#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

5 December 2018

#BantahICERD : "Beta sudah sedia!” - TMJ

Mejar Jeneral Tunku Ismail

1. “Bila kaum sudah tidak saling menghormati, maka akan timbul masalah.. Tapi apapun, Beta sudah sedia!”

2. Ini adalah amaran keras dari Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail kepada mereka yang masih keras kepala ingin mencabar kedudukan orang Melayu di negara ini.

3. Golongan yang tidak tahu bersyukur ini berlagak seperti tanah ini tiada Raja, seperti Malaysia ini mereka yang punya.

4. Baru beberapa bulan menang pilihanraya, sudah mahu menghapuskan hak orang Melayu yang asalnya dari beribu-ribu tahun dahulu.

5. Amaran keras dari Tunku Mahkota Johor ini juga menandakan bahawa Institusi Beraja sedang murka dan tidak akan berdiam diri jika hak Melayu dicabar.

6. Ia juga adalah tanda sokongan Baginda kepada orang Melayu yang kini sedang bangkit untuk menentang agenda jahat seperti ICERD.

7. Daulat Tuanku. Kami sebagai rakyat akan menjunjung titah Tuanku dan akan bersama-sama menjadi benteng mempertahankan institusi kedaulatan Melayu dari sebarang ancaman.

3 comments :

  1. Semua Raja2 Melayu Islam, Mufti2 Melayu Islam dan Rakyat Melayu Islam MESTI desak Atok PM untuk buat satu surat rasmi dalam Dewan Parlimen - TIDAK akan membangkitkan perkara ICERD ni lagi. Full Stop !

    ReplyDelete
  2. DAULAT TUANKU PAYUNG MELAYU. ALLAHUAKBAR

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.