RM2.6 wang 1MDB?

1 Oktober 2012

Pembangkang kecoh berdemo tolak projek RAPID Pengerang... Baca ni!


Wahhh! Bukan main heboh lg laman-laman portal & blog pro-pembangkang menyebarkan berita kejayaan Perhimpunan Hijau yang dianjurkan di Pengerang, pagi semalam. Tang mana berjayanya tu?

Khabarnya, bukan main hebat promosi yang telah dibuat. Edaran risalah saja mencecah 50 ribu. Tapi tak ramai nampak yang datang... Menurut laporan Polis, cuma 3 ribu je yang hadir. Tu ke yang dikata berjaya?

Yang paling tak senonoh lagi puak ni, MP terbaca di Agenda Daily mengatakan dimana minggu lepas pada sidang media di Parlimen, Naib Presiden PAS, Salahduddin Ayob memberitahu pemberita bahawa PAS tidak membantah projek RAPID Pengerang,

Tetapi pada perhimpunan Hijau di Sungai Rengit semalam... Ketua PKR Johor, Datuk Chua Jui Meng melaungkan jika Pakatan menang PRU ke-13, mereka akan tolak projek itu. DAP awal-awal lagi sudah menentangnya.

Jadi, cakap siapa yang nak kita percaya?

Pastinya cakap Jui Meng sebab katanya dia datang dan bercakap mewakili Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Waimanya, ternyata berhubung isu RAPID pendirian Pembangkang ternyata kucar-kacir!

MP pun dah agak dah, takkan ada apa yang berfaedahnya perhimpunan yang dianjurkan puak-puak ni untuk masyarakat Pengerang... Tak sudah-sudah dengan merapunya saja lebih. Sekadar nak menyalak memang mudah woiii!!!

Sememangnya mereka sebenarnya bukan mahu memperjuangkan penduduk Pengerang, tetapi menjadikan perhimpunan itu sebagai topeng untuk berkempen bagi pilihanraya akan datang. Meraih undi la tu... Tak kira lah benda baik ke, projek bagus ke kerajaan dan Barisan Nasional lakukan... Semuanya dikatakan buruk, tak elok dan macam-macam lagi lah.

Agenda Daily juga sempat menghubungi DS Azalina ( MP Pengerang ) dan menurut DS Azalina, beliau menganggap Salahuddin dan Jui Meng sebagai pemimpin yang tak tahu malu dan hanya pandai bercakap berkobar-kobar di khalayak ramai, tetapi apabila diajak berdebat dengannya takut pula.

"Dulu saya ajak Jui Meng berdebat apabila di parlimen dia dakwa projek RAPID boleh akibatkan kanser, tapi dia tak mahu, dan saya dimaklumkan pada perhimpunan hijau ini dia beritahu orang ramai dia tak sudi bahas dengan saya tetapi nak bahas dengan Perdana Menteri.

"Salahuddin pula sebelum ini tolak cabaran saya dan bagi alasan nak berdebat dengan Menteri Besar Johor.  Baik Salahuddin mahupun Jui Meng sebenarnya bukan pemimpin politik. Pemimpin selalunya bercakap benar. Saya nak tergelak apabila mereka laungkan konon 20,000 akan berhimpun tapi menurut laporan polis, 3,000 aja yang hadir," kata DS Azalina.

Seperkara lagi, DS Azalina terkejut apabila diberitahu bahawa penganjur perhimpunan umum mereka telah menjemputnya menghadiri Perhimpunan Hijau, malah siap menyediakan kerusi istimewa untuknya. Menurut Azalina dia tidak menerima sebarang jemputan, baik di Parlimen mahupun di Pengerang.

"Bila masa pula mereka jemput? Sidang Parlimen mula sejak Isnin lalu dan tidak ada orang datang jemput saya. Bila saya balik Pengerang pun tak ada orang hantar jemputan. Mereka sibuk anjurkan Bersih, tapi pelawaan tak bersih. Janganlah nak tipu rakyat sampai putar belit fakta. Ini gimik politik untuk memburukkan wakil rakyat BN. Dari dahulu, pemimpin pembangkang dari peringkat atas sampai bawah cakap bohong," katanya lagi.

DS Azalina juga menganggap dakwaan Presiden ANAK, Mazlan Aliman bahawa dia ada bertemu Perdana Menteri dan merayu supaya projek RAPID dibawa ke Pengerang, sebagai fintah. Azalina lagi terkejut apbila Mazlan turut menuduh Menteri Besar dan Kerajaan Negeri Johor menerima rasuah daripada Kumpulan Dialog berhubung projek RAPID.

Katanya Mazlan itu memang suka kena saman. "Saya akan hubungi peguam saya untuk mendapatkan laporan rasmi sebelum tindakan lanjut dibuat. Dia kalau nak jadi orang politik, jadilah yang berhemah dan bercakap ikut bukti yang sahih. Jangan cakap ikut sedap mulut sebab nak popular," tambahnya lagi.

DS Azalina juga pelik mengapa Pembangkang nak menyerang projek RAPID seolah-olah di Malaysia projek seumpama itu belum pernah dibuat. Katgnaya porjek yang dibuat di Rapid adalah sama dengan yang dibuat di Terengganu dan Melaka.

"Kenapa pembangkang tak bantah projek di Terengganu dan Melaka dulu? Ternyata niat mereka ialah untuk menyamakan projek RAPID dengan Lynas," katanya.

Pada perhimpunan hijau berkenaan, anggota jawatankuas Himpunan Hijau Kuantan, Clement Gan berkata Singapura bimbang dengan kerosakan alam sek itar di Pengerang kerana ia akan menjejaskan negara tersebut. Mungkin dia tak tahu bahawa Singapura adalah negara pertama di rantau Asia Pasifik yang mewujudkan hab minyak dan gas di Jurong.

Apa cerita beb.... Tak kecoh pun!!!
Bak kata rakan MP, Di negara lain pembangkang mengerakkan DEMO untuk peluang pekerjaan, tapi pembangkang di Malaysia DEMO utk menghapuskan peluang pekerjaan... Nah nampak tak perbezaanya?

Ntah lah, daripada bercakap tak tentu arah, berarak demo yang tak berfaedah tu... Baik KLIK SINI, baca cerita sebenarnya weiii!!!
Reaksi:

2 ulasan :

  1. Yang anjur demo Melayu... Yang dok datang bersorak, Cina... So, korang nampak tak perangai cina taknak tengok Melayu maju... PAS ada pikir ka??? Pengerang tu mejoritinya Melayu woiii!!!

    BalasPadam
  2. PAS...pissss...pussss!!!!

    BalasPadam

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.