#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

15 April 2014

#PRAYFORMH370 - Anwar kata 1 saat boleh selesai hal MH370? KLIK baca ni!


Dalam keluarga serta rakyat seluruh dunia masih bersedih setelah lebih sebulan kehilangan pesawat MAS ( MH370 ) yang masih tidak dijumpai sehingga kini. Kumpulan serta puak-puak pembangkang terus menerus mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang seperti ingin mempermainkan dan memperbodohkan rakyat khususnya keluarga terlibat.

Pada 5 April lepas, sebuah akhbar Cina dikatakan telah menyiar sebuah artikel wawancara Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan majalah Southern Weekly bahawa jika dirinya Perdana Menteri, beliau hanya memerlukan satu saat untuk menyelesaikan isu kehilangan pesawat MH370.
 

Bermaksud kononnya Anwar mampu menyelesaikan misteri kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 dalam satu saat sekiranya diberi kuasa.

Berita ini juga telah dimainkan dan tersebar luas di laman-laman blog pro-pembangkang, antaranya seperti dibawah:







Persoalannya, dalam keadaan dunia sedang bersusah payah sehingga kehari ini. Menggunakan pelbagai aset ketenteraan. Anwar semudah itu bersuara. Apa halnya?
 

MP berpendapat, hal ini tidak boleh di pandang remeh. Pihak berkuasa harus bertindak menyoal siasat beliau dengan apa yang dimaksudkan 'beliau hanya memerlukan satu saat untuk menyelesaikan isu kehilangan pesawat MH370' itu

Hal ini juga di sentuh YAB Perdana Menteri berkata, apa yang diperkatakan oleh pemimpin terbabit benar-benar tidak masuk akal serta memperbodohkan akal budi rakyat.

"Ini memang tidak masuk akal sama sekali malah memperbodohkan pertimbangan akal budi rakyat Malaysia keseluruhannya," katanya.

Beliau berkata demikian dalam Perhimpunan Bulanan Kementerian Kewangan, di hari ini.

Najib berkata kehilangan pesawat MH370 yang sudah memasuki hari ke-39, hari ini memerlukan sokongan dari negara luar berikutan kerumitan dan cabarannya yang di luar dugaan.


Reaksi:

4 ulasan :

  1. Memantat dgn chinadoll pun lebih 20 min baru nak pancut ini nak cari kapalterbang hilang dlm 1 saat....gila ke apa mamat tu

    BalasPadam
  2. Jika mak bapak editor ada dalam MH370 mcm mana? Dia nak desak anwar utk beritahu kat mana MH370 tu? Apa kena-mengena dengan kelebihan kerusi parlimen dengan nyawa penumpang..? Nyawa..?? Pi dulu..!!! Piiirahhh Anwar temberang kuat. Penasihat Kencing Rata....

    BalasPadam
  3. Aku rasa kepala butuh an war in dh tumbuh kudis.

    BalasPadam
  4. Jam omega pun tak jumpa sampai hr ini

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.