#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

31 January 2012

Tun Mahathir terperangkap? Klik tengok sini!

“Saya sendiri pun terperangkap. Saya ingatkan beliau (Datuk Seri Anwar Ibrahim) betul-betul warak, sebab itu saya bawa masuk UMNO, ingat boleh bawa nilai Islam di dalam parti,” kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad. 

Namun, katanya selepas Anwar menyertai UMNO, beliau menyedari tujuan asal Ketua Pembangkang itu untuk menjadi Perdana Menteri.

“Beliau masuk UMNO, kerana kalau (masuk) Pas tak mungkin beliau akan jadi Perdana Menteri. Beliau punya cita-cita satu saja,” katanya

Dr Mahathir berkata, beliau tidak terkejut dengan kenyataan Anwar yang menyokong penuh semua tindakan bagi menjaga keselamatan Israel.

Kenyataan itu kata Dr Mahathir, menunjukkan betapa 'dekatnya' hubungan ketua pembangkang itu dengan negara Yahudi tersebut.

Menurutnya, adalah tidak mungkin Anwar menunjukkan sebarang penentangan terhadap Israel memandangkan beliau mempunyai hubungan yang baik dan akrab dengan golongan Yahudi di barat.

''Anwar memang pun mirip kepada Israel kerana bila keluar dari penjara, dia pergi ke Munich, Jerman dan semasa di sana, dia ada perbincangan dengan (Paul) Wolfowitz selama tiga jam.

“Beliau memang dekat dengan Israel. Beliau nak dilihat sebagai seorang yang moden dan mengikut trend, sebaliknya kita ini dianggap lapuk, memang beliau tak setuju dengan cara kita,” katanya ketika ditemui selepas menyampaikan Siri Syarahan Razak anjuran Razak School Of Government (RSOG) di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), baru-baru ini.



KATA MP.
Kalau Tun M pun boleh di perangkap...
Tak peliklah bila lihat puak-puak pembangkang ni menggangguk, pabila si Nwar ni kata dia pegang epal walau sebenarnya apa yang di pegangnya itu ialah buah oren.
Dasar pembelit... Pikir-pikirkan lah woiii...



1 comments :

  1. KALAU TUN TAU CONFIRM LAGI AWAL TUN CANTAS BERUK MAKYE NIE...

    PEJUANG HAMAS...

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.