GoKL : Bekal 20 Lagi Bas Percuma Untuk Warga KL - @spadchannel

Bas Bandar GoKL.. Satu-satunya perkhidmatan bas percuma di bandar Kuala Lumpur...

PEMBANGKANG SANGGUP RACUNI FIKIRAN GENERASI FELDA.

"Sebenarnya cerita yang PAS tidak tahu ialah pembinaan PGBF ini Felda buat...

Tragedi Helikopter Dauphin Terhempas Membawa Kehilangan 2 Nama Besar

"Bagi saya pemergian Tan Sri JJ adalah satu kehilangan besar dalam dunia politik dan korporat" - Datuk Wee

PRKRompin: Tolak Pandangan Negatif Yang Dilempar Pembangkang - DS Hishammudin

"Apa yang penting adalah penerimaan rakyat terhadap calon yang diletakkan...

"Sistem 'REL' Atasi Masaalah Lalu-lintas Di Lembah Klang" - Sultan Selangor

Lawatan baginda bermula dengan menaiki tren LRT Rapid KL di Stesen Kelana Jaya dan turun di Stesen KL Sentral diiringi oleh...

#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

30 Mei 2011

BOB MENYANYI LAGI: Dengan lirik doakan kematian pemimpin... Klik!!! Saksikan...


Selepas di janjikan syurga dan di anugerahkan gelaran ulaRmak dalam PAS... 
Putera Bulan Oh Bulan ( BOB ) dah mula menunjukkan kehebatannya.. 
Menyelewengkan aqidah penganut PAS.

Dah pandai mengajak orang mendoakan pemimpin mati... 
Inikah caranya nak mencari syurga dalam PAS, wahai Bob Lokman???


Say "NO" to ANWAR... Klik tengok, jangan tak klik!!!


Kita harus sedar... Dasar perjuangan hancur yang di bawa pakatan haram ini, amat merosakkan rakyat sama sekali. Keegoan dan sifat kerakusan mereka yang busuk cuba di bawa untuk memerintah negara...

Di mana pastinya negara akan bersatu padu di bawah tampuk pemerintahan mereka itu nanti???
Perbezaan ideologi antara mereka pun sudah cukup jelas dan nyata.


Negara akan porak peranda dengan kekecohan rusuhan di jalanraya. Negara akan miskin dengan keborosan mereka untuk mengotakan janji diatas ketelanjuran berkata tidak mengikut akal dan hanya mengikut sedap mulut saja...

Dapat saja mereka mengenggam kuasa...
Maka lahirkah ketua negara yang bernama Anwar Ibrahim...
Saksikan sedutan video ini, kalau ini lah pemimpin yang kita semua mahukan...

Fikir-fikirkan lah...


27 Mei 2011

Anwar kena kencing.. Saksikan di sini!!!



25 Mei 2011

Perangcangan kotor Anwar di lapor ke Polis hari ini...


SEREMBAN: 25 Mei –   Pemuda UMNO Seremban telah membuat laporan polis terhadap ketua AMK, Shamsul Iskandar terhadap kenyataan  beliau di dalam satu ceramah di Batu 3 Kampung Gedung Lalang Lama pada 22 Mei, lalu.

Kenyataan Shamsul yang bersifat menghasut dan membakar  semangat rakyat agar bangun untuk menentang dan mengulingkan kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak  dan khususnya kepimpinan Menteri Besar Negeri Sembilan Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan.

Shamsul telah menyeru agar rakyat bangun dan membuat demonstrasi jalanan sekiranya mereka gagal untuk menawan kerajaan  pada pilihanraya Umum yang ke 13 nanti. Beliau meminta rakyat bangkit dan bergaduh dengan orang-orang UMNO dan melakukan keganasan di jalanan.

Menurut Shamsul dalam ceramah berkenaan,  beliau tahu bagaimana mahu menjatuhkan kerajaan ala Mesir setelah bertemu reformis Mesir di Indonesia  baru baru ini.

Beliau mengajak rakyat  mengulingkan kerajaan melalui kaedah keganasan di jalan raya.
Laporan polis telah di buat oleh saudara Mohd Arafat Bin Muhammad, merangkap Setiausaha Sulit kepada Ketua Pergerakkan Pemuda UMNO Seremban.

Menurut  laporan ini dibuat untuk menyeru Kementerian dalam negeri  (KDN) untuk mengambil tindakan kerana apa yang dilakukan oleh Shamsul dan Badrul ini boleh menghuru hara dan merosakkan kestabilan dan keharmonian negara.

Beliau juga telah menyerahkan rakaman dan bukti aduan kepada pihak  berkuasa. Beliau yang di iringi oleh beberapa orang Pemuda UMNO Seremban telah membuat laporan di IPD Seremban 2.

Turut hadir Shahrul Ekhsan, Ketua Pergerakkan Pemuda UMNO Seremban dan barisan ahli jawatan kuasa.


