RM2.6 wang 1MDB?

12 Ogos 2015

SURAT TERBUKA: Amarah yg akhirnya akan merugikan kita - Prof. Ridhuan Tee


Sepertimana yang telah dinyatakan, Jika rakyat tidak lagi mentaati pemimpinnya maka, roda pemerintahan akan lumpuh dan akan muncul fitnah di mana-mana.


Atas dasar itu, ketaatan kepada pemimpin merupakan keniscayaan bagi tegak dan utuhnya suatu negara. Bahkan, dasar dari ketertiban dan keteraturan adalah ketaatan.

Rasulullah s.a.w selalu menekankan kepada umatnya untuk selalu taat kepada pemimpin dalam batas-batas syari’atnya.

Nash-nash syarat yang berbicara tentang ketaatan kepada pemimpinan jumlahnya sangat banyak. Di dalam al-Qur’an Allah SWT berfirman:
“Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu sekalian kepada Allah dan RasulNya, serta pemimpin diantara kalian.” (Qs. an-Nisâ’ [5]: 59)
Ketaatan kepada pemimpin juga banyak disentuh di dalam sunnah. Rasulullah s.a.w. bersabda:

Dari Ibnu ‘Umar ra dari Nabi Saw, beliau Saw bersabda:
“Seorang muslim wajib mendengar dan taat (kepada pemimpin) baik dalam hal yang disukainya maupun hal yang dibencinya, kecuali bila ia diperintah untuk mengerjakan maksiat. Apabila ia diperintah untuk mengerjakan maksiat, maka ia tidak wajib mendengar dan taat.” (HR. Bukhari dan Muslim)
Menjadi kewajipan bagi setiap Muslim... Sebagai warga negara Malaysia, bangsa Melayu beragamakan Islam... Wajib kita pertimbangkannya. Apa dan bagaimanakah negara kita ini? Siapa pemimpin serta keadaan kita sebagai rakyat yang dipimpin... 

"Namun, lain orang, tentu ada seleranya.. Lain cara, pasti lainlah gayanya..."\

Dalam hal ini, MP kongsikan bersama rakan pembaca. Satu catatan dan surat terbuka untuk umat Islam Malaysia oleh Ustaz Dr. Ridhuan Tee Abdullah. Namun apa pun cerita dan pendapatnya. Tepuklah dada.. tanya selera. Buat baik, kita dijanjikan kebaikan. Bertindak jahat, pasti akan menerima siksa. 


Wallahualam..





SURAT TERBUKA UTK UMAT ISLAM MALAYSIA

1. Sejak mengambil alih jawatan sbg PM, perkara utama yang telah dilaksanakan oleh Najib adalah untuk mendamaikan negara dan umat Islam yang bertelagah.


2. Dalam kemelut dan situasi politik yg berlaku sekarang kami sebagai aktivis ummah duduk berdiskusi dan cuba melihat drp sudut persepsi serantau.
3. Menyelak, mengkaji dan cuba membaca senario dunia yg sedang berlegar drp dulu hingga kepada kemelut mutakhir yg sedang berlaku.

4. PM Najib telah berjaya mengatur pertemuan Fatah dan Hamas di Kuala Lumpur, selepas pengeboman berhari-hari di Gaza oleh Israel di saat para pemimpin negara Islam yg lain sekadar melihat dan tidak melakukan apa-apa tindakan yg sepatutnya.

5. Malaysia secara langung atau tidak langsung telah memberikan pelbagai bantuan kepada umat Islam Palestin bagi memulakan semula kehidupan mereka selepas dimusnahkan Israel. DS Najib juga menjadi PM Malaysia dan antara pemimpin dunia Islam yg berani menghadapi risiko masuk dan berjumpa pemimpin HAMAS di Gaza.

6. Beliau juga berusaha menamatkan konflik 70 tahun umat Islam di Selatan Filipina yang ditembak oleh peluru kerajaan negara itu. Kuala Lumpur menjadi penyelaras kepada pendamaian dan menubuhan wilayah Bangsa Moro di Selatan Filipina dan diharap dengan pendamaian di situ masalah PATI di Sabah juga akan selesai.

7. PM Najib memainkan peranan utama menyelesaikan konflik 50 tahun Selatan Thailand, di mana umat Islam di negara itu mendakwa didiskriminasikan berbanding rakyat Thailand di utara negara Gajah putih itu.

8. Wujud konflik agama dan pemberontakan, Kuala Lumpur sekali lagi memainkan peranan utama ke arah pendamaian di Selatan Thailand. 


Mungkin ada yang mendakwa zaman Tun Mahathir jadi PM dulu dia buat perkara yang sama.

