RM2.6 wang 1MDB?

22 Oktober 2014

Bila kita bela kaum dan agama dianggap rasis...


“Orang Melayu itulah yang menerima perantau Cina, India dan segala rupa pelarian perang dan pelarian ekonomi. Hasilnya, perantau yang kebuluran dan dianiaya di bumi sendiri menemui kesenangan di bumi Melayu (Malaysia, Indonesia dan Brunei),” katanya.

Itulah antara baris ayat yang telah di catatkan oleh Bekas Ketua Pengarang Kumpulan Akhbar News Strait Times Datuk Dr A. Kadir Jasin di dalam laman blognya. (KLIK)

Kadir turut berkata, ramai pemimpin Melayu Islam tidak faham asas kuasa Melayu. Yang mana asas Melayu bukan ekonomi tetapi asas mereka adalah politik.

Selepas era pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad kepimpinan sekarang mula melakukan kesilapan satu demi satu sehingga mereka menjadi bahan caci, fitnah dan benci oleh orang Cina dan India, kata beliau lagi.

Walaupun ada segelintir orang Melayu yang berani bersuara mempertahankan hak mereka namun mereka tetap dilabel ‘racist’ (perkauman) serta dianggap ‘extremist’ (pelampau) apabila mempertahankan Islam.

Jelas beliau, apabila orang Cina dan India mempertahankan bangsa dan agama mereka, mereka ini digambarkan sebagai orang yang terpinggir yang dianaktirikan.

“Kini semakin ramai orang Melayu dan orang Islam mula sedar bahawa mereka tidak lagi boleh bergantung semata-mata dan bulat-bulat kepada parti-parti politik Melayu Islam.

“Mereka mula bersuara di luar kerangka politik parti. Mereka tidak lagi yakin sepenuhnya terhadap komitmen kepemimpinan Melayu Islam sama ada di sebelah pihak Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat untuk mempertahankan Melayu dan Islam,” katanya.

Jelas Kadir, pada era Abdullah dan Najib bukan sahaja kuasa politik Melayu yang semakin luntur malah undang-undang yang dibuat oleh orang Melayu semasa mereka kuat sudah mula disia-siakan dengan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan kini cadangan memansuhkan Akta Hasutan pula diperjuangkan oleh golongan liberal.

“Semua ini adalah hasil ketohoran pemikiran dan kebutaan sejarah di kalangan elit politik Melayu Islam masa kini. Mereka mudah termakan dan menelan “hook, line and sinker” segala bentuk diayah golongan liberal Barat,” ujarnya.

Tambah beliau, untuk melihat UMNO terus menjadi tunjang kepada kuasa Melayu Islam akan dapat diterjemahkan pada Perhimpunan Agung 25-29 November ini sama ada perhimpunan yang menandakan pengakhiran UMNO atau perhimpunan yang memulihkan UMNO.


#MP: Selagi ada 'dalang', selagi hidup 'petualang'... Bukan saja UMNO, Melayu juga akan hilang.
Reaksi:

4 ulasan :

  1. Melayu tolong jgn pasif ok. Diorg nk ckp kita rasis ker, perkauman ker, apa lha yang korang nak takut sgt?
    Buat bodoh jer lha... Makin diorg kuat tuduh rasis, kita kena tunjuk semakin2x rasis... Jgn layan spin dan psiko diorg...
    X kan hidup berpuloh tahun korang tak paham perangai cine?
    Kena sergah sket, ngeluh, kena tuduh sket, ngeluh, kena gertak, hilang telor... Lawan ler! Bengong...

    BalasPadam
  2. Melayu2 skrg terlalu defensive, takut tak tentu pasal sbb sendiri tak yakin dgn sejarah tanah air. Paling tak guna pemimpin2 mcm Najib. Pengecut!!
    Cina2beng ni label kita racist je semua pemimpin2 UMNO jd hilang telor.. pakat 2nk tunjuk liberal..

    bodoh sungguh dn apalah nasib kita. sepatutnya bila psiko kita rasis.. kita kena ganda lipt lagi sikap rasis tu biar mereka tau tanah air ini ada tuannya.. Pahlawan Melayu menumpahkan darah utk pertahankan bumi ini diwarisi utk kita.. tiba2 kaum pendatang senang2 nk ambil dari kita?