Sumber : N9kini.com

Klik tajuk di bawah untuk cerita berkaitan :

Terbukti Anwar rancang rusuhan di Malaysia... Saksi video disini...

 

Pakatan Haram cuba nak tunjuk keras kepala...

 

Pakatan haram yang kini mentadbir empat negeri iaitu Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan tidak akan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing sekiranya Pilihan Raya Umum ke-13 diadakan tahun ini. 

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, berkata ia antara lain kononnya bertujuan memastikan jentera pilihan raya pakatan haram ini bersedia sepenuhnya menghadapi Barisan Nasional (BN) selain menumpukan perhatian untuk menawan kembali Perak.

“DAP akan mencadangkan kepada kepemimpinan tertingginya agar tidak membubarkan DUN sekiranya pilihan raya umum diadakan tahun ini. 

“Keputusan (cadangan) ini dicapai pada mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP yang berlangsung semalam. 

Bagaimanapun, keputusan bersama mengenainya akan dibuat secara bersama oleh pimpinan pakatan haram mereka ini tidak lama lagi.

“Pucuk pimpinan DAP juga mengulangi pendirian bahawa kita tetap menyokong kepemimpinan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar sekiranya pakatan haram ini kembali menguasai Perak,” katanya pada sidang media, semalam.

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, pula berkata kajian dilakukan pihaknya mendapati kononnya pakatan haram ini mampu memenangi 33 daripada 59 kerusi DUN Perak pada pilihan raya umum akan datang.

Kata Kawan:
Ye ke? Jangan mimpi la....
Yang mengarutnya... Bila kawan mengikuti ceramah PAS & PKR...
Puak-puak ni sebok menyalak mencabar kerajaan agar adakan pilihanraya secepat mungkin.. Dengan belagaknya, mengakui yang kononnya mereka dah bersedia...
Ni apa hal pulak DAP cakap macam ni? Huhh... negok la sahabat... Nampak sangat mereka ni tak da kesepakatan... Jadi ini kah yang di katakan PAKATAN RAKYAT? Puiiihhh.... PAKATAN HARAMJADAH ada lah... 

Sumber: N9kini.com

23 Mei 2011

Terbukti Anwar rancang rusuhan di Malaysia... Saksi video disini...


Rupa-rupanya Anwar baru-baru ini pergi ke Yogjakarta membawa AMK nya adalah bertujuan pergi menuntut ilmu dengan puak-puak Mesir bagaimana hendak menjatuhkan kerajaan dengan cara bergaduh & merusuh di jalanan.

Hari ini, puak- puak pakatan haram ini dah mula merayap ke seluruh pelusuk negara untuk menghasut rakyat melakukan keganasan jalanan itu.

Saksikan video di bawah... Ini lah buktinya...





Sumber: Cili Api Bloggers

Badrul Hisham mahu bakar api keganasan di Negara ini khususnya Negeri Sembilan. Mereka cabar untuk kita begaduh...

 

22 Mei 2011

BOB LOKMAN MENYANYI LAGI...


Bob Lokman berkata, untuk mencapai kesejahteraan akhirat

maka mereka perlu korbankan dunia dan dunia yang

dimaksudkan adalah UMNO yang beliau dakwa gilakan

keduniaan.“Pas parti yang tahu destinasi di akhirat.

Korbankanlah dunia, korbankan UMNO,” katanya.

Sumber : N9kini.com


Kata Kawan:
Cakap biar terang bro... Sesat di buatnya nanti...


19 Mei 2011

ANWAR BERSUMPAH AKHIRNYA...


Selepas sekian lama menunggu, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim 'mengangkat sumpah' akhirnya dengan bersaksikan beberapa orang peguam belanya termasuk Karpal Singh.

Bersumpah untuk memberi keterangan benar, tiada yang tidak benar melainkan benar belaka.

Tidaklah seperti sumpah laknat yang dilakukan oleh bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan dan ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang lalu..

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu dijangka mengangkat sumpah tersebut di Mahkamah Tinggi di sini pada perbicaraan kes liwat membabitkan dirinya dan Mohd. Saiful Bukhari dari kandang saksi selaku saksi pembelaan yang pertama.

Barisan pembelaan pada ketika ini, telah menyenarai pendek antara 25 ke 30 orang yang bakal dipanggil memberi keterangan di peringkat bela diri itu. Antara mereka yang disenaraikan ialah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor.

Turut disebut-sebut sebagai saksi ialah doktor dari Hospital Pusrawi ketika kejadian, Dr. Muhammad Osman Abdul Hamid yang merupakan doktor perubatan pertama ditemui oleh Mohd. Saiful Bukhari sebelum membuat laporan polis dan diperiksa olah pakar-pakar dari Hospital Kuala Lumpur (HKL) pada 28 Jun 2008.

