GoKL : Bekal 20 Lagi Bas Percuma Untuk Warga KL - @spadchannel

Bas Bandar GoKL.. Satu-satunya perkhidmatan bas percuma di bandar Kuala Lumpur...

PEMBANGKANG SANGGUP RACUNI FIKIRAN GENERASI FELDA.

"Sebenarnya cerita yang PAS tidak tahu ialah pembinaan PGBF ini Felda buat...

Tragedi Helikopter Dauphin Terhempas Membawa Kehilangan 2 Nama Besar

"Bagi saya pemergian Tan Sri JJ adalah satu kehilangan besar dalam dunia politik dan korporat" - Datuk Wee

PRKRompin: Tolak Pandangan Negatif Yang Dilempar Pembangkang - DS Hishammudin

"Apa yang penting adalah penerimaan rakyat terhadap calon yang diletakkan...

"Sistem 'REL' Atasi Masaalah Lalu-lintas Di Lembah Klang" - Sultan Selangor

Lawatan baginda bermula dengan menaiki tren LRT Rapid KL di Stesen Kelana Jaya dan turun di Stesen KL Sentral diiringi oleh...

#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

30 Jun 2011

BERSIH: Bezanya kenyataan Pengerusi SPR & Si Ketot AMK. Klik, tengok sini...

Bangangnya puak2 BERSIH haramjadah ni...


Kenyataannya seperti di bawah:

1. Sebarang demonstrasi tidak akan selesaikan masalah. Demonstrasi ini tidak akan meluluskan pindaan kerana kerajaan sedia ada tidak ada majoriti dua pertiga.

2. Beliau sudah jelaskan kepada Ambiga dalam surat beliau dan pertemuan secara panjang lebar tapi Ambiga masih tetap mendesak supaya dipinda peruntukan peraturan SPR ikut kehendaknya.

3. Sekitar Disember tahun lepas, Ambiga dan gerombolannya ada bertemu dengan Abd. Aziz; dan timbalannya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar serta para pegawai kanan suruhanjaya itu.

4. Ambiga dikatakan datang bersama sembilan yang lain seolah-olah hendak mengajar cara kerja SPR serta membangkitkan semua isu pilihan raya dalam perspektifnya. Ambiga datang seolah-olah dia pakar dalam kerja SPR.

5. Abd. Aziz sendiri terkejut dengan ceteknya pengetahuan Ambiga apabila dia membangkitkan isu tentang pendapat Bersih bahawa tiada halangan untuk dibenarkan pendaftaran pengundi secara automatik.

6. Ambiga bertanya kepada SPR kenapa tidak dibuat pendaftaran automatik, maka dijawab Abd. Aziz bahawa Malaysia perlu meminda Perlembagaan dahulu. Namun, dibalas oleh Ambiga, tak perlu.

7. “Saya terkejutlah, takkan Datuk Ambiga tak tahu bahawa Perkara 119 (4) Perlembagaan Persekutuan dengan jelas menyebut bahawa pendaftaran menjadi pemilih perlu dibuat secara memohon." kata Abdul Aziz

8. Ketika ini hendak meminda Perlembagaan memerlukan majoriti dua pertiga, maka bukan sesuatu yang mudah untuk sesuatu pindaan itu dibuat.

9. Senarai Daftar Pemilih sentiasa dibersihkan oleh SPR sepanjang masa.

10 Ada beberapa cara untuk membersihkan senarai pemilih :-

a. Nama mereka yang telah meninggal dunia dikeluarkan daripada senarai pengundi. Ia memerlukan kerjasama rapat antara SPR dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

b. Pembersihan melibatkan alamat mengikut kad pengenalan. Mengikut undang-undang pendaftaran, seseorang yang tinggal di satu-satu tempat selama tiga bulan atau lebih, harus menukar alamat tempat tinggalnya menerusi JPN. Kemudian dimaklumkan kepada SPR sebab SPR hanya mendaftar pengundi mengikut alamat dalam kad pengenalan (MyKad).

11. Malaysia tidak boleh melaksanakan pendaftaran secara automatik kerana itu bukan bidang kuasa SPR dan ia memerlukan pindaan Artikel 119 Perlembagaan Persekutuan. Ini kerana pendaftaran sebagai pengundi dibuat secara memohon.

12. Pengerusi SPR itu menolak kecaman Ambiga bahawa kononnya SPR kendaliannya tidak berbuat apa-apa dalam menangani isu rasuah semasa pilihan raya padahal SPR menjalin kerjasama bestari dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam membanteras rasuah pilihan raya dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) pula untuk kes jenayah dan kekecohan ketika kempen.



Ada paham ka???


Dari kenyataan yang di berikan oleh Pengerusi SPR ni, adakah penganjuran demonstrasi BERSIH ini betul-betul berniat bersih... Atau ini  hajat dan matlamat sebenar puak pembangkang sepertimana laungan Si Ketot AMK ini... Dengarkan petikan ucapannya...



MESTI BACA: Pendemo BERSIH, ingat ini!!! Seksyen 27(5) Akta Polis...

"Bukan sahaja baju, kereta, bas, kasut, seluar dan apa sahaja yang berbau hasutan akan ditangkap di bawah undang-undang yang boleh diguna pakai,” katanya kepada pemberita di Bukit Aman di sini hari ini.

Polis akan menahan sesiapa sahaja yang mempamerkan apa-apa perkataan atau lambang yang menghasut orang ramai menyertai perhimpunan haram yang dianjurkan oleh beberapa kumpulan di ibu negara pada 9 Julai ini, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar. 


Beliau berkata, antara undang-undang yang boleh digunakan dalam tindakan ini ialah Seksyen 27(5) Akta Polis iaitu percubaan untuk mengadakan perhimpunan haram.


Sehubungan itu, Ismail menasihati kumpulan yang berlainan ideologi itu supaya membatalkan hasrat mengadakan perhimpunan haram demi keamanan negara. 

Sumber - Bernama / 29 Jun 2011

29 Jun 2011

Johari Abdul telah mengali liang lahat dengan video ini? Saksikan...

http://2.bp.blogspot.com/-VUiFfe0dMJQ/TgS2CDWG_NI/AAAAAAAABS8/HNVmeGkaubY/s1600/HHalem-Video-Ciptaan-Johari-Abdul.PNG

Katanya, "Saya sampai ke Bangkok untuk ubah wajah saya. Jelas teknologi ini wujud,"

"Saya menunggu masa yang sesuai. Tidak ada sebab untuk kita lawan di mahkamah. Saya sendiri bertanggungjawab (ke atas video) dan ini apa yang saya percaya” TV Selangor News

1- Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul mengaku bertanggungjawab sepenuhnya menyiarkan dokumentari di bawah untuk dipaparkan bertujuan untuk memberi pilihan kepada rakyat menilai dari aspek ketulenan fizikal pelaku.

