GoKL : Bekal 20 Lagi Bas Percuma Untuk Warga KL - @spadchannel

Bas Bandar GoKL.. Satu-satunya perkhidmatan bas percuma di bandar Kuala Lumpur...

PEMBANGKANG SANGGUP RACUNI FIKIRAN GENERASI FELDA.

"Sebenarnya cerita yang PAS tidak tahu ialah pembinaan PGBF ini Felda buat...

Tragedi Helikopter Dauphin Terhempas Membawa Kehilangan 2 Nama Besar

"Bagi saya pemergian Tan Sri JJ adalah satu kehilangan besar dalam dunia politik dan korporat" - Datuk Wee

PRKRompin: Tolak Pandangan Negatif Yang Dilempar Pembangkang - DS Hishammudin

"Apa yang penting adalah penerimaan rakyat terhadap calon yang diletakkan...

"Sistem 'REL' Atasi Masaalah Lalu-lintas Di Lembah Klang" - Sultan Selangor

Lawatan baginda bermula dengan menaiki tren LRT Rapid KL di Stesen Kelana Jaya dan turun di Stesen KL Sentral diiringi oleh...

RM2.6 wang 1MDB?

31 Julai 2013

LAPOR POLIS: Saksikan video berhari raya dengan anjing..Biadap!!!


Nah... Tersebar satu lagi tindakkan biadap menghina agama dan umat Islam disiar melalui laman youtube yang memaparkan seorang lelaki yang dikenali sebagai Chetz membawa tiga ekor anjingnya bersiar-siar di kawasan perkarangan masjid dengan berlatarkan lagu Takbir Raya.

Huhhh! Makin lama makin menjadi penghinaan terhadap Islam dari puak tak bertanggungjawab di Malaysia ini. Kepada pihak penguatkuasa yang di pertanggungjawabkan, jangan tunggu lagi!

Mohon ambil tindakkan... 
Siasat dan tangkap mereka!!!

 

MaelPengerang:
Kalau nak tunggu puak-puak PAS bertindak... Ntah bila la tuuu!!!

21 Julai 2013

PRK BESUT: Nik Aziz hanya mampu bercakap sekitar 20 minit sahaja


Ceramah Pas Gagal Tarik Pengundi Besut

Walaupun Pas membawa nama-nama besar bagi membantu jentera dan gerak kerja kempen Kuala Besut, namun ia tetap GAGAL menarik simpati dan sokongan rakyat khususnya para pengundi. Sebagai contoh, portal MyKMU sebelum ini pernah melaporkan ceramah ‘ayam sambung’ parti itu yang juga merupakan Timbalan Presiden Pas, hanya mampu mengumpulkan sekitar 200 orang sahaja.

Seperti tidak percaya dengan sambutan yang diterima itu, Pas terpaksa ‘mengusung’ Mursyidul Am, Nik Abdul Aziz Nik Mat bagi membantu menarik sokongan pengundi. Walaupun keadaan kesihatannya tidak mengizinkan kerana keuzuran, bekas Menteri Besar Kelantan itu terpaksa memenuhi jemputan tersebut. Ini kerana dia terpaksa mengotakan apa yang pernah dikatakan suatu ketikia dahulu untuk membantu parti walaupun terpaksa mengunakan kerusi roda.

Namun mereka hanya mampu merancang, tetapi Allah swt adalah sebaik perancang. Ceramah yang disampaikan oleh Nik Aziz malam tadi turut GAGAL menarik sokongan masyarakat. Dianggarkan hanya sekitar 1,000 orang sahaja yang hadir di ceramah yang diadakan di Kampung Beris Pok Abu malam tadi.

Lebih mengecewakan penyokong dan mereka yang hadir ialah, Nik Aziz hanya mampu bercakap sekitar 20 minit sahaja, sebelum terpaksa berhenti kerana kepenatan. Tambah menarik apabila majoriti yang hadir pada malam itu adalah merupakan rakyat Kelantan yang tinggal berhampiran Kuala Besut.

Salah seorang pengunjung yang hanya memperkenalkan dirinya sebagai Pok Ye mengatakan dia telah diarahkan oleh kepimpinan di kawasan Machang untuk hadir pada ceramah yang diadakan itu. Ia antara lainnya bertujuan untuk menunjukkan kononnya ceramah yang diadakan mendapat sambutan.

“Kami dapat arahan untuk hadir. Mereka maklumkan Tok Guru akan datang untuk ceramah dan semua ahli parti diminta hadir untuk meramaikan program.

“Jentera kawasan dikatakan ada masalah, jadi penyokong dan ahli dikawasan sekitar perlu turun untuk bantu menangkan calon kita” katanya.

Namun apa yang menghairankan ialah, ceramah malam tadi turut dihadiri oleh calon Pas Azlan @ Endut, tetapi kehadirannya seolah tidak memberi sebarang makna dan kesan. Ini kerana dia langsung tidak diberi peluang untuki bercakap sepatah dua kata atau setidak-tidaknya menerangkan mengenai visi dan misinya sekiranya dipilih oleh pengundi pada 24 Julai ini.

Sedang umum mengetahui, dalam mana-mana pilihanraya kecil mahupun umum, faktor calon adalah menjadi keutamaan penting.  Malah ada kalanya parti yang tidak popular juga mampu menang sekiranya calon yang diketengahkan diterima pengundi.

Persoalannya, apakah kepimpinan Pas tidak mengetahui akan perkara ini? Atau sememangnya mereka juga tidak berapa setuju dengan pemilihan ‘calon cari makan’ ini diletakkan bagi mewakili Pas. Tapi apakan daya, inilah yang dinamakan politik, siapa yang pandai melobi maka dialah menang. Atau mungkin juga perintah darurat yang dikenakan ke atasnya untuk mendiamkan diri masih belum berakhir.

Dengan selamba seorang perempuan Cina, maki hamun Melayu... KLIK saksi video!


Lihatlah video dibawah, bagaimana biadap dan kurang ajarnya  sikap seorang perempuan berbangsa Cina memaki hamun seorang pekerja McD berbangsa Melayu hanya kerana nak mendapat 'patung minion' (gambar atas)  yang ianaya adalah satu watak di dalam filem "Despicable Me 2" 

Menurut sumber, sejak beberapa hari lepas... 'Patung Minion' dilihat menjadi kegilaan masyarakat Cina Malaysia. Hingga ada diantara mereka sanggup beratur seawal subuh semata-mata untuk mendapatkan patung tersebut. (KLIK saksi video) 

Entah apa yang istimewa sangat patung tu kepada masyarakat Cina pun tak tau lah...

