#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

31 August 2015

#MERDEKA2015: Apa yang 'BERSIH' ?


Sembang nak jatuhkan Najib sudah lama kedengaran. Apa-apa sahaja isu yang ditimbulkan, kemudian akan disusuli dengan jerit pekik, 'JATUHKAN NAJIB'. Paling hebat dan paling termampu dibuat hanyalah berdemonstrasi, menunjuk lagak dan kuat di khalayak umum sepertimana para pengganas komunis berarak keluar dari hutan dengan senjata-senjata yang diberikan oleh British untuk menunjukkan merekalah sebenarnya yang menghalau Jepun dari Tanah Melayu walaupun sebenarnya, mereka yang lari terbirit-birit apabila terdengar letupan senapang Jepun.

Berkumpul ramai-ramai dan mengganggu jalanraya di lokasi terpilih, sebenarnya tidak lebih daripada sekadar menjuahkan diri. Hakikatnya, BERSIH 4.0 sebenarnya tidaklah sehebat mana pun.


Tun M masuk perangkap DAP
Buktinya, setelah dua hari mereka berdemonstrasi dan ditambah pula dengan penyertaan Dr. Mahathir yang mereka sendiri benci dalam demonstrasi tersebut, NAJIB ABDUL RAZAK MASIH LAGI PERDANA MENTERI MALAYSIA. 

Lim Kit Siang masih lagi APEK PUAKA yang dendam 1969nya tidak padam-padam dan Lim Guan Eng pula terpaksa memerah otak mencari jalan bagaimana hendak menutup segala kejalangannya ke atas Pulau Pinang, sebuah daerah Negeri Kedah yang kini berstatus negeri tetapi masih lagi tertakluk di bawah Kedah.

Macam-macam sudah dilakukan oleh Lim Kit Siang dan cinapek-cinapek pengikutnya. Mereka menghasut, mereka memecahbelahkan, mereka menfitnah, mereka mendabik dada, bahkan mereka mempersoalkan kerakyatan orang Melayu sedangkan mereka sendiri boleh dipersoalkan sama ada mereka benar-benar rakyat Malaysia atau sebaliknya.


Mereka juga mempertikaikan Perlembagaan Persekutuan, mempertikaikan raja-raja Melayu, mempertikaikan dan menghina Islam yang menjadi agama majoriti rakyat Malaysia dan agama rasmi negara, malah mereka juga berlagak seolah-olah negara ini akan muflis seandainya mereka beramai-ramai keluar dari Malaysia seperti yang dikatakan oleh Teresa Kok menjelang PRU-13.

Namun yang pasti, mereka tidak berani langsung untuk menutup kedai, menamatkan perniagaan, tidak lagi berurusniaga dan tidak lagi terlibat dengan ekonomi di negara ini. Sebaliknya, mereka berusaha membolot semahu-mahunya.


Mereka mempersoalkan segala-galanya teramsuklah hak-hak perlembagaan yang ada pada SURUHANJAYA PILIHANRAYA kerana mereka melihat kepentingan ekonomi dan kewangan pada sebarang keputusan yang dibuat oleh SPR.

Malah mereka juga mempersoalkan kewujudan MARA, kewujudan bantuan-bantuan serta subsidi untuk Melayu-Bumiputera, mempertikaikan pengagihan zakat dan segala-galanya.

2 comments :

  1. Alhamdulillah DS Najib yang teruk kena fitnah luar dan dalam termasuk Isteri dia, yang belum kena fitnah adalah Kuching2 dia...MASIH PM kami...Love you DS Najib!!!

    Tun M, kami hormati Tun M dan tidak lupa jasa2 Tun M, tapi pada usia bonus 90 tahun ini...berjinak2lah dengan Masjid. Jagalah isteri Tun M, tak payah sibuk pasal anak bini orang lain.

    Bersyukurlah dikurniakan Allah swt segalanya, termasuk anak2 yang Billionaire.

    Zaman Tun telah berlalu, janganlah ganggu DS Najib. Berdosa. Takutlah sikit pada Allah swt.

    ReplyDelete
  2. Bersih adalah minoriti yg lantang... majoriti yang silent tak perĺukan Bersih yg hipokrit.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.