Doktor itu juga dikatakan individu yang bertanggungjawab menghasilkan laporan perubatan kontroversi yang menyebut mengenai kemasukan objek plastik ke dalam dubur mangsa.

Selain itu, pakar-pakar yang dilantik oleh Anwar sebelum ini dijangka memberi keterangan pada perbicaraan yang dijadualkan berlangsung selama sebulan.

Tiga orang pakar tersebut ialah pakar asid deoksiribonukleik (DNA), Dr. Brian McDonald dari Sydney, Australia dan dua pakar forensik, Dr. C. Damodaran dari Chennai, India serta Dr. David Wells dari Melbourne, Australia.

Peguam Karpal Singh ketika ditemui pemberita selepas selesai prosiding hari ini memberitahu, bakal-bakal saksi tersebut akan ditemu bual oleh pasukan pembelaan di sebuah bilik di Kompleks Mahkamah terlebih dahulu sebelum menentukan sama ada mereka layak dipanggil sebagai saksi.


Sama-samalah kita tunggu dan lihat..!!!

18 Mei 2011

Chegu Bard marahkan siapa, sampai ikut Anwar ke Indon???

 

Apa halnya Chegu Bard ni... Apa pula yang tersirat dengan
kenyataannya ( di atas ) yang dikeluarkan selepas beberapa minit keputusan perbicaraan Anwar selesai kelmarin...

Persediaan apa yang dibuat?
Marah sangat kat si jamban tu...

Takyah la, Chegu Bard... Saksikan saja bos kamu tu di kandang tertuduh bermula 6 Jun ini...


17 Mei 2011

Anwar mandi peluh dengan kenyataan video ini... Saksikan!!!


Semakin berapi la telinga orang tu... Tapi betul tu...
Kalau tak salah,kalau tak buat... Apa salahnya proses siasatan ni di percepatkan ke mahkamah...

Anwar harus menyokong usaha ini... Sebab dia kata dia tak buat...
Tak perlu nak menyalahkan sesiapa. Tak perlu nak bawak penyokong-penyokong terus bersorak, melalak dengan mengelar pehak Mahkamah, Polis & DS Najib sebagai PANDIKUTTY...

Sudah-sudah la Anwar...

16 Mei 2011

KES ANWAR LIWAT: Sana-sini, orang kata... Memang Anwar peliwat


Lihat juga video-video di bawah tentang kronologi hujah dan keterangan saksi yang menyebabkan Hakim memutuskan supaya Anwar Ibrahim perlu membela diri :-






Seorang lagi Peguam Pandikutti Nak Tarik Diri...


Berita panas ini aku dapat dari ibu pejabat pkr di tropicana, damansara, cerita terbaru, salah seorang dari barisan peguam pandikutti akan menarik diri dari mengendalikan kes liwat pandikutti pada 6 jun ini, siapa peguam anwar yang nak tarik diri itu dan kenapa dia nak tarik diri.

Sejak bermulanya kes liwat anwar pada 2008 lalu, sulaiman abdullah yang juga seorang peguam tersohor dengan mengejut menarik diri dari mengendalikan kes pandikutti menggunakan alasan tidak sihat, dia meninggalkan pandikutti dan barisan peguam yang bodoh-bodoh untuk mengendalikan kes itu, tapi kali ini ada seorang lagi yang akan tarik diri.

Aku akan dapatkan detail siapa peguam itu, buat masa ini menurut sumber, pandikutti tengah dok pening nak cari saksi dan alibi dia untuk kukuhkan bukti yang dia tak membontot saiful.

Sumber: Darul Ehsan Today

 

Berita dari Australia mengenai Anwar 'Al-Porn' Ibrahim

MALAYSIA'S High Court has ruled that opposition leader Anwar Ibrahim's defence has a case to answer in his sodomy trial, after finding the prosecution's witness "credible".

Mr Anwar is being tried over allegations that the 63-year-old father-of-six sodomised a 25-year-old former aide at an upmarket condominium in June 2008.

"I find a prima facie case... has been made out against the accused," High Court judge Zabidin Mohamed Diah told a packed courtroom.

"Therefore the accused is called to enter his defence."

"I found (prosecution witness Mohamad Saiful Bukhari) to be a credible witness. There is nothing improbable about his evidence. His evidence is reliable," he said.

The judge also found there was evidence that Mr Anwar and Mr Saiful were at the scene of the alleged crime at the time in question and that there was "opportunity for the offence to have taken place".

Sodomy is illegal in Muslim-majority Malaysia, whether or not between consenting adults.

Mr Anwar insists the accusations are part of a long-running government plot to derail his political career, but authorities deny any conspiracy.

Mr Anwar's original 1998 sodomy conviction was later overturned and he was freed after serving six years in jail, becoming an electoral threat to the ruling Barisan Nasional, which has been in power for half a century.

The trial is to resume on June 6, according to court officials.