Kalau ia pun, takkan sampai hilang rasa hormat... Dengan takde segan silu, selamba je memaki hamun tanpa pedulikan keadaan disekeliling. Apa, ingat melayu tiada maruah ke?


Tengok lah... Gila !!! Patung Minion punya pasal, sampai nak bergaduh..
Panas betul hati bila tengok hal-hal sebegini yang tak henti-henti berlaku.

Seingat MP... Kalau dulu, mereka ni hanya berani bersuara “dibelakang” saja. Kalau di depan kita pun, mereka hanya berani mengata kita di dalam bahasa mereka, kononnya kita tidak faham la bahasa mereka. Tapi kini, mereka semakin berani menyerang secara terbuka dan di depan-depan muka kita… Haramjadah betul lah!


MP juga terfikir adakah kerana umat Islam Malaysia nampak tidak bersatu angkara politik telah menyebabkan mereka ini cuba mengambil kesempatan atas umat Islam Malaysia?

Saksikan lah!
Cina hina Melayu kerana anak patung Minions 

20 Julai 2013

Peneroka FELDA bergembira, peserta Ladang Rakyat mulut ternganga


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengumumkan sempena menjelangnya hari raya Aidilitri 2013, seramai 112,396 peneroka FELDA di seluruh negara tetap akan menikmati duit raya masing-masing meski pun beberapa bulan kebelakangan ini harga sawit mengalami penurunan.

Pengumuman menggembirakan warga peneroka itu dibuat ketika Perdana Menteri menghadiri Program Ihya Rahmat Ramadan Warga Felda Kebangsaan 2013 di Felda Gunung Besout 2, Tanjung Malam petang semalam.

Duit raya berjumlah RM32.3 juta itu akan diberikan kepada 112,396 orang peneroka di mana peneroka yang bersama FELDA bakal menerima RM300 seorang sementara peneroka yang tidak bersama FELDA pula mendapat duit raya sebanyak RM150 seorang.

Dibandingkan tahun sebelumnya para peneroka FELDA memperolehi RM400 dan RM200 setiap orang membabitkan perbelanjaan RM43.2 juta merangkumi 112,635 peneroka manakala pada tahun 2011 pula perbelanjaan duit raya sejumlah RM42.6 juta duit raya telah dibahagikan.

Dengan adanya pemberian ini yang mungkin tak seberapa bagi segelintir orang namun sedikit sebanyak dapat juga meringankan bebanan para peneroka dalam persiapan mereka untuk menyambut perayaan Aidilfitri kelak.

Pemberian duit raya ini merupakan tradisi Kerajaan BN semenjak tahun 2003 lagi tanpa mengira harga sawit naik atau turun dan ia meliputi semua 317 rancangan FELDA di seluruh negara dan tempias nikmat duit raya ini juga turut dirasai para penyokong PAS dan PKR yang tak sedar diri.


Dalam pada itu, tentunya ramai yang tertanya-tanya entah apa pula nasib para peserta Ladang Rakyat yang berjumlah lebih 4,000 orang di Selatan Kelantan tika ini. Agak-agaknya berpeluangkah mereka untk sama-sama menikmati duit raya sama seperti rakan mereka di FELDA?

Persoalan itu amat rumit sebenarnya kerana usahkan nak merasa duit raya, tanah yang para peserta Ladang Rakyat terokai pun sampai sekarang payah nak diperolehi hak miliknya. Tapak rumah yang dijanjikan pula sampai sekarang hanya segelintir yang dapat itu pun untuk golongan yang rapat dengan PAS.

Jadi tiada gunanya kalau kita tanya pasal duit raya tatkala hak milik tanah yang lebih utama pun belum tentu mampu diperolehi dek kerana lemahnya pengurusan Ladang Rakyat yang dipelopori Kerajaan PAS Kelantan.



Peserta Ladang Rakyat hanya mampu ternganga mulut sajalah jawabnya sedangkan di masa yang sama pemimpin DAP si Ngeh dan si Nga tersengih gembira memiliki tanah lebih 10,000 ekar hampir menyamai luas Putrajaya.

Ladang Rakyat Ladang Air Mata Rakyat… Bo La Weii…


19 Julai 2013

Pernahkah umat Islam ganggu hal agama lain?


ALHAMDULILLAH syukur kita ke hadrat Allah SWT, kini, minggu kedua kita berpuasa. Semoga ibadah kita bertambah baik dan diterima oleh-Nya. Dalam minggu pertama bulan Ramadan, umat Islam di Malaysia diuji dengan pelbagai perkara. Paling nyata, agama Islam dihina di laman-laman sosial. Apakah tujuan mereka ini menghina agama Islam, hanya mereka sahaja mengetahui helah sebenarnya.

Sejak akhir-akhir ini, ada sahaja perkara yang membabitkan sensitiviti agama Islam dibangkitkan dengan berani di laman-laman sosial. Adakah mereka ini tidak mengetahui apa yang disentuh itu amat sensitif bagi umat Islam Malaysia?

Atau mereka ini cuba menguji kesabaran umat Islam sama ada terdapat tindak balas terhadap mereka. Islam di Malaysia dianuti bukan sahaja oleh orang Melayu tetapi juga bangsa-bangsa lain. Tetapi sememangnya majoriti umat Islam di Malaysia adalah orang Melayu itu sendiri. Orang Melayu cukup menjaga agama mereka.

Cukup pantang bagi orang Melayu, agama mereka dihina. Bagi mereka hidup dan mati mereka adalah untuk agama Islam. Kalau tidak, mustahil berlakunya kacau bilau mengenai isu agama Islam bagi insan bernama Natrah sebelum merdeka lagi. Umat Islam ketika itu amat mempertahankan agama Islam.

Tidak cukup dengan itu, sepanjang negara kita dijajah, penjajah cuba menyebarkan agama lain kepada orang Melayu. Namun, keteguhan dan cintanya orang Melayu ke atas agama Islam tidak mampu diganggu-gugat. Setiap zaman ada cabarannya. Cabaran dahulu lebih dalam bentuk fizikal tetapi kini cabarannya secara halus dalam usaha untuk menyebarkan agama lain kepada umat Islam.