2- Johari Abdul wajib di tahan kerana membuat dan mengedarkan video fitnah dan video bogel Anwar yang di ubah sesuai.

3- Johari Abdul telah mengali liang lahat beliau sendiri.

4- Kita tunggu pakar-pakar video membuat komen dan menyangkal dengan bukti-bukti teknikal apa yang telah di buat oleh Johari Abdul. Johari pun bukan nya tahu sangat bab-bab buatan video ni. Beliau sanggup membela Anwar hanya kerana PRU 13. Selepas itu beliau akan dibuang dari Pkr seperti yang lain-lain.


5- Seperti temberang Johari di atas, betul ka rambut Anwar pada 21 dan 22 haribulan berlainan? Ini mesti temberang besar pakar video Pkr yang turut menipu Johari. Gambar bertarikh 22-2-2011 di atas, di yakini bukan lah tarikh sebenar. Nampak Anwar muda semacam jer, entah tahun bila agaknya. 



Sumber & Petikan dari : HHalem

Cuba tengok video yang ni pulak... Sila klik di bawah:
JOHARI ABDUL KATA, ITU PUN ANWAR 



28 Jun 2011

Video Seks Anwar: Haramjadah punya pengikut Anwar!!!

Masa tengok video beria-ia mengatakan Anwar... Lepas tu, kata bukan... Perut lain la... Anu lain la... macam-macam la... Kalau taksub pun agak-agak la. Apa la... 
Hahahaaaa!!! Tengok la video ni... Kantoi dah.



AHLI PARLIMEN Sungai Petani, Johari Abdul mengakui bahawa Rahim Thamby Chik merupakan sahabat seperjuangan beliau sejak bersama2 dalam UMNO lagi. 

Beliau juga membuat pengakuan bahawa Datuk Shuib merupakan Ayah Saudara yang beliau amat hormati. Dua kenyataan yang lebih membuatkan totok2 PKR berang dengan beliau. 

Bagaimana Johari sanggup mengeluarkan kenyataan SAHABAT SEPERJUANGAN dengan individu yang merupakan musuh ketat Anwar? 

Malah, kenyataan dibuat di saat ketika Rahim dihina dan dicerca PKR setelah bersubahat membongkar perilaku moral Anwar di dalam Video tersebut. Ternyata Johari Abdul cuba memesongkan cerita sebenar di sebalik bilik tayangan Video tersebut. 

Jangan menipu lagi Johari, kelak akan dibongkarkan lagi beberapa Video selepas ini. Ada berita terbaru yang diterima bahawa Wan Azizah semakin marah dengan aksi Johari Abdul yang begitu asyik dan bergurau senda bersama Trio T.. Emm..

Petikkan artikal dari : Gelobang Rakyat


24 Jun 2011

23 Jun 2011

Aku jadi gelak tengok watak Anwar dalam video ni...Mai,klik tengok!


Ni semua gara-gara Datuk T di panggil ke mahkamah la pada 24 Jun 2011 (esok) nanti... Mengelabah Nwar di buatnya...

Bersih 2.0: Aku akan bunuh ambiga... Tak caya klik sini!



"Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia.


“puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu? DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua.


“kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yg bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengokla nanti."


Itulah antara pesanan yang di hantar kepada beberapa wartawan dan ahli Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) telah menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) berhubung ugutan bagi membunuh pemimpin NGO itu dan Pakatan Rakyat lewat malam semalam dan awal pagi ini.

SMS yang dihantar dari nombor telefon 601119732179 memuatkan ugutan bunuh ke atas pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan dan juga beberapa pemimpin PAS serta PKR yang akan terbabit pada perhimpunan 9 Julai bagi menuntut pembaharuan dalam sistem pilihan raya negara.

Ambiga, ketika dihubungi Malaysiakini, mengesahkan beliau menerima SMS itu.

"Ya, saya juga terima dan akan buat laporan polis,” katanya.

Kata Kawan:
Kawan nak cakap sikit ni... Betul ke SMS tu di terima dari pehak luar @ SMS tu dari org dalam... Jangan gimik untuk publisiti murahan dah lah yek.... Konspirasi kot Hikkhikkhikkkk!!!!

 

Video Seks: Datuk T, SMS Anwar standby untuk ke mahkamah? Klik tengok video!


 “Datuk T akan didakwa di Mahkamah Jalan Duta pada pukul 8 pagi, 24 Jun 2011, harap maklum,” kata Shazryl dalam satu khidmat pesanan ringkas (SMS)

Ditanya sama ada perkara itu benar, Shazryl mengesahkan perkara itu.

“Confirm (sah),” jawannya ringkas kepada The Malaysian Insider. 

Bagaimana pulak dengan Anwar apabila mendengar berita di atas ni kan...

Tentunya semak berserabut kepala sebab bila kes ini berjalan, sudah pastu lambat laun dia juga akan di panggil untuk menjawab dalam masa nak menyelesaikan hal ini... 

Pendedahan demi pendedahan akan berlaku. Saksi, alibi dan bahan bukti semua akan terkeluar dengan terperinci. 

Bersedia lah kamu Anwar... 
Polis kata video itu SAHIH. Hehehehee!!!

22 Jun 2011

THE STAR POLL ( BERSIH ) : Inilah kebenarannya... Klik sini, tengok!!!

Soalan yang dikemukakan berbunyi 'Apa pandangan anda berhubung perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai?, 1,312,917 responden menjawap 'Ia sepatutnya dibenar diteruskan' pada 12.25 tengahhari.

Manakala pilihan satu lagi - 'Ia harus dibatalkan' - hanya dipilih oleh 14,222 responden.
 
Siasat punya siasat rupa rupanya Laman tersebut telah di HACK oleh cybertroopers Pakatan Pembangkang dan oleh sebab itu dalam masa yang singkat Undia di Poll mencapai Sejuta lebih

Kenyataan The Star Online.

Dalam masa kurang daripada satu hari, pengundian tersebut menarik lebih daripada satu juta undian yang menyebabkan pihak The Star Online mengesyaki bahawa keputusan sedang dimanipulasi. 

Sedangkan, pengundian terdahulu hanya menarik purata tidak lebih daripada 30,000 jawapan selama beberapa hari.

Jumlah pelawat unik ke The Star Online adalah kira-kira 400,000 setiap hari, maka ia menambah syak wasangka pihak The Star Online bahawa terdapat manipulasi.
 
Pemeriksaan awal log laman web menunjukkan kira-kira sejuta undian ke laman pengundian daripada hanya satu alamat IP. 