    Pengkhianat Melayu pun ramai skrg..

    BalasPadam
  3. Tak guna lagi bercakap – kerana keadaan pemilikan tanah yang makin terhapus oleh BUMIPUTERA Melayu amat KRITIKAL! Tubuhkan segera BANTUAN GUAMAN TANAH RIZAB MELAYU – yg. terdiri dari peguam-peguam yg. sanggup berkorban berjuang demi ISLAM/umatnya dan menawarkan perkhidmatan percuma utk. umat Islam/Melayu yg. tertindas terutamyna dari segi pemilikan TANAH PUSAKA nenek moyang kita!
    Takkanlah tak dak peguma-peguam Islam/Melayu yg. boleh MENCABAR legasi sejarah si KAPIRDAJAL BINATANG BUAS British-ZIONIS-KEPARAT - yg. telah MENGHANCURkan TANAH-ALAM MELAYU pusaka nenek moyang kita ini sebagai bumi ISLAM dan kepunyaan BUMIPUTERA MELAYU!

    Sepatutnya DYMM Kesultanan Melayu dan NGO-NGO Islam/Melayu MENYAMAN BERBILLION, PENGGANAS/PEROMPAK PENJAJAH British-ZIONIS di Mahkamah Persekutuan kita dan di Britain serta mahkamah EU kalau Britain enggan atau kita kalah di mahkamahnya - dan kembalikan kesemua Tanah Melayu ini ke bawah KUASA EKSEKUTIF Kesultanan Islam/Melayu kita serta rakyat BUMIPUTERAnya!

    Kerana PENIPUAN perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948 (yg. sebenaqnya adalah pelansungan dari Malayan Union), yg. dipaksa oleh PENJAJAH British/ZIONIS ke atas Kesultanan Melayu serta rakyat BUMIPUTERA Islam/Melayunya, adalah utk. menghapuskan SEJARAH Tanah Melayu sbg. bumi ISLAM, termasuk dgn. menghapuskan terus KUASA EKSEKUTIF Kesultanan Melayu terutamanya berkaitan pemerintahan secara ISLAM, dan dlm. kuasa memberikan kerakyatan serta pemilikan tanah PUSAKA di bumi ISLAM kita (maka sebab itulah BERJUTA Pendatang Cina dan India diberi kerakyatan dan hakmilik tanah dgn. begitu mudah mengikut Perjanjian PENIPU ini, yg. berasaskan undg-undg DAJAL Malayan Union, si British-ZIONIS “jus soli” dlm. tahun 1946).

    Lihat pula kes Bumiputera Native Americans yg. baru MENANG menebus kembali hak mereka termasuk Tanah Adat dan kekayaan sumber asli mereka, di - http://www.independent.co.uk/news/world/americas/a-hardwon-victory-for-the-longsuffering-people-of-the-navajo-nation-as-us-agrees-554m-payout-9756454.html , A hard-won victory for the long-suffering people of the Navajo Nation as US agrees $554m payout, 25 September 2014!

    !Dan lihat KEBERANIAN Presiden Venezuela, Maduro, yg. MEMULANGkan kembali Tanah Adat BUMIPUTERA sebanyak 1.8 JUTA HEKTAR tanah pusaka - http://alethonews.wordpress.com/2014/10/16/maduro-hands-over-land-titles-to-indigenous-communities-creates-institute-to-protect-native-languages/ , Maduro Hands Over Land Titles to Indigenous Communities, Creates Institute to Protect Native Languages, By Z.C. Dutka | Venezuelanalysis | October 15, 2014!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  4. Dgn. mencabar leagsi Bristish-ZIONIS ini di mahkamah, selain dari utk. mendpt kembali TANAH PUSAKA ISLAM/Melayu nenek moyang kita, juga utk. pastikan kuasa PM/DPM jgn. jatuh kat bangsa si PENDATANG KAPIRDAJAL - bawah undg-undg "demokrasi" ciptaan si Barat-ZIONIS-KEPARAT! TIDAK sama sekali boleh diBENARkan!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.