Sumber: Taiping Mali Blogspot

PANAS ! Twitter Pertama Anwar Ibrahim Selepas Keputusan Hakim - Anwar Merajuk & Takut Bersumpah Sebelum Membela Diri?


Sebaik sahaja keputusan hakim yang memerintahkan Anwar Ibrahim untuk membela diri, di bawah adalah tweet beliau yang pertama seperti di bawah :-

Jika kita baca tweet beliau, seperti biasa beliau akan mengadu kononnya sistem kehakiman tidak bagus dan bermacam-macam lagi.

Tetapi kali ini, intonasi Anwar Ibrahim juga seperti seorang yang telah berputus asa.

'Adakah lagi ruang bela diri ?' - itulah soalan yang beliau kemukakan di dalam twitter beliau. Soalan beliau itu tentu amat pelik kerana hakim telah memberi ruang kepada beliau untuk membela diri di dalam mahkamah kelak.
Tapi satu persoalan yang sangat menarik, jika merujuk kepada prosiding mahkamah, apakah Anwar Ibrahim akan mengangkat sumpah dengan Al-Quran sebelum memberikan sebarang keterangan pembelaan diri beliau nanti?

Sungguh menarik kerana selama ini Anwar Ibrahim telah mengelak daripada bersumpah dan agresif apabila para wartawan menanyakan beliau tentang isu tersebut. Dan apakah validnya sumpah tersebut?

Sumber: BLOG M.I.M

SEKS & LIWAT.. ANWAR "CALL" SAIFUL BUKHARI TARIK KES!!?

ALHAMDULILLAH. Saya akan terus doa, istiqamah & sabar. Itu yang ditulis oleh Mangsa Liwat Saiful Bukhari melalui Laman Twitternya. Beliau turut akan terus berjuang demi memastikan bekas Bos beliau itu tidak akan terus menipu dan mempersenda Hukum Allah sebagai benteng pertahanan kesalahan2 yang telah beliau lakukan. Namun apabila seorang wartawan bertanyakan mengenai sumber dalaman yang mengatakan Anwar ada menghubungi beliau sebelum perbicaraan pada hari ini, Saiful dilihat tidak menjawab soalan tersebut lalu menerangkan perihal yang tidak berkaitan. Wartawan2 yang lain terus mensyaki bahawa ura2 mengenai perkara tersebut kelihatan ada kebenarannya. Wartawan2 dikatakan sudah naik jelak untuk menemubual Anwar Ibrahim akibat sikap emosional yang tidak terkawal apabila ditujukan soalan2 yang beliau benci. Anwar kini dilihat tidak lagi seorang yang profesional dan menghukum kesemua wartawan yang dilihat tidak bersama beliau. Walhal mereka hanya menjalankan tugas2 masing. Namun, itulah realiti sifat Anwar.

Sumber: Gelombang Rakyat Blogspot


Kata Kawan:
Sampai tiga buah bas bawak penyokong... Apa kesnya? Nak merusuh lagi... 





14 Mei 2011

Sayup hati bila tonton video ini...

 Orang melayu patut tengok video ni, supaya kita boleh kenal betul-betul siapa DAP sebenarnya.






Kata Kawan:
Jangan menang sorak... Kampung pula yang tergadai... Untuk apa?


13 Mei 2011

VIDEO SEKS: Aduhhhh, Anwar.... Clearnya video ni...


Macam mana nak kata lagi ye...
Terang-terang video ni clear gila...
Tengok lah... Pasti kenal lah siapa dia...




Sumber Video : Satria Politikus  @ reformasin.blogspot.com





12 Mei 2011

Ajijah mengelupor lagi...


Azizah mengaku tidak sanggup lagi berhadapan dengan fitnah yang menimpa suami dan keluarganya.

Katanya, beliau tidak sanggup lagi menahan tekanan ekoran pelbagai tohmahan dan cercaan yang dilemparkan terhadap Anwar sehingga menyebabkan anak-anaknya juga terpaksa menanggung derita.


“Sudah, sudahlah memfitnah suami saya. Kami sekeluarga cukup terseksa dengan apa yang berlaku. Sudah sekian lama ia berlarutan hingga satu persatu dugaan muncul. Dari anak-anak kecil hinggalah besar.


“Walau apa sekalipun, kami tetap terima sebagai ujian Allah. Memang saya berasa sungguh sedih. Kalau hendak attack (serang), janganlah attack saya atau anak-anak. 

Sebaliknya lawan melalui isu, bukan menyerang secara peribadi.


“Apapun berlaku kita sebagai wanita dan isteri tetap kena bela suami. Ia satu pahala yang sangat besar ganjarannya. Bila kita difitnah, kita dapat pahala,” katanya.


