#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

30 April 2015

#PRKRompin : Pembangkang Asyik Menipu Warga Felda


Bengong! Akibat terlalu banyak termakan dakyah pembangkang...
Pakatan pembangkang terutama Pas sejak dahulu lagi sering melemparkan kritikan terhadap kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) dalam isu berkaitan Felda. Sehinggakan kebajikan yang dilakukan kerajaan untuk para peneroka juga diputar belit.

Ketika Felda ditubuhkan, Pas mencanangkan bahawa peneroka tidak akan mendapat surat hak milik tanah. Apa yang berlaku sehingga kini seramai 89,196 daripada 119, 635 peneroka asal di 317 tanah rancangan seluruh negara menerima geran masing-masing.


Antara yang terbaru, hampir ke seluruh rancangan Felda Pas mengheret kempennya konon hendak selamatkan Felda dengan membabitkan isu saham Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) yang mengalami kejatuhan pada masa kini.

Peneroka Felda dimomokkan dengan isu-isu turun naik yang berlaku dalam pasaran saham tersebut. Sedangkan adalah perkara turun naiknya pasaran saham sesuatu yang biasa berlaku. Namun, apa yang penting sebaliknya peneroka tidak rugi kerana tanah mereka tidak langsung terlibat.

Terkini, tak cukup denga menghasud peneroka, mereka cuba pula meracuni fikiran generasi baru FELDA dengan melalui isu Perumahan Generasi Baru FELDA yang sedang dibangunkan. Macam-macam tuduhan, kononnya Felda gagal sepertimana yang dijanjikan.. Itu lah, ini lah... (KLIKSINI)



Mereka puak-puak pembangkang Felda ni tak pernah serik. ( KLIKSINI )


Bercakap tentang hajat Pas terhadap Peneroka Felda, Pas seharusnya pergi selamatkan ladang rakyat di Kelantan sebelum menyebarkan dakyah tidak benar dengan alasan untuk selamatkan Felda.

Tengok apa yang terjadi dengan Ladang Rakyat yang dibangga-banggakan itu?


Habis balak-balak digondolkan, haram satu pucuk pokok dan ladang pun tak kelihatan.

Hujung tahun lalu orang Felda dapat bonus. Ladang Rakyat pulak dapat apa? Akhirnya banjir lumpur yang melanda dek kerana banyak hutan-hutan yang digondolkan. Rakyat derita tapi pemimpin pembangkang sembang lebih kononnya Tanah Felda perlu diselamatkan...

Nak selamatkan dari apa??? Cuba cerita sikit dengan fakta! 




Ada kalangan pemimpin pembangkang terutama PAS adalah berasal dari anak-anak orang Felda. Ntah tak tahulah mengapa... Mungkin agaknya salah didikan atau dah memang jenis kufur nikmat maka segala nikmat yang diperolehi menjadikan mereka tetap kufur...

Kononnya Felda tak bawa apa-apa kebaikan pun. Mereka cakap mereka berjaya pun sebab usaha mereka sendiri. Bukan sebab bantuan Felda. Terpulang korang lah!



Dalam kempen, punyalah semangat memburuk-burukkan Felda, dengan hajat mahukan sokongan serta undi dari warga Felda... Bawak pulak bekas Pengarah KPF yang kononnya individu yang mengetahui segala selok belok Felda.

Weiii, itu bukan pakar selok belok Felda! Kaki 'selok' Felda adalah!!! Hampir 30 juta wang Felda lesap dikerjakannya weiii.... Lupa ka!!! ( KLIKSINI )

Samalah juga peneroka-peneroka yang bertindak menfailkan saman ke atas Felda kerana kebulurkan duit saman isu kadar gred perahan sawit... Hujung-hujung peneroka terbabit dan keluarga mereka dihalang mengambil segala bonus FGV, duit raya tahunan...


Peguam yang mewakili peneroka Felda Kemahang 3.... Gelak besar nampak!

Padan muka tak dapat habuan, orang lain merasa korang tengok saja.

Tu duit berkepuk-kepuk kononnya akan menang saman yang dijanjikan peguam-peguam keling PKR; Latipah Koya, R.Sivarasa dan N. Surendran bila nak dapat?

3 tahun saman difailkan, yuran bulanan tetap jalan, kos mahkamah, kos pengangkutan, kos dokumen semua dikira dek loyar-loyar musibat... Mana-mana peneroka yang nak tarik balik saman kena bayar denda RM5,000 pada loyar-loyar musibat...tengok sapa yang bodoh terjerat sekarang? (KLIKSINI)



Kepada PAS yang hanya tahu menghasut dan melonggokkan mereka berhimpun untuk merusuh dalam himpunan haram Kuning, Hijau, Oren, Hitam sebelum ini, cukup-cukup laa...

Adakah itu nak dikira sebagai jasa-jasa PAS pada umat dan rakyat di Rompin yang perlu dikenang?

Melonggokkan peneroka dan generasi mereka yang jumud dijalanan untuk perjuangan yang tak pasti dan sonsang dari syariat. Sambil kumpul sambil tipu sambil kaut sedekah... Pastu ntah duit lesap ke mana?

Fikir-fikirkan laaa.. Jangan ingat Felda duduk diam tak akan lawan mempertahankan hak mereka?... Jadilah cerdik sikit, jangan dok asyik kena tipu memanjang dek pembangkang jer.

Kali ini, undilah BN. Moh ramai-ramai tolak PR @ Penipu Rakyat!


Reaksi:

0 ulasan:

Catat Ulasan

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.