#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

9 July 2015

Perkhidmatan Tren Elektrik (ETS) mulakan operasi esok- SPAD


Ada 'pramugari' dan 'pramugara' dalam ETS Gold
Satu lagi kemudahan pengangkutan untuk awam yang dinanti-nantikan pengguna, khususnya penduduk utara tanahair akan beroperasi setelah mendapat pelepasan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat memulakan perjalanan awamnya pada hari esok, 10 Julai 2015.

Perkhidmatan tren Elektrik (ETS) yang canggih dan lebih pantas dari Kuala Lumpur - Padang yang awalnya dijadualkan beroperasi pada 1 Julai lepas terpaksa ditangguh berikutan beberapa syarat keselamatan dan piawaian belum lengkap untuk ianya benar-benar boleh digunakan kepada pengguna.

ETS kini selamat untuk dinaiki
Bagi pihak SPAD, faktor keselamatan penumpang tentunya menjadi keutamaan. Bukan soal meluluskannya dengan segera atau tidak.

Istimewanya perkhidmatan ETS ini, kelajuannya menjimatkan waktu perjalanan kepada penumpang dimana perjalanan dari stesen Kuala Lumpur ke Padang Besar hanya mengambil masa empat jam 45 minit sahaja..

Tempat duduk dengan ruang luas dan selesa
Reka bentuk yang menarik.
Memandangkan ETS ini mempunyai reka bentuk dalamannya yang lebih selesa dan pantas... Tentu sekali ia akan mendapat sambutan dan menjadi pilihan ramai pada musim cuti perayaan Aidilfitri yang akan tiba, tidak lama lagi.


ETS yang mempunyai 6 gerabak dan mampu memuatkan seramai 312 penumpang bagi setiap perjalanannya ini akan berhenti di semua stesen utama termasuk Ipoh dan Butterworth.

Bagi operasi permulaan ini, ETS hanya menawarkan jadual perjalanan sehala satu kali dalam sehari iaitu satu perjalanan dari Stesen Kuala Lumpur ke Padang Besar dan sekali perjalanan dari Stesen Padang Besar ke Kuala Lumpur.


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.