“Memang saya rasa sedih dan sebak tetapi kenapa saya nak bersedih pasal kenyataan orang lain. Anwar suami saya. Saya lebih kenal dia siapa kerana kami telah hidup bersama berpuluh tahun lamanya,” katanya.


Azizah berkata, Anwar tidak melayan desakan pelbagai pihak agar bersumpah laknat berhubung dakwaan mengaitkannya dengan video aksi seks yang didedahkan trio Datuk T kerana tidak ada kena mengenai dengan isu tersebut.


“Ini politik pihak lawan untuk menjatuhkan suami saya. Sudah terang lagi bersuluh, enam tahun dia dalam penjara, makan pun tidak cukup takkan keluar penjara perut dia boroi seperti dalam video klip yang didakwa sesetengah pihak.

Kata Kawan: 
Bukankah lebih baik Wan Azizah mengeluarkan segala fakta berkaitan tuduhan yang diterima Anwar.... Contohnya menunjukkan Jam Omega yang di katakan berada dalam simpanannya... Daripada menyalahkan pehak lain dan hanya mengharapkan orang berhenti daripada memfitnah suaminya dengan cakap kosong di dalam setiap ceramahnya... Kamu tu, betul ke tak betul Ajijah oiii!!!

Sumber: N9kini.com.

11 Mei 2011

Nyaris Terbunuh??? Sudahlah Anwar...


Kadangkala sedih melihat sikap Anwar yang tidak pernah sedar akan perlakuannya. Malah di kala itu jugalah, beliau masih lagi kemaruk mahukan kuasa politik dan Negara. 

Hari ini Anwar mendakwa beliau telah cuba dibunuh apabila brek kereta Mewah beliau, Mercedes Benz tidak berfungsi dengan baik. 

Esok lusa? Apa pula cerita yang cuba direka oleh Ketua Pembangkang ini? UMNO tetap menjadi sasaran. 

Waimah siapa jua yang membongkar malah dari kalangan sahabat karib beliau sendiri seperti Datuk Eskay, UMNO juga menjadi sasaran Anwar. 

UMNO dan Datuk Seri Najib. Mungkin inilah musuh tegar beliau. Kerana Anwar khuatir. Najib ada banyak rahsia mengenai beliau sebenarnya. Namun, Perdana Menteri tidak punya masa, malah tidak perlulah dibuang semata2 untuk menjatuhkan karier beliau. 

Biarlah di kalangan teman2 rapat Anwar sendiri yang lambat laun akan tahu sendiri, siapa itu Musang Berbulu Ayam. 

Sudahlah Anwar. Jangan lagi hendak menipu rakyat...

Sebabnya orang ramai sudah tidak percaya kepada Anwar dan Wan Azizah. Anwar dan Wan Azizah sudah banyak kali melakukan drama sebegini. Semasa zaman reformasi I, Anwar menuduh kerajaan mahu membunuhnya dengan menyuntik kuman AIDS dan keracunan Arsenik terhadapnya. 

Di mana buktinya???



Ucapan Kawan:
Selamat menyambut ulang tahun kelahiran UMNO ke-65, hari ini... Teruskan perjuangan.. Kuburkan Pembangkang!!!




UMNO 56 TAHUN.


Selamat ulang tahun UMNO!!! 

TAHNIAH KEPADA SEMUA PEMIMPIN UMNO.
ALFATIHAH KEPADA PEMIMPIN2 DAN PEJUANG2 UMNO YG TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH YANG TELAH BANYAK BERJASA KEPADA AGAMA BANGSA DAN NEGARA. AMIN.

11 MEI 2011 

9 Mei 2011

PAS yang ku kenali - Tun M.


PAS kini tidak lagi fokus memperjuangkan Islam sebaliknya lebih kepada berjuang mempertahankan DAP, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Katanya, pemikiran orang Melayu dalam parti itu telah jauh berubah berbanding semasa PAS di bawah kepimpinan bekas Yang Dipertuanya Allahyarham Prof Burhanuddin Al Helmi dan bekas Presiden Allahyarham Datuk Asri Muda.

Beliau berkata, ketika ini pemimpin dan anggota PAS sanggup bermati-matian mempertahankan DAP walaupun sebelum ini Pengerusi DAP Karpal Singh menyanggah gagasan penubuhan negara Islam seperti yang dikehendaki parti itu.

“Sampaikan Nik Aziz (Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) sekarang bukan main lagi pertahankan DAP, dulu tengok DAP pun tak boleh bila DAP kata langkah mayat kami dulu kalau hendak tubuh negara Islam.

“Tetapi sekarang ini orang PAS pula kata langkah mayat aku kalau hendak dera Karpal Singh…suasana dah terbalik,” katanya semasa berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Cheras di Dewan Utama, Pusat Rekreasi Cheras di sini, hari ini.

Bekas presiden Umno itu berkata perpecahan di kalangan orang Melayu hari ini juga dimulakan oleh PAS apabila ulamak yang asalnya dalam Umno bertindak keluar parti dan menubuhkan PAS setelah tidak berpuas hati kerana tidak diberikan tempat.