Bertindak atas kepercayaan bahawa keputusan pengundian telah dicemari, pihak The Star Online telah membuat keputusan untuk menutup pengundian sebelum tengah hari Selasa.


Puiihhh.. Kantoiii lagi...Tak sudah-sudah nak menipu rakyat.. 

PR = Penipu Rakyat




BERSIH 2.0: Misteri Anwar, Ambiga & agen asing...Mesti baca!


Ada semacam misteri, walaupun Ambiga kononnya mengkritik keras Anwar, namun memberi peluang kepada anak Anwar, Nurul Izzah untuk berucap memujinya.

Dimana benarnya Bersih bukan didokong oleh parti-parti politik tetapi badan bukan kerajaan (NGO) yang menuntut pilihan raya adil dan bebas.

Dalam pada itu, ahli jawatankuasa kerja PAS pusat, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi yang tidak disenarai Ambiga turut berjanji pihak partinya akan mengerahkan 100,000 ahlinya menyertai perhimpunan bulan depan.

Ini mengukuh lagi satu teori mengatakan, pertikaian Anwar-Ambiga sekadar gimik untuk menunjukkan siapa sebenarnya menjadi master mind dalam BERSIH.

Forum berbahasa Cina, newkopitiam.com merumuskan BERSIH didalangi oleh agen asing, iaitu NED (National Endowment For Democarcy) yang merupakan
alat CIA untuk menimbulkan suasana pergolakan di Malaysia. Klik di sini

Forum itu juga melakarkan gambarajah di bawah untuk menunjukkan perkaitan BERSIH dengan agenda agen asing.


 


Gambar rajah dari Forum newkopitiam.com

AIDCNews, 3 & 4 Jun lalu pernah mendedahkan
supaya mengawasi satu rangkaian operasi Anwar di Malaysia yang lebih bahaya berbanding dengan batang tubuh Ketua Umum PKR itu. Klik di sini dan sini dan sini

Selain Anwar yang menjadi panel pemikir NED (National Endowment for Democracy), sebuah yayasan yang didalangi Yahudi berpengkalan di Amerika Syarikat (AS), yayasan yang bertopeng wajah ‘demokrasi’ itu juga turut membiaya rangkaian operasi Anwar di Malaysia seperti yang dalam carta aliran di bawah:

 


AIDCNews, 23 Mei, turut mendedahkan bukti surat
Anwar kepada pengurus dana Yahudi, Cerl Gershman, Presiden NED untuk memohon dana bagi menubuhkan MCIE (Pusat Integriti Pilihan Raya Malaysia) dalam menghadapi pilihanraya umum ke 12.

Bukti bersurat itu didedahkan oleh Muhamad Rahimi Osman, bekas Setiausaha Sulit kepada Anwar Ibrahim. Klik di sini

 



Anwar Ibrahim, Panel Pemikir NED


Sumber dan petikan dari: AADC.



Ambiga angkuh dapat 50,000 dari PAS

Ambiga sedikit pun tidak gentar dengan gertakan PERKASA kerana beliau merasakan diri beliau sudah 'kebal' kerana beliau dikelilingi oleh orang Melayu pakatan yang sentiasa menyokongnya.

Ambiga juga tidak gentar dengan ugutan PERKASA dan Pemuda UMNO bahawa perhimpunan Bersih pada 9 Julai ini akan ditentang habis-habisan oleh mereka. Katanya, kita lihat sahaja nanti siapa yang akan kalah.

Pas Selangor telah berjanji kepada Ambiga akan mengerahkan paling kurang 50,000 orang penyokong Pas Selangor.

Pemuda Pas Perak juga kini sibuk mendaftar penyokongnya yang akan bersama-sama Ambiga bagi menyertai perhimpunan haram itu.

Ambiga kini boleh tersenyum puas di atas komitmen yang ditunjukkan oleh PAS...

21 Jun 2011

Siapa tuan dan siapa barua sebenarnya? Lihat senarai jawatankuasa penganjur Bersih 2.0



Senarai Jawatankuasa Penganjur Bersih 2.0 seperti yang dinyatakan Ambiga Sreevenasanksahkh.

Ambiga juga adalah orang kuat disebalik penubuhan IFC yang akan memberi sokongan moral dan sebagainya kepada sesiapa yang ingin murtad dinegara ini.

1- Ambiga Sree (Pengerusi)
2- Mat Sabu (Timbalan)
3- Andrew Khoo
4- K Arumugam
5- Dr Farouk Musa
6- Harris Ibrahim
7- Liau Kok Fah
8- Maria Chin Abdullah
9- Richard Y W Yeoh
10- Dr Toh Kin Woon,
11- Dr Wong Chin Huat
10- Datuk Yeo Yang Poh
12- Zaid Kamaruddin
13- Dr Subramaniam Pillay
14- Arul Prakkas

Daripada senarai Jawatankuasa Penganjur tersebut, hanya terdapat empat orang Melayu didalamnya. Mengapa ada empat orang sahaja sedangkan majoriti yang bakal menyertai demonstrasi adalah Melayu?

Kalau dilihat daripada peserta-peserta yang bakal terpekik terlolong didalam demonstrasi itu nanti, pasti ramai yang akan menyangka bangsa Melayu sendiri yang tidak berpuas hati dengan sistem pilihanraya dinegara ini.

Tapi hakikatnya, itu tidak benar sama sekali. Sebenarnya yang tidak berpuashati dengan sistem pilihanraya dinegara ini bukanlah bangsa Melayu. Daripada senarai jawatankuasa yang telah diberi, rakan-rakan pembaca yang bijaksana sekalian sudah boleh mengagak kaum mana sebenarnya yang tidak berpuashati.

Kasihan Melayu-melayu yang bakal menyertai demonstrasi tu nanti. Betapa bangangnya mereka semua kerana sanggup menjerit-jerit sampai keluar anak tekak dan sanggup pula menanggung risiko untuk ditahan polis hanya demi memenuhi hasrat "Ambiga and the Gang".

Sekarang siapa tuan dan siapa barua tegar sebenarnya?
Kalau di lihat senarai di atas, wakil melayu dari parti PAS adalah yang teratas... 


Sumber: Blog umbhululangat

20 Jun 2011

Apa istimewanya Nik Aziz?


‘‘Orang tolak Islam dapat pahala apa? Kita doa, itu (juga) ibadat. Orang UMNO berdoa juga, doa dengan Allah, Allah mana hendak terima (doa, sebab) kamu tolak Islam.’’

Kenyataan ini dikeluarkan oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam satu wawancara dengan portal propembangkang, Malaysiakini pada 16 Disember 2009.