Perang melalui internet merupakan usaha terbaru dilakukan oleh musuh-musuh Islam. Terdapat pelbagai cara untuk 'menjajah' hati umat Islam. Penyebaran pelbagai fahaman dan ajaran sesat bersama-sama hadis yang tidak diketahui kesahihannya. Yang pasti musuh-musuh Islam tidak akan senang duduk selagi usaha menyebarkan agama lain kepada umat Islam tidak berjaya.

Mereka mengetahui betapa umat Islam Malaysia cukup sukar untuk disentuh dalam hal-hal agama. Musuh-musuh Islam juga cuba untuk melaga-lagakan umat Islam Malaysia dengan pelbagai cara. Setelah mereka berjaya melaga-lagakan umat Islam di Mesir dan Syria, Malaysia pula menjadi sasaran mereka.

Isu kalimah Allah tidak semena-mena dibangkitkan dalam bulan mulia ini. Sekali lagi apakah niat mereka? Pernahkah umat Islam di Malaysia mengganggu atau menyentuh hal-hal sensitif agama lain? Sepanjang pengetahuan penulis, tidak pernah sama sekali! Malahan, umat Islam Malaysia sentiasa menjaga sensitiviti agama lain. Inilah yang diajar oleh agama Islam.

Sikap bertolak ansur dan toleransi umat Islam seolah-olah tidak dihargai. Setiap kali agama Islam dihina, hanya ucapan mohon maaf diucapkan selepas itu. Adakah dengan permohonan maaf sahaja mampu mengubati hati yang terluka? Hati umat Islam bukan setakat terluka, bahkan lukanya amat dalam sekali.

Hakikatnya, umat Islam tidak mahu lagi isu yang menyentuh agama Islam diperkatakan lagi! Sukar sangatkah untuk kita memahami sensitiviti agama orang lain?

Umat Islam tidak mahu setakat amaran, amaran dan amaran apabila membabitkan agama Islam. Umat Islam Malaysia hanya mahukan tindakan, tindakan dan tindakan! Isu ini perlu ditangani dengan tindakan bukan setakat amaran sahaja.

Rata-rata yang berani menyentuh sensitiviti agama Islam adalah golongan muda. Tidakkah kita terfikir pemikiran bebas ala-Barat telah meracuni golongan muda ini. Mana ada dalam dunia ini, negara yang benar-benar bebas. Di Amerika Syarikat (AS) sendiri pun masih ada undang-undang ala-ISA tapi pada masa yang sama golongan liberal baru ini amat taksub dengan kebebasan ala-AS.

Penulis juga terfikir adakah kerana umat Islam Malaysia nampak tidak bersatu angkara politik telah menyebabkan mereka ini cuba mengambil kesempatan atas umat Islam Malaysia. Percayalah, apabila menyentuh hal ehwal agama Islam, umat Islam Malaysia kembali bertaut dan bersatu tidak kira apa pun ideologi politik!

Usah menghina agama Islam! Usah juga cuba untuk menyebarkan agama lain kepada umat Islam Malaysia!

Umat Islam akan kembali bersatu apabila agama suci Islam ditentang! Mungkin kerana orang Islam di Malaysia sejak dahulu lagi tidak menguasai ekonomi dan kini kuasa politik pun semakin berkurangan menyebabkan mereka seolah-olah nampak begitu lemah? Tidak! Itu andaian yang cukup salah.

Islam tetap akan dipertahankan sehingga titisan darah terakhir. Selagi nyawa dikandung badan, Islam tetap dipertahankan! Ketika agama Islam dihina dalam bulan Ramadan, seperti biasa umat Islam terpaksa pula menangung kos pembelian juadah berbuka puasa yang semakin tinggi. Contohnya harga ayam.

Cara sebegini sudah lama boleh dibaca tetapi mereka masih tidak menghiraukan keselesaan umat Islam. Adakah mereka ini peniaga yang baik? Mengambil kesempatan terhadap umat Islam di bulan Ramadan. Serangan tersurat dan tersirat inilah perlu membuka mata seluruh umat Islam di bulan Ramadan ini.

Usah lagi kita sibuk bercakaran hanya kerana politik! Usah lagi kita menegakkan fahaman liberal ala-Barat yang penuh songsang dan berkeceramuk. Usah juga kita menuding jari sesama Islam hanya semata-mata dahagakan undi. Usah juga kita menabur fitnah dan mengumpat sesama Islam!

Ramadan ini adalah bulan perpaduan dan perpaduan amat dituntut dalam Islam. Sama-samalah kita bersatu padu menegakkan agama suci Allah di bumi Malaysia! Demi Islam, agama yang sebenar-benarnya di sisi Allah SWT.

© Utusan Melayu (M) Bhd

17 Julai 2013

TUTUP SJK (Cina) : Di lihat gagal mendidik murid nya menjadi rakyat yang berguna.... KLIK baca ni!



Vivian Lee Penyokong Tegar PR

Vivian Lee yang mengajak umat Islam berbuka dengan Bak Kut Teh serta bangga mempertontonkan aksi lucahnya di internet, pernah bergambar bogel dengan memegang bendera BN dalam usaha provokasi PRU-13.

Tidak lama selepas itu, gambar beliau bersama Nurul Izzah pula tersebar. Jelas dari gambar tersebut, mereka begitu mesra sekali. Tidak mustahil mereka sudah kenal lama dan saling berhubung kerana Nurul Izzah merupakan pejuang kebebasan mutlak atas nama hak asasi manusia. Oleh itu, tindakan Vivian bolehlah dibela atas nama hak asasinya.


Apa yang menarik ialah, apabila isu Bak Kut Teh meletup, tiba-tiba saja ada usaha di laman-laman sosial untuk menunjukkan yang Vivian dan Alvin, pasangannya, sebagai penyokong Barisan Nasional. Ini berdasarkan snapshot laman sosial mereka yang konon menyatakan sokongan kepada konsep 1Malaysia.

Namun, snapshot tersebut tidak mampu menandingi impak dari gambar Vivian bersama Nurul Izzah. Malah, provokasi yang dilakukannya dengan memegang bendera BN sambil berbogel membuktikan bahawa Vivian adalah penyokong pembangkang, bukan BN.

Usaha pembangkang untuk memperlihatkan Vivian sebagai penyokong BN membuktikan yang mereka sememangnya pencetus kepada budaya biadap ini dan mereka menjadi bimbang yang ianya sudah berada di luar kawalan.

Vivian bukan orang pertama yang menghina atau mencabar orang-orang Melayu Islam. Malah, sebelum beliau sudah berpuluh-puluh lagi yang melakukannya tanpa dikenakan tindakan.

