#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

4 February 2011

Nik Aziz Guna Peluang Burukkan Musuh Politik, Bukan Pertahan Islam


Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan menggunakan apa juga peluang yang ada untuk memburukkan musuh politiknya di Malaysia termasuk sanggup mempertahankan serangan terhadap Islam dan penganutnya oleh Menteri Mentor Singapura Lee Kuan Yew.

Menteri Besar Kelantan itu rela mempertahankan Kuan Yew, yang juga bekas Perdana Menteri Singapura, dengan menganggap cadangannya supaya orang Islam Singapura tidak terlalu kuat berpegang kepada ajaran Islam adalah tidak seburuk daripada Islam nasionalis Melayu.

"Nik Aziz lebih teruk daripada Islam nasionalis. Cadangan Lee Kuan Yew ini dianggap oleh Nik Aziz sebagai lebih baik daripada segala-gala yang dilakukan oleh nasionalis Melayu di Malaysia.

"Bayangkan sahaja Islam di bawah pemerintahan Nik Aziz dengan Karpal (Singh), (Lim) Kit Siang, (Lim) Guan Eng. Jika pendapat rakan bukan Islam Nik Aziz menuntut supaya amalan ajaran Islam dilonggarkan, Nik Aziz mungkin bersetuju kerana Islam nasionalis lebih teruk daripada Lee Kuan Yew,"

Hasil terbesar PAS dan Nik Abdul Aziz ialah memecahbelahkan orang Islam di negara ini.

"Penubuhan PAS itu sendiri berjaya memecahbelahkan orang Melayu Islam setelah mereka bersatu dalam Umno untuk memperjuangkan nasib bangsa yang beragama Islam.

"PAS turut memecahbelahkan orang Melayu Islam di Malaysia sekali lagi apabila PAS mengadakan solat Jumaat dua Imam, larangan terhadap perkahwinan orang PAS dengan orang Umno, larangan anggota PAS menghadiri kenduri orang Umno dan pengasingan kubur orang PAS daripada orang Umno, seolah-olah di Akhirat juga PAS ingin pecah belah orang Melayu Islam terus berlaku.

Apabila PAS bertanding pada pilihan raya 1955 dan seterusnya hingga 1986, ia mendakwa bahawa Umno yang bekerjasama dengan orang bukan Islam, menjadi kafir.

"Ini juga memecahkan perpaduan orang Islam di Malaysia.

Apabila PAS bergabung tenaga dengan Semangat 46 dan DAP pada pilihan raya 1990 dan 1995, parti Semangat 46, iaitu serpihan daripada Umno, mendapat nafas dan orang Melayu Islam terbahagi kepada tiga kumpulan.

"Alhamdulillah, Semangat 46 kembali semula kepada Umno dan perpaduan orang Melayu Islam dalam Umno dipulih semula.

Tetapi apabila Anwar,Timbalan Presiden Umno dikeluarkan daripada parti, Nik Aziz dengan cepat memberi sokongan kuat kepadanya supaya parti serpihan yang ditubuh boleh menarik keluar sebahagian daripada anggota Umno dan penyokongnya supaya parti orang Melayu Islam yang terbesar ini menjadi lemah.

"Hasil daripada sokongan Nik Aziz, orang Melayu sekali lagi berpecah tiga. Tidak cukup dengan ini, Nik Aziz sanggup bekerja keras dengan DAP untuk menubuh Pakatan (Rakyat)," katanya sambil menambah PAS sanggup mengetepikan soal kafir kerana ingin menjadikan Pakatan Rakyat musuh kuat Umno.

Dengan cara ini, Nik Aziz menentukan kali ini perpecahan orang Melayu Islam kepada tiga pasukan yang lemah menjadi kekal.

"Inilah sumbangan Nik Aziz kepada Islam di Malaysia ini. Bahawa satu daripada ajaran Islam yang penting ialah orang Islam itu bersaudara, tidak dihiraukan oleh Nik Aziz.

Sumber dari: Bernama Online ,31 Jan. 

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.