Tidakkah kenyataan ini mampu menimbulkan kekeliruan di kalangan umat Islam kerana UMNO dianggotai oleh orang Islam juga. Apakah doa orang Pas sahaja diterima oleh Allah SWT?

Siapakah Nik Abdul Aziz sehingga beliau boleh mengeluarkan kenyataan sedemikian?

Apa pula pandangan umat Islam apabila Nik Abdul Aziz berkata, “Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana Perlembagaannya masih perlembagaan kafir.”

Ini dinyatakan oleh beliau ketika menyampaikan khutbah di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.

Bagaimana pula dengan kenyataan Nik Abdul Aziz pada 3 Julai 1999, di Pengkalan Chepa, Kelantan apabila beliau menyatakan, “Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir.”

Ini belum lagi termasuk kenyataan pada 17 Ogos 2009 di mana Nik Abdul Aziz menyatakan, “Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka.”

Penulis hanya memetik beberapa sahaja kenyataan-kenyataan Nik Abdul Aziz yang boleh dianggap menghina, mengeliru dan mampu memecahbelahkan umat Islam.

Segala-galanya beliau keluarkan demi kepentingan politik Pas dan sekutunya, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Atas sebab itulah penulis melihat tindakan kerajaan Pas Kelantan di bawah kepimpinan Nik Abdul Aziz mengharamkan Utusan Malaysia membuat liputan majlis kerajaan negeri dan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hanya bermotifkan politik semata-mata.

Karikatur yang sekadar menyindir kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyatakan rakaman video tidak boleh dijadikan bukti dalam kes zina kerana menyifatkan ia adalah besi telah dianggap menghina Islam.

Sebelum itu Persatuan Ulama Malaysia (PUM) yang kita tahu di mana pendirian politik mereka, turut membuat bantahan atas penyiaran karikatur berkenaan.

Ia disusuli pula oleh Dewan Pemuda Pas yang cuba menunjukkan jaguh kononnya mereka pembela Islam sebenar apabila menghantar memorandum bantahan kepada Utusan Malaysia.

Tetapi yang anehnya, kenapa kedua-dua kelompok ini hanya mendiamkan diri terhadap banyak kenyataan-kenyataan Nik Abdul Aziz dilihat cukup kontroversi dan mengelirukan umat Islam?

Apakah kerana mereka mempunyai haluan politik yang sama maka apa juga tindakan Nik Abdul Aziz boleh dibenarkan?

Kenapakah hanya kerana satu karikatur yang bertujuan menyindir Pas dianggap menghina Islam sedangkan kartunis Pas, Zunar pernah menghasilkan karikatur yang terang-terang melakukan kesalahan berkenaan tetapi tiada apa-apa protes dilakukan.

Jelaslah, pertimbangan politik menjadi asas utama kepada Nik Abdul Aziz, PUM dan Pemuda Pas dalam membuat keputusan.

Politik diletakkan di hadapan sekali dalam apa juga keputusan dan tindakan yang hendak diambil.

Selama ini, kalau hendak dikirakan Nik Abdul Aziz lebih banyak mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan umat Islam tetapi tiada apa-apa bantahan daripada mana-mana pihak dalam Pas.

Semuanya hanya mendiamkan diri dan melihat sahaja, Nik Abdul mengeluarkan satu demi satu kenyataan yang menimbulkan persoalan dan kekeliruan di kalangan umat Islam.

Di muktamar-muktamar Pas pun tidak ada seorang pun yang berani menegur keceluparan dan kecelaruan fikiran Nik Abdul Aziz yang dilihat banyak menjejaskan imej Islam Pas.

Kedudukan Nik Abdul Aziz sebagai mursyidul am seolah-olah menjadi ‘tiket’ kepada beliau bebas daripada sebarang teguran atau kritikan daripada mana-mana kelompok yang ada kaitan dengan Pas.

Semuanya hanya mendiamkan diri biar pun ada tindakan Nik Abdul Aziz jelas-jelas bertentangan dengan seruan Islam.

Sebagai contoh tindakan beliau menghalang kerjasama antara UMNO dan Pas biar pun ia dilakukan semata-mata demi kepentingan umat Islam dan orang Melayu.

Macam-macam hujah yang dikeluarkan oleh Nik Abdul Aziz bagi menghalang perkara yang amat digalakkan oleh Islam itu, tetapi tidak ada pula kelompok yang membantah kedegilan Menteri Besar Kelantan berkenaan.

Walaupun kelompok dalam Pas tahu apa yang Nik Abdul Aziz lakukan itu tidak bertepatan dengan ajaran Islam, kenapa mereka tidak menegurnya? Apa istimewanya Nik Abdul Aziz? Adakah kerana beliau seorang tok guru, ulama, ahli politik dan mursyidul am maka segala-gala yang beliau katakan adalah betul?

Apa pun kelompok yang paling gembira berikutan tindakan kerajaan Pas Kelantan itu adalah PKR dan DAP yang merupakan sekutu Pas.

Selama ini pun Nik Abdul Aziz adalah pembela utama kepada pemimpin-pemimpin kedua-dua parti itu sehingga timbul cadangan supaya Menteri Besar Kelantan dilantik sebagai pemimpin utama pembangkang.

Ketaksuban Nik Abdul Aziz kepada politik dan kerjasama dengan PKR dan DAP telah memungkinkan beliau tidak lagi membuat pertimbangan yang sewajarnya dalam berhadapan dengan sesuatu isu.

Bagi Nik Abdul Aziz hanya Islam yang dibawa oleh Pas sahaja betul, hanya undi Pas sahaja masuk syurga dan hanya Perlembagaan Pas yang tidak kafir.

Malahan Menteri Besar Kelantan itu juga mudah-mudah sahaja menuduh Islam yang dibawa oleh UMNO bukan Islam sebenar.

‘‘Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.”

Kesimpulannya, berdasarkan kepada apa yang diperkatakan, maka mana-mana pihak tidak perlu bermuram durja atau merasa keliru dengan apa yang dilakukan oleh kerajaan Pas Kelantan.

Ia kerana selagi sesuatu perkara itu berasaskan kepada apa yang dikehendaki atau dikatakan oleh Nik Abdul Aziz maka selagi itulah ia hanyalah demi politik semata-mata.

Kalaulah martabat Islam menjadi hitungan, sudah pasti Pas tidak akan sewenang-wenangnya mengorbankan prinsip perjuangan negara Islamnya semata-mata mahu meraih kuasa bersama PKR dan DAP.

Sumber: Utusan Online


19 Jun 2011

BERSIH 2.0: Perkasa gegar... Anwar Mengeletar...