9. Untuk rekod, masa zaman Dr Mahathir jadi PM, semua bantuan kepada umat Islam Filipina, Palestin, Bosnia, Selatan thai dibuat secara rahsia, dan lebih berorentasikan memperkasa pertahanan umat Islam bukan orentasi perdamaian seperti PM Najib. PM Najib berani mengambil risiko untuk ‘rock the boat’ dengan mengusulkan berbagai pendamaian di wilayah Islam termasuk di Palestin antara Fatah dan Hamas.

10. Keberanian beliau sudah pasti mengundang dua perkara, pertama sokongan drp pemimpin-pemimpin umat Islam di seluruh dunia (kita lihat perubahan pandangan terhadap Najib dikalangan pimpinan PAS).
11. Kedua, serangan daripada musuh Islam seperti Israel (yg mahu Anwar jadi PM), para pelobi Yahudi seperti media sosial mereka WSJ, dan para pembuat senjata yang rugi jika wujud pendamaian di wilayah bergolak selama puluhan tahun.

12. Baik, drp sudut logik ini, jika kami seorang multibillioner Arab dan berkawan dengan PM Najib, melihat kpd sumbangannya kepada Islam dan perdamaian sejak menjadi PM, apakah susah saya mahu memberikan sumbangan kepada beliau?

13. Mari bertanya kepada diri kita, jika bertemu dengan kawan yang berani ke depan dalam memperjuangankan apa yang kita mahukan, tapi tidak berani lakukan secara terbuka, dan beliau perlukan dana.
14. Apakah kita akan berikan, kerana kita tahu itulah caranya melakukan amal jariah atau infak untuk kepentingan umat.


Ingatlah saudara-saudaraku bhw kita berada di dunia akhir zaman. Dunia yg segala fitnah dan cerita rekaan disebar luaskan khasnya melalui media sosial sehingga kita menjadi keliru antara kebenaran dan kepalsuan.

15. Mungkin PM Najib bukanlah PM yg terbaik namun kita harus bersama-sama mempertahankan kedaulatan Islam drp diserang drp segala sudut yg akhirnya akan merugikan kita.

16. Jadikan sejarah kejatuhan sistem Khalifah Uthmaniah Turki di mana ianya digulingkan oleh Kamal Antartuk melalui fitnah dan pelbagai cerita rekaan yg membuatkan rakyat Turki marah sehingga jatuhnya Khalifah Islam yg terakhir itu.


Sdra-sdra mungkin boleh bersetuju atau tidak dgn pandangan kami namun gunakan rasionalisme dlm membuat justifikasi dan bukannya berasaskan rasa amarah yg akhirnya akan merugikan kita semua.

- Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah
Reaksi:

3 ulasan :

  1. Maaf lah prof .buat penat je mengingat atau menasihati mereka tu,kerana mereka lebih suka dengar nasihat DAP.Dunia akhir zaman ,orang lebih suka pilih syurga ciptan dajal,sebab itu nasihat orang biak mereka tak mahu pakai.

    BalasPadam
  2. Artikel yg. BERNAS oleh Prof. Ridhuan Tee!

    Inilah antara sebab utama kenapa puak TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 - nak MENUMBANGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA kita serta KERAJAAN di NEGARA ISLAM KITA ni!

    Ingat, MAJORITI Bumiputera Islam/Melayu sama sekali TIDAK akan MELUPAkan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita - di mana tanpa FELDA, tanpa DEB, tanpa MARA dsbnya, MAJORITI kaum BUMIPUTERA (terutamanya BUMIPUTERA Islam/Melayu MISKIN yg. amat diBENCI Penjajah British/ZIONIS dan EJEN-EJEN depa dr- puak PENDATANG) mungkin ramai akan terus menjadi KULI-KULI Pengutip/Penyapu SAMPAH, dan diANIAYA “middle-man“ ke atas kaum PETANI/NELAYAN kita dsbnya, dr. satu jenerasi ke jenerasi lain, SELAMAnya, akibat hanya dapat peluang bersekolah rendah, melainkan menjadi askar dan polis waktu itu!

    Begitulah nasib yg. MENIMPA nasib nek moyang dan mak dan bapak aku yg. tak dak peluang ke Tingkatan Satu (sek. menengah ketika di zaman PENJAJAH-British/ZIONIS-KEPARAT tu hanya utk. golongan ELIT terutamanya dr. kaum Pendatang)! Bayangkanlah tanpa DEB, mungkin aku juga menerima nasib yg. sama; begitu juga MAJORITI kaum BUMIPUTERA, yg. MAJORITI adalah golongan MISKIN waktu itu!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  3. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.