#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

22 February 2011

"Ambo tak tolak Melayu lah.." - Pok Nik






Baru-baru ini di Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa: Jaminan Pas di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Pok Nik memberi kenyataannya...


“Bagi PAS, orang Melayu perlu diutamakan dalam perjuangan kerana ia adalah kaum terdahulu,” katanya ketika berucap merasmikan konvensyen tersebut..

Akhirnya Pok Nik terpaksa mengubah pendiriannya dan mengakui bahawa perjuangan terhadap masyarakat Melayu perlu diutamakan memandangkan statusnya sebagai bangsa peribumi di negara ini.


Antara kata-kata lain Pok Nik...
"Parti-parti politik perlu bertanggungjawab untuk mempertahankan hak orang-orang Melayu kerana mereka adalah masyarakat dominan negara ini."

Pok Nik juga sebelum ini beberapa kali menolak perjuangan terhadap bangsa Melayu kerana menganggap ia tidak dilakukan oleh Islam secara keseluruhannya.

Kali ini Pok Nik pulak juga berkata  menolak perjuangan nasionalis, ia jelas bercanggah dengan ajaran Islam.


Adakah perubahan pendirian ini ekoran kebimbangan Pok Nik dan PAS terhadap penurunan sokongan masyarakat Melayu yang kian ketara dalam beberapa pilihan raya kecil sebelum ini?

Pendapat kawan:
Sifat Sesumpah...
Tak pelik dengan sikap puak-puak ni berubah-rubah cakap... Ni strategy dan formula terbaru untuk menagih kemenangan dalam 2 PRK yang semangkin hampir lah..Apa lagi..

PETIKKAN SELANJUTNYA : Klik Tajuk Di bawah...

1. Dilema Pas: Islam vs bangsa

2. PAS Perlu Minta Maaf Kafirkan UMNO

3.ISU MELAYU : DENDAM LAMA PKR TERHADAP PAS BERBALAS ?

 

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.