Majlis Pelancaran Perhimpunan Anti BERSIH 2.0 berlangsung dengan ucapan dari Presiden PERKASA, Dato' Ibrahim Ali yang menyeru kesemua rakyat Malaysia menolak demonstrasi yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat.

Beliau yang merupakan tulang belakang penganjuran program ini turut memberi amaran kepada Pemimpin Pakatan agar tidak mencabar amalan demokrasi yang telah diamalkan sekian lama di Negara ini.
Majlis Pelancaran ini turut dikejutkan dengan beberapa NGO Cina yang turut menyokong usaha Perkasa dan NGO-NGO lain membantah Perhimpunan BERSIH 2.0.
Pada Konvensyen Pilihan Raya PKR 2011 yang berlangsung hari ini juga, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengeluarkan kenyataan untuk mengarahkan Perhimpunan BERSIH 2.0 akan dibatalkan serta merta jika Perdana Menteri memberi jaminan Pilihan raya akan berjalan dengan lebih telus.
Beliau turut memuji Ambiga yang mempunyai komitmen padu dalam memastikan Pilihan Raya di Malaysia berjalan dengan lebih adil dan tidak mengenepikan hak rakyat.
 Sumber & Foto : KLpos.com / Darul Ehsan Today

Anwar dah mula goyang beb.. dia terkejut tengok kehadirian umat melayu yang cintakan keamanan berkumpul di padang kelab sultan sulaiman kampung baru petang tadi.

Tak payah anwar nak bagi banyak sangat alasan, pokoknya dia dah goyang, kalau korang nak tahu, dalam fb dan blog je kempen gila-gila pasal himpunan bersih tu, tapi realitinya on the ground, sokongan untuk himpunan tu macam hampehh....

Terima kasih kepada PERKASA dan ngo-ngo lain yang beri tekanan kepada perhimpunan haram tu sehingga ia di batalkan.

ANDA INGIN TAHU SIAPA DALANG SEBENAR YANG MENGANJURKAN 
PERHIMPUNAN BERSIH ???

SILA SAKSIKAN VIDEO DI BAWAH:

Wahhhkahhkahhhkahhh!!! Anwar memang penipu... Klik tengok video ni.



Wahai puak-puak pakatan haram woiii!!! Lu pikir la sendiri... Anwar memang tak layak jadi pemimpin Malaysia...




18 Jun 2011

“U ingat tarikh ini - 12 Januari 2011, di antara jam 6 hingga 7 (waktu Thailand), di mana DSAI berada ketika di Bangkok?” - Dato Eskay.

Dato’ Eskay Shazryl Abdullah adalah nama yang telah menggegarkan 1 Malaysia dan 1 Dunia. Siapa sangka individu yang low profile ini tiba-tiba menjadi perhatian semua pihak.

Saya hanya pernah melihat kelibat Dato SK beberapa kali tetapi kesempatan tanpa dijangka melalui ajakan seorang teman menyebabkan hati saya tersentuh dan teruja untuk berkongsi sedikit cerita yang diluar pengetahuan kita.

Kami yang berkunjung ke rumah beliau merupakan kumpulan pertama masyarakat setempat (Padang Terap) yang berpeluang mendengar dari individu yang sedang bertarung dengan raksaksa politikus negara,, DSAI.

Saya langsung tidak mengenali beliau, tetapi ada kisah yang signifikan melalui aturan dari Yang Maha Berkuasa menyebabkan perjalanan dan pertemuan saya dengannya menyaksikan kebesaranNYA, Yang Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana. Subhanallah.

IBADAT HAJI & PERTEMUAN

Semasa di hadapan Kaabah dan di Raudah saya sempat untuk solat ISTIQARAH memohon petunjuk kebenaran tentang DSAI, saya memohon kehadratNYA agar diperlihatkan segala keburukan yang ada jika DSAI adalah petualang dan tidak layak memimpin negara juga berdoa untuk keselamatan negara tercinta.

Kembali ke tanahair, bermula dengan pembongkaran isu video oleh ‘Trio T’ melalui Dato SK (Nota: Beliau tidak menuduh DSAI berzina, sebaliknya hanya mengatakan “orang dalam video itu adalah DSAI dan juga dirinya), kebetulan di suatu malam hampir sebulan yang lalu, selepas solat Isyak di Masjid Muadzam Shah Kuala Nerang, saya terpandang kelibat Dato SK yang singgah bersolat di situ. saya menghampiri beliau dan bersalam sambil mengucapkan terima kasih atas tindakannya membongkar tentang DSAI. Beliau tersenyum dan menepuk bahu saya dan berlalu.

Malam jam 8.40 /13 Jun 2011, seorang rakan mempelawa saya ke rumah Dato SK, Beliau menyambut kami dengan mesra dan terus membawa kami ke tingkat terbuka di atas rumahnya dan kami solat Isyak secara berjemaah di atas bumbung rumah diimamkan oleh Hj Mat Zain.

Ruang terbuka dipuncak rumahnya yang dijadikan surau, cukup cantik dengan pandangan terbuka dikelilingi bukit dan dataran yang luas. Sesudah itu kami masuk ke dalam rumah dan berbual. Beliau masih mengingati saya dan mengulangi ungkapan semasa bertemu di masjid tempohari.

Sesi seterusnya terlalu menarik. Kami dibawa ke sebuah PC yang diletakkan di ruang tamu utamanya. Sambil duduk bersila kami khusuk mendengar cerita yang keluar dari mulut beliau. Banyak isu yang dikupas dari hati ke hati dan begitu telus. Saya dapat merasakan betapa kejujuran insan bernama Dato SK yang tidak pernah kami kenali sebelum ini. Paling mengujakan apabila beliau membuka fólder gambar menunaikan haji pada tahun lalu.

Rupanya kami berdua ada di Tanah Suci dan berkongsi berbagai pengalaman yang sangat menarik. Kisah-kisah haji beliau ketika melontar jamrah juga begitu menyentuh hati. Ketika beliau menunjukkan gambar ‘hujan lebat di Kaabah’ yang diambil dari bilik penginapan di hotel ‘Jam Besar’, saya pula menunjukkan rakaman video dari BB yang saya ambil dalam kebasahan hujan di hadapan kaabah ketika curahan air dari ‘Pancur Emas’ keluar mengalir. Subhanallah.

KISAH TENTANG DSAI DIBONGKAR

Dari PC tersebut, muncullah gambar-gambar Dato SK yang sejarah hidupnya banyak berurusan dengan Kerajaan Thailand kerana tugasnya sebagai Konsulat Diraja di negara tersebut. Kami ditunjukkan banyak gambar perjumpaan beliau dengan ketua-ketua kumpulan pejuang di Selatan Thailand. Sewaktu zaman Tun Mahathir, beliau telah diarahkan oleh Tun M untuk menjadi orang tengah di antara Kerajaan Thailand, Malaysia dan Kumpulan Pemisah bagi mencari jalan penyelesaian berbagai isu yang menjadi masalah berlarutan.