“Puncanya orang Umno yang pandai bahasa Inggeris diberi tempat, mereka golongan yang pandai bahasa Arab tetapi tidak pandai bahasa Inggeris merasa tidak diberi tempat,” katanya.

Dr Mahathir juga menyelar tindakan Nik Aziz yang gemar memutar belit ayat al-Quran dan berbohong demi untuk mengekalkan kuasa.

Menteri Besar Kelantan itu  sanggup berkata dengan memetik ayat al-Quran bahawa tidak salah orang Islam berpecah dua.

Beliau berkata, atas landasan itulah, Umno dari dulu lagi menyangkal yang PAS memperjuangkan Islam dan keadaan itu makin ketara apabila semakin banyak pembohongan yang dibuat oleh pemimpin PAS itu.

Sumber — N9kini.com
....................................................................................................................................................................
Kata Kawan:
Apa Itu PAS? Pas itu macam macam lipas makan taik. Anda disarankan tambah lagi nama-nama yang belum lengkap untuk dijadikan kompilasi dalam bentuk e-book nanti...1. Pakai Ana Saja.
2. Parti anti social.
3. Puak Ana Saja.
4. Penipu Angkuh Samseng
5. Perosak Agama Sendiri
6. Pecat Atau Sekutu
7. Parti Ajaran Sesat
8. Pantang Ada Subsidi
9. Pakai Ambil Semua
10. Parti Anti Segala
11. Pengikut Ajaran Syaitan
12. Pulau Anta Semua
13. Putar Alam Semulajadi
14. Penipuan Adalah Sunat
15. Perosak Akhlak Saja
16. Pengamal Ajaran Secular
17. Projek Angkut Sendiri
18. Pelawak Ala Scenario
19. Parti Asyik Sendiri
20. Perosak Amalan Suci
21. Pengetahuan Agama Sempit
22. Pemarah Angkuh Syakwasangka.
23. Paranoia Arrogant Suspicious
24. Paksa Ahli Sedekah
25. Palsukan Ajaran Sebenar
26. Pilih Ahli Saja
27. Perpecahan Adalah Sunat
28. Pergaduhan Adalah Suruhan
29. Permusuhan Adalah Selambe
30. Perosak Alam Sekitar
31. Penyokong Agenda Sequi
32. Parti Ahli Syurga
33. Perosak Adat Susila
34. Penentang Amalan Suci
35. Pepijat Alaf Semasa
36. Permainkan Allah Swt
37. Pengikut Ahli Syiah
38. Penyebar Amanat Songsang
39. Pengikut Amanat Salah
40. Pentafsiran Ayat Salah
41. Palsukan Ajaran Sebenar
42. Parasito Alaf Sekarang
43. Perhabis Apa Saja
44. Pakar Ahli Sembang
45. Persatuan Ahli Songeh
46. Pakai Agama Separuh
47. Perosak Anak Seni
48. Perkosa Agama Sendiri
49. Polis Adalah Syaitan (bisu)
50. Parti Abai Sejarah
51. Pelampau Agama Semua
52. Penipu Anakbangsa Sendiri
53. Perasugut Aniaya Sosialis
54. Parti Anti Syuarah
55. Platoon Askar Syaitan
56. Pakar Ampu Sentiasa
57. Pendek Akal Semua
58. Pakar Ahli Sabotaj
59. Pergerakan Ajaran Subversive
60. Penuh Adengan Sandiwara
61. Pengamal Ajaran Samarinda
62. Parti Ambil Sedekah
63. Problem Ada Saja
64. Pulus Adalah Segala
65. Pembohongan Ada Saja
66. Projek Anak Saya
67. Percakapan Adalah Sempit
68. Pentingkan Anak Sendiri
69. Perosak Anak Syarikat
70. Perubahan Adalah Salah
71. Perkasan Anak Sendiri
72. Pandangan Akal Sempit
73. Pantang Ada Sebat
74. Pantang Ada Sapu
75. Putar Asalkan Selamat
76. Pandai Ana Saja
77. Puji Anak Sentiasa
78. Parang Adalah Senjata
79. Pedang Atau Senapang
80. Pandai Aku Sajelah
81. Pendek Akal Semua
82. Pegangan Agama Sempit
83. Politik Agama Suku
84. Penipu Alam Sejagat
85. Perobek Agama Sendiri
86. Pelopor Ajaran Samseng
87. Puak Ana Samseng
88. Persatuan Anak Sangkuriang
89. Perangai Ala Setan
90. Pengamal Amalan Sengketa
91. Pakai Ambik Sombrono
92. Perangai Ali Setan
93. Parti Anak Saudara
94. Projek Ana Songlap.
95. Pelik Ajaib Sweh-sweh
96. Parti Ambil Syarat
97. Pembangkang Akan Sifar
98. Pembelot…ala…Syiahhhh
99. Puas Aku Sekarang…

Apa lagi??? Tolong, sambung... Kalau ada nama-nama yang lagi hancur dari yang ada ni...

