#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

5 Julai 2015

KENYATAAN TERKINI: "Bersedialah untuk berdepan tindakan undang-undang." - @NajibTunRazak


"Amat dikesalkan untuk melihat Tun Mahathir cuba untuk merosakkan negaranya sendiri dalam media antarabangsa sebagai sebahagian daripada dendam politik peribadi." (selanjutnya KLIKSINI)
 - Datuk Seri Anifah Aman, Menteri Luar Malaysia. 
 
Dari hari ke hari, mereka bertindak semakin 'melampau'. Sanggup cemarkan maruah negara, demi mencapai hasrat melangit untuk tumbangkan seseorang. 

Namun apa sekali pun, yang benar... Akan menerima kebenarannya. Yang salah, tetap akan bertemu hukumannya. 

Untuk pengetahuan umum... Berikut adalah kenyataan terkini Datuk Seri Najib yang dikeluarkan, malam kelmarin;


1. Sejak beberapa bulan kebelakangan ini,pelbagai tuduhan - semuanya tidak berasas dan kebanyakannya mengarut - dilakukan terhadap saya dan keluarga.

2. Serangan bermula apabila saya enggan melaksanakan tuntutan peribadi Tun Dr Mahathir Mohamad.Saya enggan kerana berasa adalah tidak wajar bagi Malaysia ditadbir secara proksi.

3. Tun kemudian mencipta krisis apabila tanpa usul periksa mendakwa RM42 bilion hilang daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sedangkan hakikatnya ia adalah hutang yang diaudit dan disokong oleh aset diaudit bernilai RM51 bilion.
4. Dakwaan terbaharu ialah kononnya saya mengambil dana berkaitan kerajaan untuk kepentingan peribadi.Saya percaya Tun berada di belakang pembohongan ini, berganding bahu dengan pihak asing termasuk blog politik Sarawak Report yang semakin diragui kredibilitinya.
5. Saya ingin berterus terang : Saya tidak pernah mengambil dana demi kepentingan peribadi seperti didakwa seteru politik - baik daripada 1MDB,SRC International atau entiti lain,seperti mana disahkan oleh semua syarikat terbabit.
6. Jelas sekali,tuduhan palsu seperti ini adalah sebahagian daripada kempen terancang sabotaj politik untuk menjatuhkan Perdana Menteri yang dipilih secara demokrasi.
7. Mereka yang membuat dakwaan itu tidak pernah mengetengahkan sebarang bukti.Apa yang kita dengar hanyalah dakwaan berasaskan kebocoran dokumen dan penyiasat tanpa nama.Tiada sekali pun sumber dokumen ini ditampilkan,manakala dokumen berkenaan juga tidak pernah dikemukakan untuk pengesahan pihak berkuasa.

8. Seperti diketahui,beberapa dokumen yang menjadi asas dakwaan kebelakangan ini dilaporkan telah diubah.Individu yang membocorkan dokumen ini sedang disiasat oleh pihak berkuasa di luar negara kerana cuba memeras ugut bekas majikannya.Hakikat ini besar kesannya terhadap kesahihan dokumen berkenaan dan mereka yang menggunakannya untuk memburuk-burukkan kerajaan serta negara kita.
9. Mereka yang terus melancarkan serangan ini perlu bersedia untuk berdepan tindakan berikutan perbuatan mereka.Taktik kotor - termasuk taktik jenayah dalam beberapa keadaan - untuk menumbangkan kerajaan akan gagal.Dalam beberapa keadaan,mereka bakal berdepan tindakan mengikut peruntukan undang-undang.
10. Malang sekali serangan palsu bertubi-tubi yang didorong kepentingan peribadi ini berlaku pada ketika Malaysia memiliki pelbagai kelebihan unik - kedudukan sebagai Pengerusi ASEAN tahun ini dan status negara maju yang semakin hampir dicapai.Saya kekal dengan fokus untuk membangunkan negara demi rakyat
- Y.A.B Datuk Seri Najib Tun Razak
Perdana Menteri Malaysia 
Reaksi:

15 ulasan :

  1. sepatutnya ds najib digantung tugas semasa siasatan keatas dirinya dan 1mdb..baru telus dalam penyiasatan.

    BalasPadam
  2. Nak tgok tdm diambil tndakan....when..?

