#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

25 May 2011

Pakatan Haram cuba nak tunjuk keras kepala...

 

Pakatan haram yang kini mentadbir empat negeri iaitu Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan tidak akan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing sekiranya Pilihan Raya Umum ke-13 diadakan tahun ini. 

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, berkata ia antara lain kononnya bertujuan memastikan jentera pilihan raya pakatan haram ini bersedia sepenuhnya menghadapi Barisan Nasional (BN) selain menumpukan perhatian untuk menawan kembali Perak.

“DAP akan mencadangkan kepada kepemimpinan tertingginya agar tidak membubarkan DUN sekiranya pilihan raya umum diadakan tahun ini. 

“Keputusan (cadangan) ini dicapai pada mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP yang berlangsung semalam. 

Bagaimanapun, keputusan bersama mengenainya akan dibuat secara bersama oleh pimpinan pakatan haram mereka ini tidak lama lagi.

“Pucuk pimpinan DAP juga mengulangi pendirian bahawa kita tetap menyokong kepemimpinan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar sekiranya pakatan haram ini kembali menguasai Perak,” katanya pada sidang media, semalam.

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, pula berkata kajian dilakukan pihaknya mendapati kononnya pakatan haram ini mampu memenangi 33 daripada 59 kerusi DUN Perak pada pilihan raya umum akan datang.

Kata Kawan:
Ye ke? Jangan mimpi la....
Yang mengarutnya... Bila kawan mengikuti ceramah PAS & PKR...
Puak-puak ni sebok menyalak mencabar kerajaan agar adakan pilihanraya secepat mungkin.. Dengan belagaknya, mengakui yang kononnya mereka dah bersedia...
Ni apa hal pulak DAP cakap macam ni? Huhh... negok la sahabat... Nampak sangat mereka ni tak da kesepakatan... Jadi ini kah yang di katakan PAKATAN RAKYAT? Puiiihhh.... PAKATAN HARAMJADAH ada lah... 

Sumber: N9kini.com

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.