Semua akses untuk berurusan dengan kumpulan ini ada pada Dato SK. Malah melalui bukti bergambar yang kami lihat (seperti didedahkan Wikileaks) beliau memang telah mengatur beberapa siri perjumpaan kumpulan pemisah ini di Langkawi. Wikileaks membuat tuduhan tidak berasas kepada beliau tetapi sebaliknya tugas beliau adalah menjadi pengantara dan pencari jalan keamanan kepada semua pihak.

Kami juga ditunjukkan tentang ‘kehebatan’ dan ‘kepakaran’ setiap orang yang menjadi ketua kumpulan pemisah tersebut. Pertemuan dengan golongan agama dan imam-imam juga diatur di Langkawi dengan kehadiran Tun M (yang ketika itu sudah meletak jawatan) untuk membantu golongan ini.

Ketika ini air mata saya bergenang memikirkan begitu pekanya Tun Mahathir kepada saudara seagamanya di Selatan Thailand, Palestin dan lain-lain tempat walaupun beliau sudah tidak mempunyai kuasa sebagai PM. Panjang lebar Dato SK menjelaskan segala peristiwa yang berlaku dan saya melihat rupanya beliau merupakan ‘kunci utama’ kepada mana-mana pihak berurusan dengan ketua puak-puak Islam di Selatan Thailand tersebut.

Gambar-gambar DSAI sewaktu siri kunjungan ke Thailand juga terlalu mengujakan kami. Kemesraan beliau dengan Dato SK boleh jelas dilihat dalam setiap keping gambar tersebut dan cukup membuatkan kita mampu berkata “betapa pembohong sungguh DSAI” yang kononnya mengatakan tidak mengenali Dato SK.

Sebagai Konsulat Diraja Thailand, beliau bertanggungjawab membantu sesiapa sahaja yang berkunjung ke negara tersebut atas urusan rasmi. Namun dalam kes DSAI, beliau bukan sahaja berkunjung sebagai Ketua Pembangkang dan dibawa bertemu tokoh-tokoh utama di Thailand tetapi juga terlalu kerap ke negara tersebut dan diuruskan oleh Dato SK di sana. Sehingga hari ini DSAI Belum mampu menjawab 5 soalan Dato SK…Lihatlah gambar keakraban DSAI dengan Eskay yang diberikan kepada saya.

BAHAYA ANWAR

Dato SK juga sungguh-sungguh mengatakan kepada kami “U ingat tarikh ini - 12 Januari 2011, di antara jam 6 hingga 7 (waktu Thailand), di mana DSAI berada ketika di Bangkok?”

Saya menyaksikan sesuatu yang sangat-sangat dahsyat yang tidak selayaknya dilakukan oleh seorang yang mengaku dirinya Islam”. Saya pun bukannya alim sangat tetapi apa yang DSAI lakukan dalam masa sejam tersebut benar-benar membuat saya terfikir bagaimana pemimpin yang cukup menjengkelkan ini akan menjadi ketua negara?

Saya tak bermaksud untuk menjelaskan kejadian yang ‘diluar jangkauan’ ini. tetapi sejahat-jahat kita sebagai manusia mungkin ada dosa besar yang Allah SWT akan ampunkan jika kita bertaubat. Tetapi apa yang disaksikan oleh Dato SK ini adalah kejadian yang sangat berlawanan dengan fitrah DSAI sebagai seorang muslim.

Untuk pengetahuan, sepanjang kami di rumah beliau, tiada tayangan atau paparan video ditunjukkan, dan Dato SK tidak menyimpan pun salinan video setelah semuanya diserahkan kepada PDRM. Persoalan ini saya timbulkan kerana terdapat seorang dua yang ‘nakal’ mengatakan kami pasti puas kerana dapat melihat video lucah dan pergi dengan tujuan mencari ‘maksiat’. Itulah realiti sikap prasangka iblis dan syaitan yang bersarang di hati kumpulan jumud dan pencacai parti pembangkang.

Kita mungkin sengaja melupakan bagaimana Anwar ketika sebelum dipenjarakan dan sesudah bebas, mengunakan pentas ceramah untuk menghina dan mengaibkan banyak pihak, dari Tun Mahathir, Pak Lah dan Najib. Berbakul-bakul umpatan dan fitnah dilemparkan kepada orang lain kerana dendam politik akibat nafsu kuasanya diragut ketika 'nasi sudah hampir masuk ke mulut'.

Anwar lupa ketentuan Allah Yang Maha Menghendaki, semuanya itu kini berbalik kepada dirinya sendiri. Sesuai dengan Sabda Nabi SAW,'Wahai kaum, barangsiapa yang lidahnya tidak dapat menyelamatkan orang lain (daripada umpatannya), maka tidak akan masuk iman ke dalam hatinya. Sesungguhnya sifat orang muslim itu tidak mengumpat dan tidak mendedahkan aib dan keburukan sesamnya. Sesungguhnya, siapa yang mendedahkan aib saudara seIslamnya, maka Allah akan bongkarkan aibnya, WALAUPUN DILAKUKAN DI DALAM RUMAH DAN BILIK YANG TERTUTUP RAPAT'. (riwayat Abu Daud). Bukankah hadis ini ada kaitan dengan apa yang berlaku kepada Anwar.

Banyak cerita mengenai pengalaman lama, SMS, email dan bukti-bukti ditunjukkan Dato SK kepada kami pada malam itu mengambarkan betapa beliau sudah cukup bimbang jika manusia yang dikenalinya ini diangkat oleh PAS sebagai rakan sekutunya. Beliau mempunyai hubungan yang sangat rapat dengan beberapa pemimpin kanan PAS. Dato SK tidak berminat dalam politik dan tidak mahu menyebelahi UMNO atau PAS.

Beliau seorang bekas konsulat yang dilihat langsung tidak memihak kepada mana-mana parti. Saya dapat melihat keikhlasan kerana beliau bukan ahli mana-mana parti politik dan sama ada UMNO mahu pun PAS. Beliau banyak membantu mereka khususnya di Padang Terap. Semua masyarakat setempat tahu sumbangan beliau di sini dan keperihatinan beliau kepada kehendak orang ramai. Apa yang dikongsi pada malam itu lebih kepada peringatan sangat penting kepada PAS supaya tidak bersekongkol dengan Anwar.