Paling hebat, Namewee yang menjadi pelopor kegiatan ini bukan sahaja tidak dikenakan tindakan tetapi dinobatkan pula sebagai ikon serta diberi peluang berkarya yang mana tidak mungkin dapat dinikmati oleh karyawan lain yang setia dan taat pada Raja dan Negara.

Hari ini, Namewee mungkin mengaku menyokong konsep 1Malaysia juga, tetapi percayakah kita kepadanya?

Apabila kerajaan tidak mampu mengambil tindakan terhadap mereka, kita mengharapkan PAS sebagai pembangkang akan bangun mendesak kerajaan agar berbuat sesuatu. Bukankah itu tugasnya pembangkang iaitu menegur dan mengkritik kelemahan kerajaan? 

Namun, pelik sekali kerana ini tidak berlaku, malah PAS bagai tidak tersentuh sangat dengan perbuatan mereka-mereka yang menghina Islam.

Nampaknya PAS lebih gusar jika hati DAP yang tersentuh, pastinya kerana semua yang menghina Islam itu adalah penyokong-penyokong DAP.

Sebenarnya, apa yang dilakukan Vivian dan Namewee adalah sama saja tahap kebiadapannya. Namewee mempermainkan azan dalam ‘karyanya’ dan Vivian pula mengajak kita berbuka puasa dengan babi. 

Tetapi, Namewee mendapat pembelaan MCA manakala Vivian pula turut ditempelak oleh MCA dan juga DAP. Malah, DAP turut membuat kenyataan mendesak agar beliau dan pasangannya dikenakan tindakan.

Perkembangan ini menunjukkan bahawa pemimpin kaum Cina juga semakin gusar dengan tindakbalas orang Melayu terhadap kebiadapan penyokong mereka dari produk SJKC. Namun, itulah realitinya bahawa anak-anak produk SJKC memang biadap! Dan mereka yang biadap inilah yang menyokong pembangkang.

Jika kalah PRU juga penyokong pembangkang begitu biadap, bayangkanlah sekiranya mereka menang dan menjadi pemerintah. Agak-agak apakah jenis penghinaan yang akan mereka lakukan terhadap Islam dan Melayu?

Dan jika belum berkuasa juga kita tidak punya kuasa untuk menghukum mereka, bayangkan sekiranya mereka berkuasa. 

Agak-agak apalah agaknya yang produk SJKC ini akan lakukan kepada kita? Tentulah lebih dahsyat lagi mereka bermaharajalela.

Kata MP: Nah... Kepada NGO-NGO dan pertubuhan/persatuan yang berteraskan Melayu / Islam, apa tunggu lagi? Buat laporan polis terhadap isu ini. Desak pihak berkuasa dan kerajaan untuk mengambil tindakan lebih tegas ke atas Alvin dan Vivian. Pada masa yang sama, tuntut pada kerajaan. Agar hapuskan saja Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) - SJKC kerana di lihat gagal mendidik murid nya menjadi rakyat yang berguna.... Nak merosakkan negara adalah,

Apa pendapat anda?


15 Julai 2013

PANASSS!!! Nah..Butiran pasangan yang tidak henti-henti memaki Islam.


Untuk makluman pasangan yang mempersendakan Ramadan (KLIK), Alvin Tan dan Vivian Lee tiba di pejabat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) di Bangunan Sultan Abdul Samad pada pagi tadi bagi memberi keterangan.

Seperti biasalah, SKMM hanya mengambil keterangan tetapi percayalah, tidak akan ada sebarang tindakan yang akan diambil. SKMM hanya berani ambil kenyataan Alvin dan Vivian selama setengah jam, selepas itu bebas. (KLIK)

Segala hukuman diletakkan pula kepada keputusan pihak lain. Itu je?


Mungkin ada di antara kita yang sudah terlupa apa yang berlaku di dalam kes enam individu yang memijak kepala lembu di dalam satu himpunan di hadapan Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di Shah Alam pada 28 Ogos 2009. Kesemua mereka adalah Melayu Islam. 
Ada yang dipenjara dan ada yang didenda. 

Tolak campur kedua-dua kes ini hampir serupa iaitu penghinaan terhadap Agama. 
Apa cerita? Istimewanya cina ni... (KLIK) 

Kalau ada yang masih tidak kenal... 
Mari kita mengenali pasangan porno Alvin Tan dan Vivian Lee 
yang tidak henti-henti memaki Islam.



Di bawah MP sertakan butiran Alvin dan Vivian yang telah didedahkan di beberapa laman on-line seperti berikut:

ALVIN



Alvin Tan

Recent address (2013/01/18): 
468-14-18 Kompleks Mutiara Jalan Ipoh Batu 3 1/2 Kuala Lumpur, Kuala Lumpur 51200 Malaysia 

Contact:
+60 182693676 
603-62723870 
012-6780170 

Email: 

Skype Add:
alvin.fezzl 

Alamat pada IC:
NO 6 JALAN KENANGA SD9/2B, BANDAR SRI DAMANSARA 52200, WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR 

Alvin Tan's Family:
TAN JYE YNG 
NOIC: 860129145164 

Address:
NO 6 JALAN KENANGA SD 9/2B BANDAR SRI DAMANSARA 

VIVIAN LEE


Lee May Ling

Alamat: 
NO 12 JALAN LEMBAH 4 TAMAN DESA JAYA 81100 JOHOR BAHRU JOHOR 

NOIC:
890519015418 

Email:

Vivian Lee Family: 
MA SWEE PING 
NOIC: 591005015250 

Alamat :
12, JALAN LEMBAH 4, TAMAN DESA JAYA, JOHOR BAHRU 81100 JOHOR 



MP: Psssttt... Lepas ni, kalau ada yang nak berurusan @ nak lepas geram. 
Boleh lah berhubung terus ye... Heeee!

PRK BESUT: BN akan menang besar? KLIK baca ni!


Pas Sudah Habis Modal – Idris Jusoh

Seperti telah kehabisan modal, Pas cuba mencipta isu kononnya berlaku perselisihan faham antara Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said dengan Timbalan Pengarah PRK DUN Kuala Besut, Datuk Seri Idris Jusoh. Bertujuan untuk melemahkan jentera parti isu ini telah dijadikan modal kempen di pilihan raya kecil Kuala Besut (PRK Kuala Besut).

