#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

8 Mei 2011

Isu Kristian : PAS sanggup???


Sejak kebelakangan ini nampaknya DAP sudah semakin berani untuk bermain dengan api perkauman dan keagamaan. Kelmarin 1 Malaysia telah digegarkan dengan berita yang menyatakan DAP telah menganjurkan majlis perjumpaan dengan paderi-paderi seluruh negara dengan meluluskan beberapa resolusi iaitu:

1) Ingin menjadikan Kristian sebagai agama rasmi persekutuan.
2) Ingin melantik penganut kristian sebagai Perdana Menteri.

MP Jeff Ooi (DAP) dikatakan telah menganjurkan majlis tersebut. Majlis yang diadakan di sebuah hotel di Pulau Pinang itu menampakkan tembelang sebenar DAP di sebalik apa yang telah berlaku sejak kebelakangan ini. Mereka sudah berani untuk menyerang perlembangaan yang telah menyatakan Islam sebagai agama rasmi persekutuan.

DAP semakin berani meniupkan api perkauman, bermain dengan isu agama apabila musuh utamanya sebelum ini sebelum wujudnya pakatan iaitu PAS sudah menjadi kawan semata-mata untuk melawan BN. DAP yang sebelum ini berapi-api menolak penubuhan negara Islam boleh berkawan dengan PAS yang dulunya melabelkan dirinya sebagai parti Islam.

Tapi oleh kerana dendam kesumat dan gilakan kuasa maka dua parti yang jelas berbeza ideologinya boleh bersatu.

Apa komen dan ulasan pimpinan PAS dalam isu kritianiti di atas. Adakah PAS menyokong tindakan DAP tersebut. Saya difahamkan sehingga ke hari ini PAS belum mengeluarkan sebarang kenyataan berkenaan isu tersebut. PAS semenjak berada dalam pakatan segala perkara yang dulunya haram kini sudah halal sebab melibatkan mereka. Segala perkara yang dilakukan oleh DAP walaupun jelas bertentangan dengan Islam, PAS tetap menyokong.

Di manakah letaknya prinsip dan maruah perjuangan sebuah parti yang ingin menjadi jaguh kepada bangsa Melayu ini. PAS berangan ingin menggantikan UMNO dalam PRU 13 tetapi di manakah rasionalnya tatkala DAP secara realitinya sedang menggantikan PAS.

DAP sedang bermain dengan api yang boleh membakar dan memusnahkan keamanan dan kestabilan negara. Manakala PAS pula menjadi pendokong kepada DAP disamping PKR. Jika kita terus menyokong PAS dan PKR seolah-oleh kita menyokong usaha DAP untuk menjatuhkan martabat Islam dan Melayu itu sendiri.

Sedarlah wahai anak bangsaku sebelum nasi menjadi bubur. Ketahuilah untuk mencapai kemerdekaan sehingga di tahap apa yang kita ada hari ini bukannya mudah. Untuk mempertahankan apa yang kita ada hari ini lebih sukar dan berliku apabila ada pengkhianat dari bangsa kita sendiri.

Marilah bersama-sama kita berjuang untuk mempertahankan hak dan maruah agama, bangsa dan tanah air kita yang tercinta.


Sumber: nalurirakyat.blogspot.com
Reaksi:

5 ulasan :

  1. Si Tolol Mana Percaya Berita nih...????



    Hanya rakyat yang bangang sahaja akan percaya dan mengikut rentak tari yang di canangkan oleh utusan meloya dan berita hairan.... hahahaha... bodoh piang....!!!!

    Tak jalan dengan isu perkauman, sekarang nih puak2 bahalol tolol umPORno/barisan nasional mainkan pula isu Agama.... weiiii.... tolol2 pencacai sekalian... apa lu orang ingat senang senang ke nak tukar agama rasmi negara tanpa mengikuti Perlembagaan Negara...???

    Waima... kalau Cina DAP menang sekalipun... diorang tetap tak boleh jadi PM laaaaa.... janganlah nak perbodohkan minda rakyat dengan cerita bodoh provokasi murahan nih... wahai bahalol2 pencacai umPORno... ternyata dengan memainkan isu bangang nih... membuktikan umPORno/barisan nasional haramjadah nih... dah terdesak nak mampus....

    Kepada pembaca sekalian, penyelesaian dalam isu umporno/barisan nasional mencuba perbodohkan minda rakyat nih... senang jer nak encounter diorang, pastikan lu orang semua faham betul2 dengan Perlembagaan Negara, Perlembagaan Tubuh Negeri... pergi cari buku Perlembagaan nih... (kalau ada jual laaa...) dan buat rujukan setiap kali terbaca berita2 bangang yang disampaikan oleh media pencacai najis nih....

    umPORno nih memang jahat beb... lebih jahat dari Iblis.... hahahaha...

    update: Jikalau ada di kalangan puak2 parti haramjadah umPORno yang cuba nak cuci kepala hotak lu orang dengan isu nih... lu orang tanya puak2 tu diorang paham tak dengan "Perlembagaan Negara dalam Bab Agama Rasmi Negara".

    Kalau diorang sendiri tak paham atau tak tau... suruh diorang pi main jauh2, jangan menyemak nak sebar dan menghasut melagakan dalam isu perkauman dan agama..., kalau ada berani lebih penerajang jer... bangkai2 pengkhianat negara tu....

    umno Bangkai...!!!!

    BalasPadam
  2. Hai... Pandai pulak dah puak-puak pakatan haram ni bercakap soal Perlembagaan Negara... Kalau tak sebelum ni, sebuk habis nak dirombaknya... Kalau boleh Ketuanan Melayu pun nak dik hapuskan... Poraaahhh!!!

    BalasPadam
  3. Banyak sangat ke majoriti kerusi calon puak2 melayu kat Pakatan Haram ni...

    BalasPadam
  4. ini cerita baru yg menarik.....aku tak heran pun kalau pasesat akan setuju dgn kristian agama rasmi malaysia...parti keling ramai pun akan sokong juga sbb pemimpin mereka bukannya org islam sejati...byk skandal tu sbb pasesat sokong sgt dgn org2 yg pelik demi politik....pasesat pun akan setuju sbb nak sgt dpt sokongan tak kira lah walau pun agama digadai demi dpt memerintah msia walau pun islam dicaci atau diserca oleh org2 kafir....bagi org yg tidak percaya dgn cerita baru ini adalah org munafik...jahillah...murtad...kafir atau pun mak bapak dia pun memang kafir....terima kasih utusan dan berita harian kerana membongkar cerita ini....bagi org2 yg tidak percaya biarkan sbb mereka itu adalah gulungan dajal dan iblis berwajah manusia yg sentiasa menyesatkan umat2 islam di dunia dan org ini sepatutnya disula hidup2 dan diberi anjing2 makan.....hidup umno....hidup utusan dan berita harian....

    BalasPadam
  5. Perlembagaan negara.Agama rasmi negara...sekarang memang tak boleh diubah..sebab KITA masih ada kuasa..tapi jika sebaliknya....segalanya boleh di ubah..samaada secara kekerasan..DUIT atau SECEBIS KUASA( secebis je )....fikir2kan...lambat atau cepat.jika mereka berkuasa...segalanya MUNGKIN...masa tue...apa nak di kata?spin lagi????????

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.