlu kita wujudkan dengan bilangan yang begitu ramai, iaitu saya anggap 'keyboard warrior' untuk Umno," katanya.

"Ini adalah kerana pembentukan minda hari ini, soal persepsi lawan realiti, taburan benar lawan batil, sebaran fitnah tohmahan berada di hujung jari," kata ahli Parlimen Pekan itu lagi.


Berikut MP kongsikan ucapan penuh YAB Perdana Menteri merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Pasir Gudang di Dewan Taman Mawar, Pasir Gudang, Johor, semalam.




0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.