#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

24 December 2014

SPAD Tegas Menangani Salah Laku UBER.


Bak kata pepatah, 'Sepandai-pandai Tupai Melompat... Akhirnya Jatuh Ke Tanah Juga.

Itulah perumpamaan yang sesuai di berikan kepada UBER yang telah berkali-kali di beri peringatan dan amaran, tapi masih berdegil tak mendengar arahan yang di keluarkan oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) sebelum ini.

Operasi SPAD di Johor Bahru, semalam.


Apa yang berlaku, lima (5) kenderaan milik individu di bawah naungan UBER ditahan pihak penguatkuasa SPAD ketika sedang beroperasi tanpa mengikut syarat sekaligus melanggar undang-undang di bawah Seksyen 16 Akta Pengangkutan Awam Darat (APAD) 2010, semalam.

Untuk maklumat selanjutnya, berhubung operasi serta tangkapan yang telah dibuat pihak SPAD... Dibawah, MP lapirkan 'Kenyataan Media' yang dikeluarkan pihak SPAD, seperti berikut;


Dengan penangkapan ini juga, secara langsung membuktikan ketegasan pihak SPAD juga memandang serius dalam menangani isu salah laku pihak UBER.

Ternyata SPAD takkan lepas tangan serta lemah untuk bertindak menggunakan kuasa sepertimana tuduhan yang dilemparkan oleh beberapa individu serta pihak-pihak tertentu.

Antara kenderaan yang ditahan
dalam operasi SPAD di Johor Bahru, semalam.
Sanggup mengeluarkan kenyataan di media dan "spin" dimana ketegasan SPAD menegakkan undang-undang di katanya "zalim" (KLIK), sebelum ini.

Sampai tahap, menyerahkan memorandum kepada SPRM supaya siasat SPAD atas sebab kononnya membenarkan kenderaan UBER beroperasi dalam industri teksi Malaysia.

Boleh gitu?

1 comments :

  1. sekadar bertanya... apakah tahap khidmat teksi berdaftar dalam malaysia ni? kereta yang plg byk kena sumpah dengan aku adalah teksi...

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.