Dato Eskay terlalu bimbang imej PAS yang kian tercalar disebabkan DSAI akan menyebabkan PAS rebah. Sedangkan beliau sangat mengenali watak sebenar DSAI. Banyak perbualan saya dengan rakan-rakan PAS juga bersetuju bahawa imej PAS kian tergugat gara-gara Anwar. Mereka amat mengharapkan PAS tidak berkerjasama dengan Anwar demi menyelamatkan parti tersebut ditolak oleh orang Melayu yang semakin bimbang.

Dato Eskay amat menghormati rakan-rakan pimpinan PAS dan ingin menyelamatkan parti tersebut dari manusia yang sangat-sangat MERBAHAYA kepada keamanan di Malaysia.
Bukankah kita telah melihat bukti bagaimana DSAI mengatur gerakan refomasi dan mengajurkan tunjuk perasaan yang mendatangkan huru hara. Semua ini telah berjaya dicatur oleh beliau dan menyebabkan begitu banyak kesan yang diluar jangka. Malah hubungan beliau dengan Dato SK adalah hubungan yang ‘ada makna’ demi kerakusan kuasa untuk menggunakan segala sumber dan ‘membuka kunci’ pertemuan dengan kumpulan pemisah ini.

Mungkin anda boleh berfikir secara mendalam, apakah yang boleh dilakukan oleh manusia bernama DSAI ini jika keadaan semakin terdesak? Eskay tidak memerlukan Anwar dalam karier dan kehidupannya, tetapi Anwar sangat-sangat memerlukan Eskay demi cita-cita dan nafsu politiknya.

Tanpa dendam, tanpa sebab keuntungan, beliau terpaksa melakukan sesuatu tindakan paling berani dan berisiko terhadap keselamatan diri sendiri. Tapi bagi saya Itulah nilai diri seorang pejuang agama, bangsa dan negara yang tidak dapat dinilai dengan wang ringgit untuk kita bayar kepada keselesaan dan ketenteraman beliau.

Selama ini kita tercari-cari bukti nyata dan banyak pihak yang fanatik sering menafikan ‘kemungkaran’ DSAI. Eskay membongkarnya dengan tujuan dan niat untuk menyelamatkan negara. Beliau mempelawa penyokong PAS untuk melihat kebenaran yang selama ini mereka cari. Kita semua tahu dan melihat pendokong PAS menganjurkan SOLAT HAJAT dengan memenuhi stadium. Bagi saya sehingga mati pun, mata hati penyokong pembangkang tidak akan terbuka kerana Solat Hajat yang dilakukan adalah untuk ‘menafikan kebenaran’ dan ‘mempertahankan kebatilan mereka’. Bukankah kita dianjurkan memohon petunjuk ? melalui petunjukNYA, Allah akan memberikan yang paling baik untuk kita. Kita tidak tahu adakah apa yang kita hajati itu baik untuk kehidupan dunia dan akhirat, tetapi kita terus meminta dariNYA sedangkan hanya Allah Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kehidupan kita.

Saya ‘melihat’ sesuatu dengan SOLAT ISTIQARAH, Allah SWT membuka jalan dan petunjuk kerana saya inginkan ‘cahaya kebenaran dariNYA’. Pintu kebenaran dibuka olehNYA dan segala kisah yang saya lalui itu adalah petunjuk dan jalan yang memang saya cari untuk mengukuhkan pendirian dengan sikap rasional dan berfikiran terbuka.

Syukur kepada Allah SWT yang telah membuka pintu-pintu kebenaran dan menerima ketentuan ini sebagai petunjuk dariNYA. Juga rasa bangga kerana dapat dipertemukan dengan insan yang sangat budiman dan berjasa kepada agama, bangsa dan negara Malaysia. Tindakan paling tepat dan paling berani yang di lakukan oleh Tun Mahathir ternyata telah membantu negara terselamat buat seketika, tugas selanjutnya adalah menyingkirkan petualang ini dari arus politik perdana..Tugas ini kini terpikul sepenuhnya kepada kepimpinan PAS dan pendokongnya. SELAMATKANLAH MALAYSIA !!!!

Catatan oleh: Cr. LUKMAN MOIDIN
Anwar VS Eskay, Siapa tumbang, Siapa bimbang?





 

Kerana Kuasa: PAS merayu agar sokonglah DAP... Klik tengok video.


Semakin jelas,DAP sekarang mengunakan Islam utk menghancurkan Islam itu sendiri.....INGATLAH Saudara2ku.....

Kita di anugerahkan akal yang sempurna... Gunakan lah sebaik-baiknya...

Di mana-mana saja sehingga ke hari ini, dapat kita dengar dan lihat...DAP sudah berani buat sesuka hati dengan selamba memberi salam dan menggunakan ayat suci Al-Quran dalam ceramah mereka di atas pentas PAS. 

Siapa yang ajar DAP berkelakuan sebegini?  Nik Abdul Aziz dan PAS pula di atas pentas ceramah  sekadar tersenyum dan tersengih dengan sesuka hati beri restu kepada DAP untuk berucap sebegitu...






17 Jun 2011

BERSIH 2.0: Tamparan hebat buat PAS... Mesti baca!



Perkara ini juga sepatutnya telah di ketahui awal oleh pihak parti PAS yang selama ini katanya membawa perjuangan berlandaskan Islam...

Di mana hilangnya pemimpin yang katanya bertaraf Ulamak tu? Takkan jahil lagi dengan semua perkara ni? Namun apa sebaliknya dan semua ketahui... PAS terus menyokong usaha untuk meneruskan demonstrasi ini..

Sedar-sedar lah wahai PAS... Apa yang kamu lakukan semua ini sudah melampaui batas-batas Islam..
Kalau tak paham juga, baca keterangan serta kenyataan yang telah di keluarkan oleh YADIM di bawah ini...

Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) Datuk Aziz Jamaludin Mohd Tahir mendakwa perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) pada 9 Julai ini merupakan sesuatu yang bertentangan dengan nilai dan etika Islam.

Menurut Aziz usaha untuk mengadakan perhimpunan itu adalah percubaan pemimpin bagi menguji pengaruh sehingga sanggup mengheret rakyat ke kancah kemelut politik yang lebih besar.


Aziz berkata selain daripada percubaan itu, beliau mendakwa pemimpin sedemikian hanya berminat mengadakan rusuhan kerana mempunyai agenda politik yang lebih besar.


“Desakan mereka agar mengadakan dialog yang lebih baik dengan Suruhanjaya Pilihan Raya  (SPR) untuk melaksanakan pilihan raya yang bersih dan adil adalah suatu helah yang cuba mengheret rakyat ke kancah kemelut politik yang lebih besar.


