#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

20 October 2014

VIDEO: FELDA buktikan Wan Azizah 'fitnah'.



Pada 16 Ogos tahun lepas, Felda dan syarikat pelaburannya, Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd, memfail saman RM200 juta terhadap Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan lima lagi kerana telah mengeluarkan kenyataan fitnah terhadap agensi itu menerusi artikel yang disiarkan Suara Keadilan.

Selain Dr Wan Azizah, turut dinamakan Felda sebagai defendan ialah Naib Presiden PKR Senator Dr Syed Husin Ali, Pelita Koridor Sdn Bhd, Percetakan NPK Sdn Bhd, editor Suara Keadilan Dzulkarnain Taib, dan Rusnizam Mahat, yang menulis artikel itu.

Dalam pernyataan tuntutannya, Felda selaku plaintif, mendakwa akhbar itu menerbitkan artikel pada 22 dan 29 Jun 2010 yang mengandungi kenyataan fitnah terhadap Felda.


Felda mendakwa artikel pertama bertajuk ‘Felda Bangkrap’ dan artikel kedua berserta gambar bertajuk ‘Kontroversi’ dan ‘Bina Bangunan RM662 juta Hanya Libatkan Tiga Individu’ berunsur fitnah yang boleh menyebabkan reputasi plantif terjejas.



Setelah beberapa kali turun naik dalam membicararan kes ini... Kelmarin pada 17 September 2014 di Mahkamah Tinggi, Tuan Hakim Datuk Kamaluddin Md Said memutuskan Felda dan Felda Global Venture Holdings Sdn Bhd (FGVH) menang dalam saman mereka terhadap Presiden PKR, Wan Azizah bersama dua individu lagi.

Dalam saman sebelum ini, Felda menuntut ganti rugi sebanyak RM200 juta dan Yang Arif Hakim Datuk Kamaluddin Md Said memutuskan agar jumlah ganti rugi yang akan diterima Felda dan FGVH dalam saman itu ditaksirkan oleh penolong kanan pendaftar mahkamah kelak.



Sudah tentu sekali, tindakkan pihak pakatan pembangkang yang tidak henti-henti menyerang Felda tidak lain kerana dari berniat dan tujuan mencapai agenda peribadi untuk menyemaikan kebencian serta memusnahkan kepercayaan umum terhadap Felda yang semakin berjaya dan berkembang maju.

Selain itu, apabila mereka melihat situasi dimana meningkatnya sokongan peneroka Felda terhadap kerajaan dan bagi mereka Felda sumber kekuatan UMNO membuatkan mereka terus berusaha menyerang Felda.

Semata-mata tujuan nak meraih undi, mereka ghairah mendekati peneroka dengan pelbagai isu yang sengaja direka dan dicipta bagi menghilangkan keyakinan warga Felda kepada kerajaan.

Sebelum ini,Setiausaha Agung PAS Mustafa Ali diarahkan membayar ganti rugi RM100,000 dan Harakah kepunyaan PAS turut mengalami nasib yang sama didapati bersalah memfitnah FELDA kononnya menjual minyak sawit kepada Israel.
Maka, dengan kemenangan Felda bersama FGVH atas saman terhadap seorang lagi pemimpin tertinggi pakatan pembangkang Wan Azizah (Presiden PKR) bersama dua individu lagi, kali ini... 

Sekali lagi menunjukkan kita dimana gaya perjuangan mereka dalam membena kekuatan parti selama ini, sememangnya banyak berasaskan tindakkan dengan cara berbohong, menyebarkan fitnah dan propaganda jahat semata-mata.

Bawa-bawa la diri tu, bertaubat!

1 comments :

  1. PADAN MUKA si betina-suka-KipasCINA ni! Pilah lu mengemis kat TUAN Barat-ZIONIS lu!

    Betul kita harap FELDA jgn. jadi PONDAN pula lepas ni- nanti terima pula maaf dari BETINA TONGKANG ni - supaya dia tak payah bayaq berjuta tu! Selama ni, puak BUAS PKRSODOM/DAPBANGKAI ni asyik dok saman sini sana sebab ramai loyar-longkan g dlm. poket depa; sekrg. dah terkena btg. hidong sendiri, baru depa tahu aaahhh!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.