#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

16 April 2014

DEMO 01 MEI : Tak cukup bantah GST, hina Sultan Johor pulak? KLIK baca ni!



Isu keputusan kerajaan untuk melaksana sistem cukai barang dan perkhidmatan ( GST ) mulai April 2015 hangat kembali. Masalah utama ialah sikap sesetengah pihak yang tidak henti-henti mempolitikkan GST. 

Walaupun Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui GST adalah sistem percukaian yang baik dan adil, namun pembangkang masih mahu “mengilas” dengan tohmahan tidak berasas dengan mengatakan GST akan membebankan rakyat dan meningkatkan inflasi. 

Hakikatnya, pembangkang cuba membentuk persepsi negatif rakyat terhadap GST demi kepentingan politik mereka. Justeru, rakyat mesti bersikap rasional dengan bersedia mendengar penjelasan kerajaan berkenaan GST.


Sudah seharusnya pembangkang perlu berhenti mempolitikkan isu cukai barangan dan perkhidmatan (GST) ini, selain tidak meneruskan usaha mengelirukan rakyat berhubung pelaksanaannya.




Bukan hanya GST, menurut maklumat yang tersebar di laman-laman sosial
sejak beberapa hari lepas. Kesempatan pada cuti Hari Buruh pada 1 Mei ini juga 
di jadikan medan mereka menghina kedaulatan DYMM Tuanku Sultan Johor 
selain menjadikan tempat untuk menjalankan usaha mendapatkan sokongan dengan cara naikkan kemarahan rakyat terhadap Sultan Johor.


Apa cerita ni?


Sumber selanjutnya KLIKSINI

2 comments :

  1. Kalau nak DEMO sangat buatlah di Shah Alam depan office MB, pasal rakyat perit kes Air ni sekarang.
    GST untuk kebaikan masa hadapan Negara. 160 negera satu dunia telah laksanakan, tetapi biasalah benda betul dan baik mereka tak mahu beritahu penyokong masing2 yang suka dibodohkan. Cubalah fikir betul2 apa sebenarnya masalah rakyat sekarang? Ya, AIR AIR AIR......

    ReplyDelete
  2. demo sb air ibarat ko x puas hti dgn tuhan ko sdri la mknanye..160 ngara lksna gst xbrmkna gst tu bgus,even 1 ngara xlksana gst,xbrmkna ngara tu slah..time tax,bkan men cpat je ngikutnye,yg tuhan suh bt xikut plak..dunia2

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.