Idris yang juga merupakan Ketua Umno Bahagian Besut, ketika diminta mengulas mengenai isu yang dibangkitkan itu, menafikannya sekali gus menegaskan ia hanyalah isu yang sengaja dicipta oleh pakatan pembangkang.

Menurut Idris, pemimpin Pas itu sudah kekeringan modal apabila terpaksa memainkan isu berkenaan selepas gagal mengetengahkan calon terbaik kepada rakyat di Kuala Besut.

“Dia (Pas) memang kena buat isu, tak ada masalah. Kita (beliau dan Ahmad Said) boleh bekerja bersama-sama. Bila tak ada modal, dia carilah modal. Calon dia pun tak larat, parti pun tak larat. Dia cucuk kita. Dia cucuklah, biasalah," katanya.

Naib Presiden Pas, Husam Musa sebelum ini mendakwa ‘pertembungan’ dan perbezaan pendapat antara Idris dan Ahmad Said akan dapat membantu kemenangan Pas di PRK Kuala Besut.

Menurut Husam lagi, kemenangan PAS di Kuala Besut secara tidak langsung merupakan kejayaan bagi pihak Idris yang juga bekas Menteri Besar Terengganu itu.

Mengulas lanjut mengenai perkara itu, Idris turut menjelaskan isu pertembungan itu sengaja dicipta oleh Pas sambil menegaskan perbezaan pendapat adalah perkara biasa dalam politik.

“Perbezaan pendapat itu biasa, tetapi tidaklah sehingga menimbulkan masalah dan menganggu jentera parti. Kami berbuka bersama, bersolat terawih bersama dan pada sebelah malam sempat juga meluangkan masa untuk minum teh tarik sambil berbincang” tegasnya lagi.

Ketika ditanya mengenai peluang untuk calon Barisan Nasional (BN) dalam PRK Kuala Besut ini, Idris melahirkan keyakinan mampu mengulangi kecemerlangan sekaligus mempertahankan kemenangan yang diperoleh oleh BN/Umno dalam pilihan raya umum yang lalu.

“Kita bukan sahaja akan menang (dalam pilihan raya kecil ini), tetapi kita akan menang besar” katanya.

ARTIKAL TERDAHULU: GEMPARRR!!! PRK BESUT: Pengikut dan penyokong PAS di ganggu 'binatang'? Klik baca ni!

GEMPARRR!!! PRK BESUT: Pengikut dan penyokong PAS di ganggu 'binatang'? Klik baca ni!


Sekiranya sebelum ini, pakatan pembangkang begitu berbangga dengan kerjasama yang terjalin antara DAP-Pas-PKR yang dikatakan telah berjaya membentuk satu pakatan yang kuat dalam pilihan raya umum yang lalu. Mereka juga sebelum ini begitu mendabik dada kononnya pakatan yang dibentuk ini berjaya mengembalikan keyakinan rakyat yang dikatakan telah mula menyisihkan BN/Umno.

Namun ternyata semua yang dikatakan itu adalah dusta semata-mata, ini kerana pada hakikatnya rakyat masih lagi menolak pakatan pembangkang khususnya DAP yang begitu tebal dengan semangat kecinaan atau lebih dikenali sebagai parti ‘ultra kiasu’.

Sebagai contoh, ketika perarakan penamaan calon PRK Kuala Besut, minggu lalu. Ramai di kalangan pengikut dan penyokong Pas nyata tidak begitu senang dengan kehadiran Penasihat DAP, Lim Kit Siang. Malah ada di kalangan mereka yang turut memberikan komen negatif sebaik sahaja kelibat Kit Siang terlihat di tempat proses penyerahan borang pencalonan.

Antaranya ‘Menate Ni Mari Jugok’ (Binatang Ni Datang Juga) yang diluahkan oleh salah seorang pengikut Pas tegar. Apabila ditanya beliau dengan jelas mengatakan tidak pernah percaya dengan keikhlasan, mana-mana pemimpin DAP yang jelas begitu anti-Islam. Malah menurutnya lagi, walaupun mereka berulang kali mengatakan berjuang atas nama rakyat, tetapi nawaitu jelas diragui.

Selain dari itu, beliau turut menjelaskan ramai di kalangan pemimpin ulama di dalam Pas tidak begitu senang dengan calon yang diputuskan oleh Pas pusat ini. Ini kerana ramai di kalangan mereka mengharapkan agar Nik Zawawi Nik Salleh diberikan peluang berdasarkan sumbangan dan penglibatan beliau dalam Pas selama ini.

Tambahan pula Zawawi adalah merupakan bekas wakil rakyat yang pernah memenangi kerusi tersebut. Untuk makluman pada PRU 1999, Nik Zawawi Nik Salleh (PAS) mendapat 4,426  manakala Wan Zakaria Bin Abd Rahman (BN) 3,9,39. Ustaz Nik Zawawi mengalahkan calon BN dengan majoriti 487 undi.

Menurut sumber yang meminta agar identiti beliau dirahsiakan itu, turut menjelaskan calon Pas PRK Kuala Besut, Azlan Jusuh  adalah merupakan calon ‘cari makan’ dan tidak mesra dengan pengundi khususnya kepimpinan dan ahli Pas di kawasan.


Tambah menarik, Azlan dikatakan langsung tidak membantu jentera parti dalam pilihanraya umum yang lalu. Dia dikatakan lebih banyak meluangkan masa dan tenaga bagi membantu Naib Presiden Pas, Husam Musa.

Walaupun menyandang jawatan sebagai Bendahari Pas Kawasan Besut, Azlan yang dikenali sebagai Che Long langsung tidak memberi kerjasama kepada calon Pas pada PRU 13, Napisah Ismail, sehingga calon wanita itu kalah teruk kepada BN.

Kesimpulannya, calon Pas yang membawa tagline ‘cari makan’ ini sedang berdepan dengan tentangan hebat dari kumpulan pro-ulama dan muslimah Pas.

MP: Pssst... Puak PAS ni. Selagi masih bersekongkol di bawah PR, dok bersama dengan DAP dan PKR tu... Kira 2X5 saja lah. Kalau DAP tu di anggap binatang. Apa bezanya PAS yang hidupnya pun duduk sekandang? Yang benarnya, UNDILAH BARISAN NASIONAL! Tak ke gitu?

13 Julai 2013

DAP dalam ketakutan. KLIK baca ni!


DAP TAKUT TINDAK BALAS TSUNAMI CINA

Pembangkang terutamanya, Dap masih menolak teori Tsunami Cina yang menyebabkan jumlah kerusi Parlimen melonjak secara mendadak pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu.

