#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

25 February 2013

Pemimpin pembangkang seperti 'Anjing takutkan bayang-bayangnya sendiri' KLIK baca ni!


Tuduhan yang dilemparkan pemimpin-pemimpin pembangkang terhadap bantuan yang diberikan kerajaan persekutuan untuk meringankan beban rakyat di negara ini berpunca daripada perasaan mereka yang takut kehilangan sokongan dan pengaruh.

Kenapa pembangkang takut dengan BR1M, sebab khuatir penyokong mereka akan lari.

Mereka hanya mampu bercakap, berjanji, mengarang manifesto tetapi tidak mampu melaksanakannya sedangkan kerajaan BN hari ini membantu walaupun tidak menjanjikannya dalam manifesto 2008.

BR1M adalah subsidi tertumpu kerana selama ini subsidi diberi secara rambang, iaitu ada di kalangan orang kaya atau orang asing (dari negara luar), turut menikmatinya, seperti subsidi petrol dan minyak masak.

BR1M adalah bantuan untuk membela nasib rakyat, mengurangkan kos kehidupan dan membantu meringankan beban rakyat. Bila digabungkan dengan bantuan RM100 pelajar sekolah, RM250 baucer buku, RM250 untuk individu bujang, RM200 rebat telefon bimbit dan RM500 BR1M, keseluruhannya melibatkan jumlah yang banyak dan dapat meringankan beban keluarga.

BR1M dan bantuan-bantuan lain adalah perkara baik yang dilakukan kerajaan untuk bantu rakyat. Bila kerajaan nak bantu rakyat hendaklah dihargai bantuan itu.

Janganlah jadi seperti pembangkang, mencaci atau mencemuh, semua tu menunjukkan ketakutan mereka dari hilang pengaruh dan penyokong mereka lari.

Kata MP: Dah macam 'Anjing takutkan bayang-bayangnya sendiri' dah puak pembangkang ni...

Sumber Dari: Pertikai Bantuan Kerajaan, Pembangkang Takut Hilang Pengaruh - Ahmad Maslan --BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.