#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

20 April 2015

#PRKRompin : Tolak pandangan negatif yang dilemparkan pembangkang - DS Hishammudin




Pesuruhjaya PAS Pahang, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man baru-baru ini berkata tindakan Barisan Nasional (BN) meletakkan Hassan sebagai calon sudah dijangka kerana mendakwa BN sukar untuk memberi ruang kepada pelapis dalam parti tersebut .

Ia berikutan Barisan Nasional (BN) menamakan pemangku Ketua UMNO Bahagian Rompin Datuk Hasan Arifin, 62, sebagai calonnya bagi pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Rompin pada 5 Mei ini.

Walau bagaimana pun, kenyataan tersebut telah dibidas oleh Datuk Seri Hishammuddin Hussein apabila ditanya wartawan pada sidang media selepas menghadiri Hari Terbuka Transformasi Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Putrajaya, semalam.

Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang juga sebagaI Pengarah Jentera BN bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Rompin itu berkata, apa yang penting adalah penerimaan rakyat terhadap calon yang diletakkan, bukan mengambil kira dengan pandangan negatif yang dilemparkan oleh pembangkang.

"Apa lagi yang dia boleh cakap, yang penting keputusan telah dibuat siapa calon kita." tambah beliau.

“Dan tugas kita adalah nak mempastikan calon kita menang dengan majoriti yang lebih besar dan saya dah diminta untuk membantu Timbalan Perdana Menteri untuk membantu Menteri Besar Pahang dimana kita akan berkampung di sana mulai Selasa ini dan kita gerakkan kempen sebaik mungkin,” katanya lagi.




Pengumuman Datuk Hasan Arifin menjadi calon BN pada PRK Rompin akan datang berikutan kematian penyandangnya Tan Sri Jamaluddin Jarjis dalam nahas helikopter di Semenyih pada 4 April lepas.itu dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Pengarah Utama PRK Parlimen Rompin pada 18 April lalu.

Untuk lihat latar belakang calon sila #KLIKSINI 

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.