Dap bermati-matian menolak andaian berlakunya Tsunami Cina dan sebaliknya menyatakan apa yang berlaku sebenarnya adalah Tsunami Malasia.

Jika diminta seorang budak sekolah darjah enam melihat statistik mudah yang menunjukkan peralihan besar undi Cina kepada Dap dan parti pembangkang, sudah tentu budak berusia 12 tahun itu akan dapat mengesan fenomena Tsunami Cina itu.

Dap gentar dikaitkan dengan pengkhianatan pengundi Cina terhadap Barisan Nasional kerana takut dilabelkan sebagai parti rasis.

Dalam usaha untuk mengaburi mata orang Melayu, imej sikap perkauman yang tebal tentu akan merosakkan strategi untuk merampas kuasa daripada tangan Melayu pada PRU14 kelak.

Oleh kerana itu Dap berusaha keras untuk meminimakan impak negatif Tsunami Cina dengan menafikannya.

Antara logik bodoh yang diberi pembangkang ialah pengundi Melayu juga beralih kepada pembangkang.

Dalam mana-mana pilihan raya di Malaysia, peralihan atau 'swing' undi Melayu sememangnya ada.

Umpamanya ketika Anwar Ibrahim dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri pada September 1998, Umno dan Barisan kehilangan beberapa kerusi sehingga pembangkang mampu merampas sejumlah 31 kerusi di Parlimen dalam PRU10 pada 1999.

Apabila Tun Abdullah Ahmad Badawi mengambil alih jawatan Perdana Menteri dari Tun Dr Mahathir Mohamad pada Oktober 2003, BN mencapai kejayaaan paling besar dalam sejarah dengan merangkul 198 kerusi Parlimen sekaligus berjaya menumbangkan kerajaan negeri Pas di Terengganu.

Ini mencatat kejayaan paling besar BN sejak PRU pada tahun 1978.

Pada PRU 2008 pula faktor ketidakpuasan hati rakyat terhadap beberapa dasar kerajaan dan mainan politik pembangkang yang memburuk-buruk kerajaan berhubung persepsi rasuah menyebabkan BN kehilangan majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat dengan 140kerusi sahaja.

PRU13 menyaksikan pembangkang terus meracuni fikiran rakyat terutamanya pengundi Cina sehingga menyebabkan BN kehilangan tujuh lagi kerusi Parlimen kepada 133.

Namun sokongan pengundi Melayu terhadap BN terus meningkat dan kukuh denga UMNO berjaya merampas kembali sembilan buah kawasan parlimen menjadikan jumlah sebanyak 88 kerusi, kurang satu kerusi daripada jumlah keseluruhan yang berjaya dimenangi oleh pakatan pembangkang iaitu 89.

Malan BN berjaya merampas kembali negeri Kedah dari tangan Pas serta mempertahankan Perak.

Ini membuktikan bahawa undi Melayu tidak banyak berubah kepada pembangkang malah terdapat peningkatan ketara.

Faktor yang menyebabkan BN kehilangan banyak kerusi ialah kekalahan teruk calon-calon MCA yang.

Parti itu bertanding 37 kerusi Parlimen tetapi hanya mampu meraih 7 kerusi sahaja manakala pada peringkat Dewan Undangan Negeri, ia mampu menang 11 kerusi sehingga dilabel sebagai parti 7-11!

MCA bertanding di kawasan campuran di mana majoritinya adalah pengundi Cina.

Di kawasan inilah penolakan pengundi Cina berlaku secara mutlak terhadap calon-calon Cina dari MCA.

Ini juga berlaku di semua kawasan-kawasan lain termasuk kawasan majoriti Melayu di mana boleh dikatakan kesemua pengundi Cina memberikan undi mereka kepada pembangkang.

Di kawasan di mana pengundi Cina sudah menolak bulat BN, calon BN tetap menang disebabkan sokongan Melayu masih utuh dan peralihan undi Melayu adalah kecil.

Jadi bagaimana Dap boleh mengatakan ia bukan Tsunami Cina?

Malah jika diteliti statistik keputusan PRU13 akan didapati tujuh calon MCA yang menang di dalam kawasan majoriti Melayu.

Manakala sebahagian besar calon MCA kalah adalah di kawasan yang majoritinya adalah Cina.
Ini kerana kaum Cina merasa mereka sudah cukup kuat pada PRU13 untuk menumbangkan kerajaan BN setelah mendapat keyakinan hasil janji-janji manis Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri.

Polarisasi kaum yang hebat berlaku kerana pengundi Cina telah dijanjikan melalui slogan DAP yang yakin membentuk "Rejim Baru" pada 6 Mei 2013 maka berlakulah penolakan secara total oleh pengundi Cina.

LAPOR POLIS: Tak cukup dengan beraksi lucah...Perlekeh umat Islam pulak!

Jumaat -12hb Julai : 
MCA Negeri Sembilan membuat laporan polis berhubung dua blogger Alvin Tan dan Vivian Lee selepas kedua-dua mereka didakwa memaparkan ucapan ‘Selamat Berbuka Puasa’ dengan gambar mereka sedang menikmati bak kut teh di Facebook.

Pengerusi MCA negeri, Datuk Dr Yeow Chai Tiam berkata, kedua-dua individu itu amat tidak sensitif terhadap perasaan orang Islam dan apa yang mereka lakukan telah mencetuskan masalah yang besar.

KLIK lihat (Anak Panah Merah) & baca ayat yang di catatkan oleh mereka berdua.

“Apa yang mereka lakukan tidak sepatutnya berlaku dan bukan untuk jenaka.

“Ini merupakan negara berbilang agama dan kita perlu menghormati kepercayaan agama juga budaya dan tradisi semua rakyat Malaysia,” katanya kepada para pemberita selepas membuat laporan polis di sini.

Dr Yeow, tindakan tegas perlu dikenakan terhadap pasangan itu sebagai memberi pengajaran kepada orang lain.

“Mereka merupakan graduan universiti dan mereka sepatutnya tahu tindakan itu tidak boleh diterima.

“Mereka perlu tahu apakah yang dikatakan sebagai jenaka dan apakah yang tidak boleh,” katanya. 

Sumber : mStar

.........................................................XXX........................................................

Dari MP: Tengoklah pulak foto dibawah ni!
Wahhh! Mesranya Vivian bergambar bersama Nurul Izzah...
Patutlah!!!