8 Mei 2011

Isu Kristian : PAS sanggup???


Sejak kebelakangan ini nampaknya DAP sudah semakin berani untuk bermain dengan api perkauman dan keagamaan. Kelmarin 1 Malaysia telah digegarkan dengan berita yang menyatakan DAP telah menganjurkan majlis perjumpaan dengan paderi-paderi seluruh negara dengan meluluskan beberapa resolusi iaitu:

1) Ingin menjadikan Kristian sebagai agama rasmi persekutuan.
2) Ingin melantik penganut kristian sebagai Perdana Menteri.

MP Jeff Ooi (DAP) dikatakan telah menganjurkan majlis tersebut. Majlis yang diadakan di sebuah hotel di Pulau Pinang itu menampakkan tembelang sebenar DAP di sebalik apa yang telah berlaku sejak kebelakangan ini. Mereka sudah berani untuk menyerang perlembangaan yang telah menyatakan Islam sebagai agama rasmi persekutuan.

DAP semakin berani meniupkan api perkauman, bermain dengan isu agama apabila musuh utamanya sebelum ini sebelum wujudnya pakatan iaitu PAS sudah menjadi kawan semata-mata untuk melawan BN. DAP yang sebelum ini berapi-api menolak penubuhan negara Islam boleh berkawan dengan PAS yang dulunya melabelkan dirinya sebagai parti Islam.

Tapi oleh kerana dendam kesumat dan gilakan kuasa maka dua parti yang jelas berbeza ideologinya boleh bersatu.

Apa komen dan ulasan pimpinan PAS dalam isu kritianiti di atas. Adakah PAS menyokong tindakan DAP tersebut. Saya difahamkan sehingga ke hari ini PAS belum mengeluarkan sebarang kenyataan berkenaan isu tersebut. PAS semenjak berada dalam pakatan segala perkara yang dulunya haram kini sudah halal sebab melibatkan mereka. Segala perkara yang dilakukan oleh DAP walaupun jelas bertentangan dengan Islam, PAS tetap menyokong.

Di manakah letaknya prinsip dan maruah perjuangan sebuah parti yang ingin menjadi jaguh kepada bangsa Melayu ini. PAS berangan ingin menggantikan UMNO dalam PRU 13 tetapi di manakah rasionalnya tatkala DAP secara realitinya sedang menggantikan PAS.

DAP sedang bermain dengan api yang boleh membakar dan memusnahkan keamanan dan kestabilan negara. Manakala PAS pula menjadi pendokong kepada DAP disamping PKR. Jika kita terus menyokong PAS dan PKR seolah-oleh kita menyokong usaha DAP untuk menjatuhkan martabat Islam dan Melayu itu sendiri.

Sedarlah wahai anak bangsaku sebelum nasi menjadi bubur. Ketahuilah untuk mencapai kemerdekaan sehingga di tahap apa yang kita ada hari ini bukannya mudah. Untuk mempertahankan apa yang kita ada hari ini lebih sukar dan berliku apabila ada pengkhianat dari bangsa kita sendiri.

Marilah bersama-sama kita berjuang untuk mempertahankan hak dan maruah agama, bangsa dan tanah air kita yang tercinta.


Sumber: nalurirakyat.blogspot.com

4 Mei 2011

OSAMA SELAMAT??? Lihat perbezaan gambar ini!!!




3 Mei 2011

Kematian Osama: Puak pembangkang ambik lah iktibar!!!



Di sebalik kematian Osama, memperlihatkan satu pengajaran bahawa keganasan tidak membuahkan sesuatu kebaikan sebaliknya membawa kemudaratan kepada semua pihak.

Dalam hal ini, Kerajaan Malaysia juga mengambil sikap menentang sebarang bentuk keganasan dan kefahaman yang keterlaluan ataupun ekstrem.

Ia adalah selaras dengan prinsip agama Islam di mana perbuatan membunuh orang awam adalah dilarang dan ditegah dengan kerasnya oleh agama Islam.

Osama telah menggunakan Islam dalam perjuangannya dan telah memberi imej yang cukup negatif dan buruk terhadap Islam. 

Sebagai negara di mana majoritinya umat Islam, kita mesti juga menunjukkan pendirian kita yang mana dalam kita memartabatkan Islam, dalam kita memperjuangkan ketidakadilan dan sebagainya, kita mesti berpegang pada prinsip yang dibenarkan atau selaras dengan kehendak Islam..

Serangan 9/11 di bangunan Pusat Dagangan Dunia New York pada 2001 yang dirancang oleh Osama tidak boleh diterima oleh sesiapa yang mempunyai nilai ketamadunan dan juga tidak boleh diterima di sisi agama Islam.

