#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

26 April 2015

#PRKRompin - PAS Mula Hasud Generasi Ke-2 Felda


Tindakkan meraih sokongan serta undi dengan taktik 'politik kotor' sememangnya bukan suatu perkara pelik dalam amalan parti pembangkang tiap kali pilihanraya diadakan.

Sikap gemar menyebar fakta palsu serta memutarbelitkan sesuatu isu terus menjadi lagu wajib dan menjadi kebiasaan dalam kegioatan politik mereka.

Tanpa ada rasa malu dan bersalah memutar belit fakta hingga sanggup menabur fitnah dan tuduhan liar terhadap BN dan UMNO tiap kali berada dipentas ceramah mereka.

Persoalannya disini, adakah di benak pikiran mereka semua rakyat khususnya pengundi yang ada itu semuanya 'bodoh' atau sememangnya mereka sengaja ataupun suka memperbodoh-bodohkan?

Terkini, dalam kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Rompin, baru-baru ini. Pihak pembangkang (PAS) sekali lagi bertindak menarik perhatian pengundi dengan membuat serangan terhadap BN mendakwa kerajaan pusat gagal menyediakan rumah generasi kedua melalui FELDA seperti yang telah dijanjikan.

Namun, serangan PAS itu segera dibidas Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Abdul Samad dengan mendakwa pembangkang sengaja menimbulkan kekeliruan mengenai isu rumah generasi kedua FELDA semata-mata bertujuan untuk mempengaruhi golongan muda supaya tidak mengundi Barisan Nasional (BN) dalam PRK Rompin yang akan berlangsung pada 5 Mei depan,

Tan Sri Isa bersama calon BN, Datuk Hasan Arifin bagi PRK Parlimen Rompin
pada majlis pecah tanah Dewan Semai Bakti Keratong 10 hari ini.
- Foto BERNAMA
Dalam sidang media kelmarin, pada program Pecah Tanah Dewan di Keratong 10, Tan Sri Isa membuat penjelasan berkata, sebanyak 9,000 unit rumah untuk generasi kedua sudah mendapat kelulusan kerajaan untuk dibina tetapi terpaksa dihentikan seketika kerana terdapat masalah berkaitan penjualan.

“Kita dah mula bina dan sebanyak 9,000 unit rumah dah diluluskan tapi kita berhentikan seketika. Kita mahu selesaikan cara penjualan rumah tersebut,” katanya.

Menurutnya lagi, kerajaan telah membuat keputusan untuk menggunakan konsep sewa beli terhadap rumah tersebut. Anak generasi kedua yang difikirkan sesuai akan duduk dan sewa dulu rumah tersebut. Selepas lima tahun sekiranya mereka mahu memilikinya, mereka boleh membelinya.

“Tetapi kalau dalam tempoh dua tahun mereka nak beli, kita akan jual ikut kemampuan mereka,” tambah Tan Sri Isa.

Tan Sri Isa samad berkata, FELDA terpaksa menggunakan konsep sewa beli kerana timbul kekangan dalam soal pembelian rumah apabila terdapat golongan muda yang berkemampuan tetapi tidak mempunyai penyata pendapatan.

“Kita guna konsep ini terlebih dahulu kerana kita difahamkan ramai yang berkemampuan untuk membeli tapi tak ada penyata gaji,” kata beliau.

Sebanyak 20,000 unit rumah yang disasarkan untuk dibina akan dimulakan tidak lama lagi. Kerja-kerja pembinaan akan dimulakan dalam dua tiga bulan lagi, jelasnya.

"Kita juga sedang memohon pinjaman bank dan saya rasa ia tak ada masalah,” kata Tan Sri Isa.

Tindakkkan menyebarkan dakwaan tanpa usul periksa dan tidak berasas yang dllakukan PAS seperti sebelum ini (KLIKSINI), jelas menunjuk sifat sebenar PAS yang mana ianya tidak pernah kenal erti serik melakukan perkara serupa dengan membuat fitnah juga tuduhan melulu terhadap FELDA. 

Biarpun beberapa kali diheret kemuka pengadilan dan dikenakan hukuman denda berjuta ringgit kerana bersalah, Sikap PAS masih lagi berada ditakuk yang sama,

#MP: Nah... Inikah sikap kepimpinan parti yang harus kita terima dan patut kita pilih untuk mentadbir Rompin? Susah, kalau dah menjadi sifat ni... 
Renung-renungkan lah..!

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.