Inilah Ikon Blogger Pakatan Rakyat yang sentiasa dilindungi dan dibelai oleh pemimpin Pakatan Rakyat. Korang nilailah sendiri... Masihkah kita hendak membela lagi pemimpin PR... Yang bersekongkol dengan pelakon lucah...


11 Julai 2013

Berbanggalah menjadi Melayu. KLIK baca ni!


TIDAK sudah-sudah Melayu cuba diperlekehkan. Itulah kesimpulan yang dapat dibuat daripada beberapa rentetan peristiwa yang telah berlaku dalam sejarah negara ini.

Kita sudah pasti masih ingat bagaimana bekas Timbalan Presiden MCA, Datuk Lee Kim Sai (sekarang Tan Sri) pada 1986 secara terbuka mempersoalkan Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan dasar-dasar yang dikaitkan dengan ketuanan Melayu.

Konfrontasi secara terbuka dibuat bagi memulihkan imej MCA ekoran Pilihan Raya Umum 1986 yang menyaksikan kemerosotan pengaruh parti itu yang teruk di kalangan pengundi Cina.

Kemuncaknya pada November 1986, yang menyaksikan konvensyen MCA Selangor yang dipengerusikan oleh Kim Sai telah membuat ketetapan mencabar hakikat kedudukan orang Melayu sebagai penduduk asal negara.

MCA mengisytiharkan bahawa semua kaum utama di Malaysia iaitu orang Melayu, India dan Cina adalah terdiri daripada orang pendatang. Sehubungan itu, orang Melayu tidak boleh dianggap sebagai tuan di negara ini.

Ketetapan itu menimbulkan kemarahan orang Melayu dan ketegangan antara kedua-dua kaum hanya dapat diselesaikan selepas Kabinet mengeluarkan kenyataan yang menegaskan bahawa orang Melayu dan kaum bumiputera yang lain ialah penduduk asal Malaysia.

Manakala penduduk Cina dan India sudah diterima sebagai warganegara Malaysia dan oleh itu, tidak boleh dianggap sebagai pendatang asing atau pendatang haram dan mereka mendapat layanan yang sama seperti warganegara lain.

Satu lagi kontroversi tercetus pada 2004 dengan penerbitan buku bertajuk Contesting Malayness: Malay Identity Across Boundaries oleh National University of Singapore (NUS).

Buku susunan Profesor Madya di Jabatan Sejarah NUS, Timothy P. Barnard mendakwa orang Melayu tiada asas untuk menjadi kaum yang nyata kerana ia adalah campuran daripada kaum-kaum lain khususnya dari selatan China dan India.

Ekoran itu, buku berkenaan mencadangkan kaum Cina dan India di Malaysia diberikan taraf bumiputera kerana orang Melayu sebenarnya berasal daripada salasilah kedua-dua kaum itu.

Fakta-fakta meragukan dalam buku itu turut dimuatkan dalam blog dan Facebook yang kemudiannya digunakan beberapa pihak bagi memperlekehkan orang Melayu termasuk mengelar mereka sebagai pendatang.

Bagi memastikan orang Melayu tidak lagi diperlekehkan, satu kajian ilmiah telah dibuat oleh penulis dan penyelidik sejarah, Zaharah Sulaiman dan Allahyarham Profesor Emeritus Datuk Dr. Nik Anuar Nik Mahmud dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Nik Anuar adalah salah seorang sejarawan yang secara serius berusaha menulis kembali sejarah negara dan kaum Melayu daripada perspektif anak tempatan.

Kajian itu mengesahkan bahawa orang Melayu adalah kaum asal di rantau Nusantara ini dan bukannya golongan pendatang seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak.

Bukti menerusi pemetaan genetik dan artifak arkeologi mendapati masyarakat Orang Asli Semang dan Senoi yang mendiami Benua Sunda (Asia Tenggara) merupakan nenek moyang kepada populasi Melayu Proto (Melayu asli) dan kaum Melayu hari ini.

Masyarakat Semang dan Senoi ini berasal daripada manusia asal di Afrika yang berhijrah ke Benua Sunda sejak 65,000 tahun dahulu.

Zaharah ketika Wacana Mengenali dan Menjejaki Perjalanan Bangsa Melayu dan Asal Usulnya anjuran Kelab Wartawan Muda Malaysia di Kuala Lumpur, baru-baru ini berkata, kajian ilmiah yang dilaksanakan mereka sejak 2009 telah siap.

"Ia akan diterbitkan dalam bentuk jilid-jilid buku oleh Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) secara berperingkat-peringkat untuk tatapan umum.

"Buku ini akan mendedahkan segala-galanya dan saya berharap mereka yang mempertikaikan asal usul Melayu dapat membacanya secara terbuka kerana kajian ini adalah bersandarkan kepada bukti-bukti genetik dan arkeologi," katanya.

Ditanya pendirian orang Jawa dan suku kaum di Sabah dan Sarawak yang tidak mengakui sebagai orang Melayu, beliau berkata, pemetaan genetik yang telah dibuat mendapati nenek moyang mereka adalah Semang dan Senoi, sekali gus membuktikan mereka kaum Melayu.

"Ada pihak yang mengaitkan orang Melayu berasal dari India dan China ekoran pengaruh Hindu-Buddha yang datang ke Nusantara yang telah diterima oleh alam Melayu.

"Pendapat ini adalah tidak benar kerana jika kita melihat seni bina Angkor Wat di Kemboja dan Borobudor di Indonesia, ia sangat berlainan dengan reka bentuk kuil dan tokong di China dan India.

"Ini menunjukkan tamadun Melayu telah wujud lebih awal, malah bahasa Melayu telah lama menggunakan perkataan Sanskrit seperti mukadimah, syurga dan negara sebelum kedatangan pengaruh India," katanya.

Kajian itu adalah selari dengan satu lagi penemuan data arkeologi yang diperoleh di Semenanjung Malaysia dan Sarawak oleh penyelidik dari UKM pada 2010 yang menunjukkan rumpun Melayu adalah penduduk asal bumi Malaysia sejak lebih daripada 40,000 tahun lalu dan bukan berhijrah ke mari dari tanah besar di utara.

Artifak-artifak seperti seramik yang ditemui di lebih 100 kawasan ekskavasi yang dijalankan oleh ahli-ahli arkeologi UKM menunjukkan bahawa artifak itu adalah berbentuk tempatan dan bukan dibawa masuk dari luar.