Sesuatu ketidakadilan tidak boleh diperjuangkan menerusi penggunaan kekerasan atau melalui perbuatan membunuh orang awam yang tidak berdosa.

Rakyat negara ini perlu menolak sebarang bentuk keganasan kerana kebijaksanaan berdasarkan pendekatan Wassatiah atau kesederhanaan dapat mencapai sesuatu yang diperjuangkan.

Mudah-mudahan, dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Al-Qaeda, Osman bin Laden, dalam satu operasi oleh pihak keselamatan Amerika Syarikat bersama Pakistan di luar Islamabad, kelmarin.

Petikan dari kenyataan akhbar Datuk Seri Najib Tun Razak berikutan kematian Osama Bin Ladin. 
..........................................................................................................................
Kata Kawan:
Emm... Fahami & ambik la iktibar diatas kes kematian Osama ni.. Terutama di ingatkan kepada pemimpin serta puak-puak pembangkang negara... Jangan nak menganas saja!!!



2 Mei 2011

PAS akan masuk UMNO kata Nik Ajis???

 Antara 30 Nasihat Berguna Ulama' Bernama Nik Aziz..!!

 
1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

10. "Bagi penjualan arak, ia hanya dibenar jual oleh orang bukan Islam kepada golongan itu sahaja, kerana jika ia diharamkan sudah tentu menyulitkan orang bukan Islam untuk menikmatinya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 19 November 1992.

11. "PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

12. "Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

13. "Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini, kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 17 April 1995.

14. "Tiada sesiapa di muka bumi ini yang tahu menjaga dunia termasuk menguruskan soal budaya, ekonomi serta harta benda, melainkan ulama." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.

15. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam." - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

16. "PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tidak ada apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 6 November 1999.

17. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

18. "Tafsiran negara Islam yang dikehendaki oleh PAS sebenarnya sudah terkandung dalam Manifesto Barisan Alternatif (BA) yang dikemukakan pada pilihanraya yang ke-10 itu." - Nik Aziz Nik Mat, Harakah 1-15 Ogos 2001.

19. "Ini penting kerana kita juga mahukan sokongan dan undi bukan Islam dalam usaha memenangi pilihanraya umum akan datang" - Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-31, Petaling Jaya, 24 Mei 2004.

20. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."- Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.

21. “Jika ada parti lain yang menentang kepimpinan PAS yang menjalankan pemerintahan cara Islam, ia adalah haram.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 23 April 1994.

22. “Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)”. –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

23. “Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga.” – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

24. “Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak Nampak simbol lain kecuali simbol PAS. “ – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan cerah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.

25. “UMNO tetap parti sekular kerana asas perlembagaanya tidak merujuk al-Quran dan Hadis.” – Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 22 Februari 1999.

26. ‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’ – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

27. “Jika Nabi Muhammad boleh menandatangani perjanjian dengan musuh tradisi Islam, iaitu kaum Yahudi, sebaik tiba di Madinah, PAS juga sanggup bekerjasama dengan DAP.” – Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 12 Mei 1999

28. "Percaya-ae (kepercayaan) manusiyo (manusia) kepada kiamat menyebabkan seganah-ganah (seganas-ganas) manusia akan tok (tak) jadi ganah. Kerana dia yakin walau bagaimana ganahnya aku dan bagaimana pangkat... tingginya pangkat aku, tapi apalah nasib aku apabila aku berdepae (berdepan) dengan padang mahsyar. Di padang mahsyar kelak ada lagi yang lebih gagah daripada aku namanya Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih jabaruut, lebih samseng daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Ada lagi yang lebih angkuh daripada aku iaitu Allah Subhanahuwataala. Dan nama Allah Subhanahuwataala satu daripada namanya al-Mutakabbir, al-Jabbarul Mutakabbir. ( Al-Jabbar maknanya gagah kuasa ataupun kita panggil samseng. Al-Mutakabbir sombong, angkuh.) Akulah oghaenya (orangnya) sombong, tok denga (dengar) kato (kata) orang lain. Itu satu daripada sifat Allah Taala. Samseng pun dok (ada) di aku, hanelan (handalan) pun dok di aku, somong (sombong) pun di aku. Kalu (kalau) samseng, aku lebih samseng. Kalu mu jahat, aku lebih jahat, kalu mu somong (sombong) aku lebih somong. Percayaan kito manusiyo kepada akidah nilah, akidah akhirat kito panggil menyebabkan orang Melayu yang sokong Pas ni tidak jahat...'' – Rakaman Ucapan Nik Aziz Nik Mat berhubung isu Allah Samseng, Utusan Malaysia, 31 Julai 2002.

29. “Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

30. "DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," – Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 12 Ogos 2009.

"Bertaubat la wahai Nik Aziz sebelum terlambat"

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.