#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

12 January 2012

LIWAT II: Tindakkan Peguam Cara Negara II dan bapa Saiful, buat Anwar tak nyenyak tidur... Klik baca!

Anwar tidak akan dapat nyenyak tidur sehingga hari ini. Anwar belum 100% bebas & terlepas spertimana apa yang telah MP siarkan dalam blog ini, kelmarin.. KLIK.

Anwar Ibrahim sendiri mengakui beliau masih belum boleh menarik nafas lega walaupun bebas daripada pertuduhan liwat. Katanya masih terlalu awal untuk menyatakan apa-apa kerana ruang untuk meneruskan pendakwaan masih ada.

Apa yang di perkatakan itu kini semakin menjadi kenyataan.

Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden berkata pihaknya akan mengemukakan cadangan kepada Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail untuk memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Isnin lalu yang melepas dan membebaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dari tuduhan meliwat Pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

“Dengan segala bukti yang ada, saya akan mencadangkan kepada Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail supaya meneliti semula kes dan mempertimbangkan rayuan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur itu ke Mahkamah Rayuan,” katanya ketika temu bual eksklusif bersama TV3, semalam.

Walau bagaimanapun, beliau berkata langkah pertama yang akan dilakukan oleh pihaknya adalah memohon mendapatkan penghakiman bertulis untuk menilai semula semua alasan sebelum meneruskan apa-apa rayuan.

Menurut prosedur undang-undang, permohonan rayuan mestilah dibuat dalam tempoh 10 hari daripada keputusan yang telah dibuat oleh mahkamah tersebut.

Pada 9 Januari lalu, Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, membuat keputusan lisan ringkas yang hanya memakan masa tidak sampai lima minit.

Sementara itu, FMT yang menemubual Mohd Yusof melaporkan sebarang keputusan untuk apa-apa rayuan bergantung kepada penghakiman bertulis hakim.

“Kita perlu melihat penghakiman bertulis secara terperinci. Fakta-fakta kes itu tetap sama, bukti tidak pernah berubah. Mungkin ada sesuatu yang baru yang hakim lihat yang kita terlepas pandang.

“Tetapi kita perlu penghakiman bertulis untuk membuat keputusan sama ada merayu atau tidak,” katanya.

Pendakwa : Keputusan Merayu Bergantung Penghakiman Bertulis - 
Published by AIDC on January 12, 2012 

Di dalam kenyataan lain, Saiful mesti di belaBapa minta peguam Negara fail rayuan terhadap keputusan Mahkamah bebas Anwar Ibrahim. KLIK

Lain-lain Artikal:
Bapa: ‘Saya yakin anak saya tidak salah’

Ikuti kenyataan video di bawah: 




0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.