#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

13 November 2011

Habuk pun tarak, pemerintahan Pakatan Haram ni... Klik saksikan video ini!

Macam real mendedahkan kononnya kerajaan mereka 'berjiwa rakyat' padahal habuk pun tarak.


Antaranya cuba kita lihat billboard yang terpacak di tepi beberapa jalan utama di Pulau Pinang ini yang memaparkan kata-kata “Kerajaan berjiwa rakyat’…




Cogankatanya sedap manakala gambarnya menunjukkan betapa caringnya kerajaan negeri dalam menjaga kebajikan rakyat.


Namun mengambil kira manifesto pakatan pembangkang yang janji bulan dan bintang menjelang pilihanraya umum Mac 2008… apa sangat ‘jiwa rakyat’ yang melimpah ruah di negeri itu.


Ayat kasar orang Utara yang popular ‘habuk pun tarak’ .


Antara fakta yang kerajaan Guan Eng tidak boleh nafi ialah ia tidak membina satu unit pun rumah murah di negeri itu sejak memerintah. Hebat sungguh ‘jiwa rakyat’ kerajaan negeri sampai tidak terfikir nak bina satu unit pun rumah murah..


Faktanya di depan mata sekarang,Guan Eng pun tahu dan mereka yang pejam celik setiap hari di Pulau Pinang tahu segala yang tersergam di negeri itu adalah peninggalan dan usaha kerajaan negeri dahulu.
Sehingga takat ini secara mata kasar belum ada kelihatan sesuatu yang extra istimewa ataupun yang menusuk kalbu baik dari segi dasar dan pembangunan fisikal.


Kerajaan PR masuk ke Pulau Pinang dengan ‘karpet merah’.Memang senang hidup kalau bernasib baik begitu.Pusing kanan.Guan Eng tidak harus berkecil hati jika ada yang gelar kerajaan negeri pimpinanya tidak lebih dari kerajaan poster dan sepanduk sahaja.Gempak lebih…habuk pun tarak.


Sama juga halnya di negeri Selangor yang sudah maju ke depan sejak zaman pemerintahan BN lagi. Tak payahlah nak cerita banyak... Sehingga ke hari ini, akhirnya ini lah ceritanya. Saksikan kenyataan ADUN Templer,Dato Subahan Kamal berkata di mana Pakatan Rakyat Selangor Gagal Melaksanakan Manifesto PRU 12...


1 comments :

  1. Kalo janji PR boleh pakai, ibaratkan taik kucing boleh makan dah..Puak harambejadah ni mmg pandai berjanji...habuk pon tarakkkk beb.!!!

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.