“Usaha itu merupakan percubaan pemimpin tersebut untuk menguji pengaruh, dan kerana itu sanggup menipu lebih ramai rakyat kononnya, sistem yang pernah memberikan kemenangan kepadanya dulu dan sedikit peluang berkuasa sebagai tidak boleh dipertahankan, ia perlu dirombak dan diberikan jaminan baru sesuai dengan keperluan mereka.


“Pemimpin sedemikian merupakan orang yang tidak mempunyai jiwa perjuangan yang besar. Mereka berminat mengadakan rusuhan kerana mempunyai agenda politik yang lebih besar.


“Jika ditangkap atas tuduhan merancang dan mengetuai rusuhan, namanya akan menjadi lebih besar walaupun imej tersebut sebenarnya dicipta dalam semangat anarkisme dan bertentangan dengan sifat-sifat keinsanan yang dibentuk oleh Islam melalui perantaraan kemurnian akhlak.


“Rakyat bukan sahaja tidak sepatutnya menyokong anarkisme yang ingin dibawa oleh pemimpin tersebut, kerana ia akan menimbulkan lebih banyak keburukan dan konflik,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.


Menurutnya wujud pendapat umum seolah-olah merusuh di jalan raya adalah untuk membangkitkan rasa tidak puas hati terhadap sesuatu perkara sebagai natijah daripada prinsip demokrasi.


Maka ujar beliau, usaha Bersih untuk menganjurkan perhimpunan jalanan adalah satu bentuk anarkisme yang kembali dibudayakan dalam masyarakat Malaysia.


“Pali pertama dianjurkan pada 2007 dengan membawa alasan dan mesej sama, iaitu agar bakal berlangsungnya pilihan raya yang adil dan bersih. Makna sebuah pilihan raya yang bersih dan adil tidak dapat kita temui dalam pensyaratan yang ditetapkan oleh kelompok terbabit.


“Sebaliknya, apa yang berlaku dalam perhimpunan pertama dahulu adalah kata-kata kesat, maki hamun dan seterusnya menghasut masyarakat agar membenci kerajaan yang memerintah,” kata beliau.


Anarkisme adalah haram


Aziz berkata pemimpin pembangkang yang beranggapan wujudnya tsunami politik pada pilihan raya 2008 lalu dilihat angkuh sehingga mengekalkan momentum perarakan jalanan dan perhimpunan rakyat.


Beliau mendakwa dengan kedudukan yang dianggap kuat oleh pembangkang itu, maka mereka akan melakukan provokasi dan propoganda terhadap semua sistem yang dikekalkan pemerintah sedia ada.

“Dalam Islam, ciri-ciri perjuangan yang bersifat anarkisme tidak sesuai dengan tuntutan agama, malah diharamkan sama sekali kerana ia akan memudaratkan baik secara fizikal ataupun psikologi.


“Dengan berbuat demikian, perjalanan urusan harian di kawasan terbabit akan terganggu manakala rempuhan orang ramai akan menyebabkan terhentinya kegiatan ekonomi,” jelas beliau.

Sumber:  Free Malaysia Today

16 Jun 2011

Tak payah nak tunggu Pakatan Haram ni merintah, esok harga minyak dah pun turun... Tak caya, klik tengok sini..

"Hari ini kita menang, esok harga minyak saya turunkan" - Anwar.
Itu lah kata-kata angkuh yang selalu di nyalakkan Anwar di hadapan rakyat dalam setiap ceramah jalanannya....

Habis di pulunnya kata kerajaan BN bodoh, tak tau tadbir ekonomi dan bermacam-macam lagi lah... Minyak akan terus naik, selagi kerajaan BN memerintah... "Kita mesti ubah.." kata Anwar.

Jadi, ni macam mana pulak???
Berkuatkuasa esok (12.01 malam ini, Khamis 16 Jun 2011) kerajaan telah menurunkan harga minyak jenis RON 97 kepada RM2.80. Minyak RON 97 yang sebelumnya dijual dengan harga RM2.90 mengalami penurunan sebanyak 10 sen sejak ianya dinaikkan April lepas. 

Walau pun 10 sen, ceritanya harga turun juga...

Bermula esok, entah apa pulak si Nwar akan cuba kelentong pengikut-pengikutnya, tentang penurunan harga minyak ni...

Dan blogger-blogger pro-pakatan haram, nak spin apa lagi lepas ni???
Takkan nak senyap saja...

Anwar.. Tak payah tunggu kamu sampai ke Puterajaya pun, hari ini harga minyak dah turun... Heheheee!!!

15 Jun 2011

Nizar yang bangang lagi bongok? Klik tengok sini..

PAS dulu berjihat perangi Ambiga...Hari ini, boleh sayang sangat pada Ambiga ketua demonstrasi BERSIH...


Kenapa PAS terutama Mat Sabu boleh bersekongkol dengan Ambiga yang terang-terang anti Islam. 

Oleh itu sesiapa juga yang pergi ke perhimpunan bersih tu nanti bermakna dia juga menyokong segala kerja-kerja jahat ambiga untuk menjahanamkan Islam di malaysia ni. 

PAS kalau benar2 membawa Islam dalam perjuangannya... Sudah tentu PAS lah parti pertama yang menentang demonstrasi BERSIH ni... Tak ke gitu?


Antara kerja-kerja jahat Ambiga:

1) Menjadi peguam bela utama dalam kes murtad azlina jailani atau lina joy lawan mahkamah syariah, lina joy seorang wanita melayu yang menjadi murtad setelah berkahwin dengan seorang lelaki hindu.

2) Pernah menganjurkan satu forum mempertikaikan kuasa-kuasa mahkamah syariah yang melibatkan kemasukan orang bukan islam masuk islam di pejabat bar council

3) Pendokong dan pengerak IFC (Inter Faith Comission/ suruhanjaya antara agama) yang mana ifc ini pernah mengatakan penceraian dalam islam adalah sesuatu yang zalim dan ifc juga menyokong pluralisme agama.

4) Menawarkan khidmat guaman percuma kepada umat Islam yang nak murtad, sekiranya kes murtad mereka di bawa ke mahkamah persekutuan.

5) Pernah menghasut rakyat negeri sarawak untuk berhimpun dan berdemo ala-ala rakyat mesir untuk menjatuhkan taib mahmud dan menggantikan ketua menteri sarawak dari kalangan bukan islam.

6) Menjadi penyokong kuat kepada seorang anak hindu perempuan yang memohon untuk menjadi peguam syarie, tapi permohonan anak hindu itu di tolak oleh mahkamah syariah.

7) Sudah tentu menjadi penyokong pembangkang.


Sumber: Darul Ehsan Today



SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.