    BalasPadam
  3. untuk bacaan santai bulan puasa
    google ' kerabat samseng'
    nak cakap banyak konon .. macamlah kita tak kenal kepala bapak dia !!!

    di antara ratusan artikel yg disenaraikan ialah

    http://malaysiacrisis.blogspot.com/2014/02/raja-samseng.html

    BalasPadam
  4. Najib ni kejap cakap macam tu kejap lagi cakap macap ni, seolah2 hendak pusing membodohkan rakyat. Dia cuba nak tutup lubang gali lubang lah pulak. Dulu dalam dewan parlimen kata duit 1 billion ada di bank Singapura, tak boleh bawa masuk keMalaysia sebab peraturan Bank Negara katanya, tak lama kemudian dia kata duit tu bukan dalam bentuk tunai tapi dalam bentuk asset. Kemudian, dulu dia kata Tun M tak puas hati dengannya sebab BRIM dan jambatan Bengkok, TETAPI hari ini dia kataTun M tak puas hati kerana kronisma nepotisma apa entah. Macam Najib nak salahkan orang lain pula, MUDAH BAGI MENYELESAIKAN PERMASALAHAN INI SENANG SAHJA, BUKTIKAN DUIT 1 BILLION ITU ADA KAT MANA. TAK PAYAH PUSING SANA PUSING SINI. AKU MENULIS INIPUN SEBAB TAK MENDAPAT JAWPAN SEBENAR APA YANG DAH TERJADI PADA DUIT ITU. ITU SAHAJA. AKU MINTAK SESANGAT NAJIB JELASKAN KEDUDUKAN DUIT 1 BILLION TU YANG SEBENARNYA, HABIS CERITA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bang, lu dah tertinggal kapal la!!

      Padam
  5. Bila Najib nak saman Sarawak Report, Wall Street Journal serta Tun Dr. Mahathir yang Najib tuduh berkonspirasi nak menjatuhkan Najib serta memfitnah Najib?

    Kita berikan tempoh hingga hujung minggu ini kepada Najib, jika tiada tindakan saman, sah Najib telah menyamun wang hutang 1MDB, patutlah 1MDB ni teruk dan nazak, ada penyamun menyonglap wangnya.

    Sedarlah semua.

    BalasPadam
  6. Sekarang ni Najib hanya perlu tunjukkan penyata bank dan membuat pengakuan berkanun menyatakan dirinya tidak menyonglap wang berjumlah RM 2.63 bilion itu serta menyaman Sarawak Report, Wall Street Journal, serta Tun Dr. Mahathir yang Najib tuduh pihak-pihak itu berkonspirasi menjatuhkannya dan memfitnahnya.

    Malahan AmBank juga perlu buat kenyataan rasmi dan pengakuan berkanun bahawa tiada sebarang dana berjumlah RM 2.63 bilion atau dalam nilai matawang yang setara dengannya dimasukkan ke dalam akaun Najib.

    Jika ini dibuat oleh Najib dan AmBank, maka kes ini akan disiasat dengan menangkap pihak Sarawak Report, Wall Street Journal, serta Tun Dr. Mahathir untuk dibicarakan di mahkamah untuk mendapatkan kepastian sebenar, maka orang pun tak buat andaian itu dan ini.

    Tetapi tindakan Najib dan AmBank tak berbuat apa-apa menyebabkan integriti mereka berada pada tahap tidak boleh dipercayai, memang Najib ada menafikan, tetapi penafian yang tidak konkrit, dia perlu tunjukkan penyata bank, serta membuat pengakuan berkanun, serta menyaman pihak yang dia tuduh fitnah dan berkonspirasi nak jatuhkannya itu.

    Jangan pusing sana sini lagi, pihak berkuasa pun patut bertegas, jangan hanya tau goyang telor dan goyang tetek di pejabat sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2.6 billion..bukan RM 2.60..BIUL KE APA..Berapa banyak tu nak masuk akaun sendiri..penuduh dan penfitnah yg terbangang sekali dalam alaf ini.

      Padam
  7. Samalah juga pihak yg kena tuduh..tak pernah bg penjelasan yg menyakinkan...pencacai je yg cakap lebih..

    BalasPadam
  8. Saman..saman..
    Memang terbalik nanti Malaysia ni.
    Lebih lebih lagi UMNO.Walaupun ini bukan salah 100 peratus UMNO.

    BalasPadam
  9. Semua PM di dunia tidak terlepas dari persepsi, tuduhan dan fitnah dan ianya bergantung kepada kecekapan mereka menguruskan krisis.

    Kita tidak berminat dengan mereka yang mengkritik atau membuat tuduhan kerana ia tidak boleh menjejaskan negara jika PM berfungsi.

    Najib totally failed dan wajib berundur.

    Selesaikan isu peribadinya di luar dan lantaklah songlap ke tidak, negara ada undang2 untuk semua pihak

    BalasPadam
  10. OI si kluongBANGANG 10.17pm, jangan lu nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si-PENGGANAS/EKSTREMIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?!

    Yg. dia pi letak jawatan apasal - kalau TAK bersalah, buat apa nak letak jawatan, BANGANG betul! Tahu nak paksa YAB PM ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya - lu ingat kami ni KULI lu, oi si KEPARAT!!

    PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya dari si PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!

    BalasPadam
  11. Tengoklah juga MARA - TAK ADIL betul dilayan pd. CEO dan pengerusinya begitu; apahal begini?! Dan si AGLIBERAL; yg. terus SERBU 3 sy. tu hasil repot-KEREPOT WSJ tu apasal?! Sebenaqnya WSJ ini adalah media ZIONIS/Barat-amat-KEPARAT! Pernah si media KEPARAT ni serang pemimpin ISrael/Barat depa sendiri yg. asyik mendpt. dana termasuk utk. kempen pilihanraya depa, dari sy.-sy. SENJATA yg. mendpt. KEUNTUNGAN berBILLION utk. tak habis-habis MENYERANG/MEROMPAK Dunia Islam sewenangnya?!

    Kita sepatutnya JANGAN asyik DEFENSIF - tetapi pemimpin-pemimpin Islam/Melayu juga mesti asyik SERANG ("ATTACK")! Itulah strategi perang memanjang Barat/Zionis dan EJEN-EJEN depa dari puak si PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puaka PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-ANJING KURAP-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1, sampaikan Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) boleh diJAJAH sewenangnya!

    Yg. aku heran tu, asyik-asyik INSTITUSI-INSTITUSI/INDIVIDU-INDIVIDU yg. menjaga KEPENTINGAN-KEBAJIKAN Bumiputera Islam/Melayu kita yg. diSERANG BERTUBI oleh MUSUH-MUSUH BUMIPUTERA Islam/Melayu ni - dr. YAB PM kita, MH370/17 (sampai MAS dah makin diKUASAI si Barat/Zionis), IMDB, Tabung Haji, FELDA, MARA BERAS sy. BUMIPUTERA Islam/Melayu mega, FAIZA, dan sekrg. Yayasan Patriot tu!

    Bahkan harga HARTANAH memang sering naik-turun mengikut harga pasaran sekarang - tengok sajalah walau kat M'sia ni; apalagi di bandar-bandar besar di Barat!

    PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM yg. asyik jual tanah K'jaan Negeri dgn. murah termasuk pd. sy.-sy. SingaPORK, tak pula dikacau -maka PI MAMPOS 'Ngo' NWO("New World Order")-LIBERAL-EJEN-si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no 1 tu!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  12. Sepatutnya Najib dan AmBank perlu menjelaskan kepada masyarakat apakah mereka ini terlibat atau sebaliknya dalam penyonglapan wang sebanyak RM 2.63 bilion yang dipercayai wang hutang 1MDB ke dalam akaun Najib di AmBank itu.

    Kalau Najib kata dia perlu ambil masa untuk kaji tindakan undang-undang yang sesuai, OK, saya terima, tetapi sekarang ni, Najib kenalah buat kenyataan berkanun dengan menafikan tuduhan terhadapnya itu dan nyatakan sekali dalam pengakuan berkanun itu akan kenyataan Najib yang menuduh Tun Dr. Mahathir adalah dalang utama dan bersekongkol dengan Wall Street Journal dan Sarawak Report untuk memfitnah bagi menjatuhkan Najib sebagai Perdana Menteri sebab permintaan peribadi Tun Dr. Mahathir tak dipenuhi oleh Najib, ingat tu Najib.

    Bawa sekali CEO AmBank untuk buat pengakuan berkanun untuk menafikan bahawa tiada sebarang transaksi melibatkan RM 2.63 bilion atau suatu jumlah yang lain yang bersamaan dengan jumlah itu dalam matawang yang lain yang di masukkan ke akaun Najib itu. Lepas tu suruh CEO AmBank buat kenyataan rasmi secara bertulis dan diedarkan kepada semua media serta kepada Bank Negara dan SPRM untuk menafikan semua tuduhan itu.

    Jangan sembang saja kencang, tapi tindakan macam siput babi pula gayanya. Kalau tak salah, maka akan berani bertindaklah, macam Y.B. Teluk Air Tawar, Datuk Jahara Hamid, dia yakin dia difitnah oleh Lim Guan Eng, maka Datuk Jahara telah failkan saman di mahkamah, dan kerana dia dipihak benar dan dia ada bukti untuk pertahankan tindakannya itu, maka Datuk Jahara menang kes itu dan Lim Guan Eng diarahkan membayar gantirugi sebanyak RM 500,000.00 kepda Datuk Jahara.

    Tindakan seperti Datuk Jahara itulah yang perlu dibuat, berani, tegas sebab dia yakin di pihak yang benar.

    BalasPadam
  13. OI si anon 2.44pm, jangan lu nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si-PENGGANAS/EKSTREMIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aahhh?!

    PI MAMPOS lu kat JAMBAN PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.