#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

16 May 2011

KES ANWAR LIWAT: Sana-sini, orang kata... Memang Anwar peliwat


Lihat juga video-video di bawah tentang kronologi hujah dan keterangan saksi yang menyebabkan Hakim memutuskan supaya Anwar Ibrahim perlu membela diri :-






Seorang lagi Peguam Pandikutti Nak Tarik Diri...


Berita panas ini aku dapat dari ibu pejabat pkr di tropicana, damansara, cerita terbaru, salah seorang dari barisan peguam pandikutti akan menarik diri dari mengendalikan kes liwat pandikutti pada 6 jun ini, siapa peguam anwar yang nak tarik diri itu dan kenapa dia nak tarik diri.

Sejak bermulanya kes liwat anwar pada 2008 lalu, sulaiman abdullah yang juga seorang peguam tersohor dengan mengejut menarik diri dari mengendalikan kes pandikutti menggunakan alasan tidak sihat, dia meninggalkan pandikutti dan barisan peguam yang bodoh-bodoh untuk mengendalikan kes itu, tapi kali ini ada seorang lagi yang akan tarik diri.

Aku akan dapatkan detail siapa peguam itu, buat masa ini menurut sumber, pandikutti tengah dok pening nak cari saksi dan alibi dia untuk kukuhkan bukti yang dia tak membontot saiful.

Sumber: Darul Ehsan Today

 

Berita dari Australia mengenai Anwar 'Al-Porn' Ibrahim

MALAYSIA'S High Court has ruled that opposition leader Anwar Ibrahim's defence has a case to answer in his sodomy trial, after finding the prosecution's witness "credible".

Mr Anwar is being tried over allegations that the 63-year-old father-of-six sodomised a 25-year-old former aide at an upmarket condominium in June 2008.

"I find a prima facie case... has been made out against the accused," High Court judge Zabidin Mohamed Diah told a packed courtroom.

"Therefore the accused is called to enter his defence."

"I found (prosecution witness Mohamad Saiful Bukhari) to be a credible witness. There is nothing improbable about his evidence. His evidence is reliable," he said.

The judge also found there was evidence that Mr Anwar and Mr Saiful were at the scene of the alleged crime at the time in question and that there was "opportunity for the offence to have taken place".

Sodomy is illegal in Muslim-majority Malaysia, whether or not between consenting adults.

Mr Anwar insists the accusations are part of a long-running government plot to derail his political career, but authorities deny any conspiracy.

Mr Anwar's original 1998 sodomy conviction was later overturned and he was freed after serving six years in jail, becoming an electoral threat to the ruling Barisan Nasional, which has been in power for half a century.

The trial is to resume on June 6, according to court officials.

Sumber: Taiping Mali Blogspot

PANAS ! Twitter Pertama Anwar Ibrahim Selepas Keputusan Hakim - Anwar Merajuk & Takut Bersumpah Sebelum Membela Diri?


Sebaik sahaja keputusan hakim yang memerintahkan Anwar Ibrahim untuk membela diri, di bawah adalah tweet beliau yang pertama seperti di bawah :-

Jika kita baca tweet beliau, seperti biasa beliau akan mengadu kononnya sistem kehakiman tidak bagus dan bermacam-macam lagi.

Tetapi kali ini, intonasi Anwar Ibrahim juga seperti seorang yang telah berputus asa.

'Adakah lagi ruang bela diri ?' - itulah soalan yang beliau kemukakan di dalam twitter beliau. Soalan beliau itu tentu amat pelik kerana hakim telah memberi ruang kepada beliau untuk membela diri di dalam mahkamah kelak.
Tapi satu persoalan yang sangat menarik, jika merujuk kepada prosiding mahkamah, apakah Anwar Ibrahim akan mengangkat sumpah dengan Al-Quran sebelum memberikan sebarang keterangan pembelaan diri beliau nanti?

Sungguh menarik kerana selama ini Anwar Ibrahim telah mengelak daripada bersumpah dan agresif apabila para wartawan menanyakan beliau tentang isu tersebut. Dan apakah validnya sumpah tersebut?

Sumber: BLOG M.I.M

SEKS & LIWAT.. ANWAR "CALL" SAIFUL BUKHARI TARIK KES!!?

ALHAMDULILLAH. Saya akan terus doa, istiqamah & sabar. Itu yang ditulis oleh Mangsa Liwat Saiful Bukhari melalui Laman Twitternya. Beliau turut akan terus berjuang demi memastikan bekas Bos beliau itu tidak akan terus menipu dan mempersenda Hukum Allah sebagai benteng pertahanan kesalahan2 yang telah beliau lakukan. Namun apabila seorang wartawan bertanyakan mengenai sumber dalaman yang mengatakan Anwar ada menghubungi beliau sebelum perbicaraan pada hari ini, Saiful dilihat tidak menjawab soalan tersebut lalu menerangkan perihal yang tidak berkaitan. Wartawan2 yang lain terus mensyaki bahawa ura2 mengenai perkara tersebut kelihatan ada kebenarannya. Wartawan2 dikatakan sudah naik jelak untuk menemubual Anwar Ibrahim akibat sikap emosional yang tidak terkawal apabila ditujukan soalan2 yang beliau benci. Anwar kini dilihat tidak lagi seorang yang profesional dan menghukum kesemua wartawan yang dilihat tidak bersama beliau. Walhal mereka hanya menjalankan tugas2 masing. Namun, itulah realiti sifat Anwar.

Sumber: Gelombang Rakyat Blogspot


Kata Kawan:
Sampai tiga buah bas bawak penyokong... Apa kesnya? Nak merusuh lagi... 





0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.