Walaupun bukti telah dikemukakan, sudah pasti akan ada pihak yang akan terus mempertikaikannya semata-mata kerana kajian itu tidak berpihak kepada mereka.

Kita sudah pasti tidak boleh berbuat apa-apa bagi mengubah pemikiran golongan ini, tetapi kita masih boleh mengambil inisiatif merombak kurikulum sejarah di sekolah bagi memastikan generasi muda didedahkan dengan fakta sebenar.

Satu lagi yang boleh dibuat adalah untuk tidak terlalu mengagung-agungkan peninggalan penjajah sehingga melupakan sejarah dan warisan Melayu.

Di Melaka misalnya, kenapa hanya terdapat replika kapal Portugis, Flor de La Mar yang dijadikan muzium maritim?

Mana dia kapal milik pedagang dan sultan-sultan Melayu pada zaman dahulu seperti 'Geliung Johor' dan 'Mendam Berahi' yang saiznya berpuluh kali ganda lebih besar dan menggunakan teknologi lebih canggih berbanding kapal China dan Eropah?

Jika kita sendiri masih tidak menghormati sejarah dan warisan Melayu, janganlah mengharapkan kaum lain akan menghormati kita.

Sumber: © Utusan Melayu (M) Bhd

10 Julai 2013

VIDEO: Wajib Orang Melayu Tengok! KLIK saksikan...


Video khas untuk semua Melayu, tak kira yang sokong UMNO, PAS atau PKR. 
Sebab kitalah penentu hala tuju bangsa Melayu Islam pada zaman akan datang. Jika gagal maka hanyut la generasi kita, hancur la syiar Islam.

KLIK TAJUK DIBAWAH & JOM SAKSIKAN:

Kalau dah tengok pun tak sedar diri lagi, baik hantok pala kat dinding saja la. heheh...
Sumber: KedahKeKL




SALAM RAMADHAN: KLIK untuk jadual waktu Berbuka Puasa & Imsak 1434H/2013M


SALAM RAMADHAN MP UCAPKAN
KEPADA SEMUA RAKAN DAN KENALAN 
BERAGAMA ISLAM

Marilah kita sambut bulan penuh berkah ini dengan hati dan
fikiran yang bersih.

Maaf jika ada kata dan perbuatan yang menyingung perasaan.
Semoga ibadah puasa kita di redhai Allah SWT. 
Amin.

Di ruangan ini juga,
MP kongsikan jadual waktu Berbuka Puasa Dan Jadual Imsak 2013
mengikut negeri-negeri seperti yang tertera dibawah. 
Mudah-mudahan perkongsian ini memberi manfaat kepada kita semua.

Waktu Berbuka Puasa Dan Jadual Imsak 2013















4 Julai 2013

KEK EKONOMI: Sampai bila nak biarkan Melayu jadi penonton?


Pengerang akan menjadi sebuah Bandar minyak dan gas terbesar di Tanahair dengan anggaran 3 kali ganda lebih besar dari Kerteh.


Dibangunkan secara usahasama antara Kerajaan BARISAN NASIONAL Negeri Johor, Dialog dan Vopak mewujudkan impak yang siginifikan terhadap peningkatan ekonomi Negeri Johor yang sudah tetunya memberi limpahan kekayaan kepada seluruh rakyat Negeri Johor khususnya.


Selain daripada itu syarikat Petroleum Negara iaitu PETRONAS juga akan memainkan peranan yang besar di tengah-tengah pembangunan minyak dan gas di sini dengan anggaran nilai perlaburan sebanyak RM60 billion.

Sehubungan dengan itu Bandar minyak dan gas di Pengerang ini telah dikenali sebagai Pengerang Integrated Petroleum Complex (PIPC) dimana ianya meliputi 6 elemen iait Oil Refineries, LNG Storage & Regasification Plant, Petrochemical Refineries, Oil Storage, Petroleum Support Services Hub dan Oil and Gas Related Derivatives Trading Hub.


PIPC ini akan menyediakan sekurang-skurangnya 25 ribu peluang pekerjaan dan boleh mencecah sehingga 40 ribu pelbagai skil kemahiran.

Justeru orang-orang Melayu harus berusaha keras menerokai perkembangan di PIPC ini untuk merebut peluang bagi memperoleh kek ekonomi yang terbentang luas di sini.

Untuk menyertai perniagaan sector minyak dan gas memang agak sukar kerana memerlukan kepakaran dan moal yang besar, namun orang Melayu boleh menyertai perniagaan industri hiliran dala skala yang kecil dan tidak berisiko tinggi.


Apabila 25 ribu hingga 20 ribu pekerja diperlukan di sini, maka keperluan-keperluan seperti makan/minum, pakaian, barangan runcit, perubatan, tempat tinggal, kemudahan kenderaan, laundry, peralatan pertukangan dan sebagainya sangat-sangat diperlukan.

Ini bermakna peluang perniagaan seperti kedai makan, kedai dobi, kedai cuci kereta, kedai pakaian baru dan lama dan banyak lagi boleh diterokai oleh usahawan-usahawan Melayu.

Dewan-Dewan Perniagaan Melayu, Persatuan Perniagaan Bumiputera, Pertubuhan dan NGO ekonomi Melayu, syarikat-syarikat pembekal yang berkaitan dengan Kerajaan yang menyediakan dana ataupun kemudahan kredit sangat diharap dapat memainkan peranan yang serius membantu dalam menyalurkan segala bentuk bantuan kepada usahawan-usahawan Bumiputera yang sedia ada disamping mewujudkan usahawan baru yang layak untuk menyertai perniagaan peruncitan di sini.

Dengan langkah ini, perjuangan untuk menyampai hasrat dan cita-cita dalam memperkasa ekonomi orang Melayu akan kita capai. Perniagaan serta ekonomi orang-orang Melayu akan mula berkembang di setiap bandar-bandar baru yang diujudkan. 

Jangan lagi biarkan peniaga cina memonopoli setiap peluang perniagaan yang wujud di bandar-bandar baru yang akan kita bangunkan selapas ini. Cukup-cukuplah orang Melayu hanya menjadi penonton di setiap peluang yang wujud di setiap lokasi pembangunan yang menyediakan kek ekonomi yang berskala besar sepertimana kita lihat di pusat-pusat bandar yang ada hari ini.

Oleh itu, ujudkanlah peluang perniagaan untuk Melayu dan berikanlah kek ekonomi yang besar di bandar baru Pengerang ini nanti kepada Melayu.
- Johor Bangkit


SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.