#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

9 August 2015

#OpsTEGAS : 12 'Kereta Sapu' Tumpas - SPAD


Biar pun amaran telah dikeluarkan berkali-kali, selain beberapa tangkapan yang serupa dibuat sebelum ini... Perkhidmatan membawa penumpang awam tanpa lesen Grab Car dan UBER terus berdegil dan seperti tak pernah serik 
menjalankan perkhidmatan haram sebagai kenderaan pengangkutan awam apabila 12 buah kenderaan kepunyaan Grab Car dan Uber ditahan dalam satu operasi penguatkuasaan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), baru-baru ini.
12 yang terbabit pada 'Ops Tegas' pihak SPAD ditahan di sekitar Sunway, Times Square, Damansara, Kelana Jaya, Puchong, Bangsar dan Subang. Antara jenamanya ialah 4 buah Perodua MyVi, sebuah Perodua Axia, Sebuah Proton Preve, sebuah Toyota Camry, sebuah Toyota Vios, sebuah Honda Jazz, sebuah Honda City, sebuah Hyundai Elantra dan sebuah Chevrolet. 

Tindakkan tegas pihak SPAD terhadap 12 buah kenderaan ( Grab Car-11 dan UBER-1 ) atas kegiatan 'teksi sapu' dengan menjalankan perkhidmatan kenderaan awam tanpa lesen/permit pengendali, kesemuanya disita dan dibawa ketapak sitaan SPAD sebelum kes dibawa ke mahkamah untuk proses pendakwaan.

Berikut antara gambar-gambar kenderaan yang ditahan dan disita pihak penguatkuasaan SPAD pada 'Ops Tegas' tersebut. 








 
 

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.