RM2.6 wang 1MDB?

17 April 2014

GEMPARRR : Karpal Singh Maut di Lebuh Raya... KLIK tengok ni!


Ahli parlimen Bukit Gelugor dan peguam kanan Karpal Singh maut dalam kemalangan berdekatan dengan Gua Tempurung, awal pagi ini.

Pembantu beliau Michael Cornandez turut meninggal dunia apabila kereta yang mereka naiki melanggar sebuah lori yang cuba menukar laluan tanpa memberi isyarat di Lebuh Raya Utara Selatan kira-kira jam 1 pagi tadi.

Anaknya Ram Karpal dan pemandu kereta dilaporkan cedera.

Kemalangan dipercayai berlaku kira-kira jam 1 pagi berhampiran kilometer 301.6 arah utara Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS).

Gambar di kawasan kemalangan menunjukkan kereta kenderaan Karpal rosak teruk.




Karpal, 74, menjadi lumpuh dan menggunakan kerusi roda selepas terbabit dalam satu kemalangan pada 2005.

Ahli politik lantang ini mendapat ijazah perundangan dari Universiti Singapura dan berkhidmat sebagai peguam sebelum bertanding kerusi Parlimen pada tahun 1978.

Karpal melepaskan jawatan Pengerusi DAP baru-baru ini selepas didapati bersalah dalam kes hasutan.

Perkhidmatan lama beliau sebagai MP Jelutong sebelum ini serta ucapan berapi di Dewan Rakyat menyebabkan beliau digelar 'Harimau Jelutong'.

#MP: 'Over My Dead Body' Kenyataannya yang tidak pernah hilang di ingatan...

ARTIKAL TERDAHULU : KLIKSINI 
Reaksi:

10 ulasan :

  1. Mampusnya OKU ni di tanah Melayu yang berajakan Sultan Perak... apakah ini tulah dari sultan juga?? Fikir2kan....

    BalasPadam
  2. Raja Melayu ramai berdaulat dan pelindung kepada agama Islam di Malaysia. Oleh itu ALLAH akan memakhbulkan doa Raja yang telah diinayai oleh rakyaatnya sementelah pula penderhaka yang mengheret beliau ke Mahkamah..

    BalasPadam
  3. Biasanya bila hialng sesorang tokoh, pengantinya akan sukar dicari. Selama ini Tanah Melayu huruhara oleh makluk inilah dan ada dua tiga kerat lagi. Beberapa minggu sudah rakan kapal yang lantang menentang Islam telah Allah cabut nyawa. Moga-moga Alah mempercepatkan membunuh penentang Islam dan Melayu berikutnya. Mudah mudahan Tanah Melayu kembali amam tenteram.

    BalasPadam
  4. en ali, Allah tidak membunuh makhluknya melainkan mencabut nyawanya. semoga Allah memelihara Islam di bumi Malaysia ini.

    BalasPadam
  5. En. Usin. Si Karpal ni ALLAH rentapkan nyawanya dengan dashyat sekali.

    BalasPadam
  6. sorang lagi dah pergi...sebelum ni perempuan yang sokong sangat LBGT mati sakit jantung...yang ni kemalangan...

    Allah maha mengetahui...jangan salahkan pihak lain bila mati...nanti ada lawak bangang kata konspirasi...

    PAS dah boleh buat HUDUD...la ni nak idak je..peluang dah terhidang...macam elok je perancangan / takdir ALLAH...tu pun YB orang islam pun dok tentang lagi Hudud atas nama nak jaga persahabatan politik...

    BalasPadam
  7. jaga-jaga yang lain dok selalu hina ISLAM...nak mati tu bukan kita tau bila...

    BalasPadam
  8. Kadang-kadang aku terpikir sendirian....

    Karpal Poosing sakit masuk hospital, kes sebutan Anwar akan ditangguhkan...

    Tapi, bila dah Karpal Poosing GOL masuk tanah, kes liwat Anwar akan jadi macam mana pulak eh?? Mungkin dibuang terus??

    BalasPadam
  9. karpal singh sudah,
    lim kit siang bila lagi??

    BalasPadam
  10. Good riddance to bad rubbish

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.