#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

26 February 2013

TERKINI: Tuan Guru Dato' Dr Haron Din keluar dari PAS? KLIK saksi video


Timbalan Mursyidul Am Pas iaitu Tuan Guru Dato' Dr Haron Din dikhabarkan telah keluar dari Pas.

Beliau dikatakan meninggalkan Pas kerana tak berpuas hati dengan campurtangan DAP khususnya Karpal Singh terhadap keputusan Isu Kalimah Allah yang dibuat oleh Majlis Syura Pas.

Selain itu, Dato' Haron Din juga dikatakan tak berpuas hati dengan tindakan Anwar yang tetap mahukan Kalimah Allah digunapakai oleh Kristian dan kafir di Malaysia.

Dato' Haron Din telah menasihati Anwar supaya jangan mempermainkan isu kalimah Allah dan mendesak Anwar menghalang DAP dari terus menimbulkan isu berkenaan.



Malangnya, pada ucapannya di sebuah Majlis Sambutan Tahun Baru Cina di Sabah, Anwar dengan lantang mewar-warkan dihadapan masyarakat Kristian bahawa Pakatan akan terus membenarkan kalimah Allah digunakan oleh kafir.difahamkan Haron Din telah mengadakan pertemuan empat mata dengan Anwar pada 7hb Februari yang lalu untuk membincangkan masalah ini..

Dalam pertemuan itu Haron Din dikatakan telah menasihati Anwar supaya jangan mempermainkan isu kalimah Allah dan mendesak Anwar menghalang DAP dari terus menimbulkan isu berkenaan. .

Tetapi malangnya nasihat Haron Din tidak diendahkan dan Anwar nampaknya sejak akhir-akhir ini semakin berani menyatakan pendirian Pakatan Haram dalam ceramah-ceramahnya terutamanya di Sabah dan Sarawak yang membenarkan orang Kristian menggunakan Kalimah Allah dalam bible berbahasa Melayu..
Cerita lanjut KLIK SINI

Sumber: PendekarMelayu

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.