#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

26 September 2012

Nah... Salahuddin takut debat Azalina?


Seronok sungguh tengok air muka Salahuddin Ayub jawab cabaran ahli parlimen Pengerang Datuk Seri Azalina Othman yang mahu berdebat dengan Naib Presiden PAS itu berhubung isu Kompleks Bersepadu Petroleum Pengerang (RAPID) di Johor itu.

Beria-ia beliau sahut cabaran debat pasal isu itu tetapi bukan nak debat dengan Azalina sebaliknya pilih Menteri Besar Johor Datuk Ghani Othman.

“Saya sangat bersedia berdebat dengan MB Johor atas isu itu. (Ianya) Perlu diselesaikan dgn tindakan lebih relevan oleh MN yang amat berkuasa atas isu tanah,” kata Salahuddin bila diaju cabaran Azalina.

Alasannya, berdebat dengan Azalina tidak beri kesan sebab Ghani yang berkuasa hendak jawab isu pengambilan tanah bagi projek tersebut.

Salahuddin bukan saja nak debat dengan Ghani tetapi juga mahu stesen televisyen buat siaran langsung.

“Kalau boleh live.oleh Astro, TV1 atau TV3, saya mahu debat dengan MB Johor,” ujarnya.

Menjawab soalan, Salahuddin yang digembar gembur bakal MB Johor jika pembangkang menang di negeri itu berpendapat, Azalina sesuai debat dengan Anis Afilda Mohd Ali, pengerusi NGO Pengerang yang perjuang isu RAPID.

“Bukan tak layak (Azalina debat dengannya). Biarlah wanita lawan wanita dan Anis sangat layak kerana beliau aitivis yang juarai isu itu,” katanya.

Boleh gelak juga dengan lidah Salahuddin berputar-putar semata-mata juga nak tunjuk standard beliau bakal MB Johor sebab itu mahu berdebat dengan Ghani.

Agaknya Salahuddin takut nak berentap dengan Azalina sebab takut kena tae kwan do dengan bekas Menteri Belia dan Sukan itu.

Ataupun kerana sudah lama sangat kawan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Salahuddin juga sudah belajar, tanya lain, jawab lain.

Sumber : AgendaDaily

Saksi Video & Artikal berkaitan KLIK tajuk dibawah: 

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.