#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

7 May 2014

#HIMPUNAN23MEI : Gemparrr!!! Cubaan membeli penganjur oleh Hong Leong Bank? KLIK baca ni!


 

Setiausaha UMNO Bahagian Johor Bahru, Tuan Haji Abu Talib Haji Alias merangkap Pengerusi Perhimpunan Aman yang akan dianjurkan di hadapan Hong Leong Bank Berhad cawangan Johor Bahru mengumumkan keputusan untuk menangguhkan perhimpunan tersebut yang sepatutnya dijadualkan berlangsung di hadapan Hong Leong Bank, Wisma Tiong Hua, Jalan Keris, Taman Sri Tebrau pada 9 Mei 2014.

Khabarnya penangguhan itu di buat atas sebab kematian Pengerusi Persatuan Tiong Hua Johor Bahru yang mana tarikh upacara pengkebumiannya jatuh pada tarikh yang sama. Selanjutnya KLIK

Emm.. Tengoklah hormatnya dan begitu tinggi kefahaman kita dalam menilai erti kemakmuran antara kaum... Agak, kalau berlaku perkara yang sama, adakah tindakkan serupa akan mereka lakukannya?

Berbalik kepada cerita Perhimpunan Aman yang akan diadakan pada 23 Mei nanti... Belum apa-apa, bermacam-macam cerita dan berita dapat MP dengar, baru-baru ini.

Bermula dari tindakkan Setiausaha UMNO Bahagian Johor Bahru memotong kad kreditnya sebagai simbolik bantahan setelah tindakkan seorang ketua pengurus Hong Leong Bank bersikap biadap terhadap seorang pekerja Melayu. 


Lanjutan dari itu, pihak UMNO Bahagian Johor Bahru pula mengambil keputusan dan berkeras untuk terus menganjurkan Perhimpunan Aman dan akan menyerahkan memorandum kepada Hong Leong Bank cawangan Johor Bahru pada 23 Mei 2014 ini, walaupun mendapat bantahan pelbagai pihak terutamanya dari Persatuan Tiong Hua Johor Bahru.


Hong Leong Bank dah mula mengelabah khabarnya... 

Dengarnya Hong Leong Bank telah cuba membeli pihak penganjur dengan ganjaran ratusan ribu... Nak mintak batalkan perhimpunan yang bakal dianjurkan tu kot?

Maklum sajalah, besar mana sangat wang ratusan ribu tu daripada menanggung malu. Sebelum ni pun dah berapa banyak sikap biadapnya terhadap Melayu, mereka telah lakukan? (KLIK SINI)

Jeng..jeng..jeng. Nak tau kebenarannya? Kita tunggu kesah selanjutnya dalam sehari dua ini... Tungguuuu!!!

9 comments :

  1. tahniah HLB kerana membuka jalan untuk kita yang bencikan racist keluar dari menggunakan khidmat HLB, bagi mereka yang telah ada akaun di HLB pelan pelan lah keluar dari HLB, bank Islam, Bank Muamalat ada, mungkin susah sedikit jika ada loan dengan bank kafir ni, tapi, boleh pergi ke bank tersebut minta statement dan kemudian pergi ke bank islam untuk ubah aleh pinjaman,..tak susah pun, keluar tetap keluar dari bank yang mengamalkan racist ini, mereka kaya di Malaysia sebab kita membantu mereka... teruskan usaha kita utamakan kita dari mereka...kempen buy them last patut di teruskan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah saudara. .Tahniah! ! Buy Chinese Last!! Anak Penang

      Delete
    2. Jihad tanpa senjata tapi sangat sukar dan memerlukan kekuatan diri. Jihad mengawal nafsu. Kita ada Bank Islam dan Bank mesra Islam tapi kenapa nafsu memilih bank membenci islam. . .

      Delete
  2. patutnya bawak sekali pegawai Bank Islam, Affin, Maybank, CIMB, Muamalat suruh dia orang bukak counter masa demo tu supaya pendemo dan pemilik account HLB boleh terus convert segala account on the spot...

    ReplyDelete
  3. aku dah tutup akaun aku di HLB ...

    ReplyDelete
  4. bagus.. sape ada akaun kat HLB, tolong tutup dengan kadar segera..

    ReplyDelete
  5. kalau sape2 nak beli kereta, tanya dulu kat jurujual tu kat bank mana dia nak submit loan, kadang2 jurujual bgsa cina ni akan submit ke HLB.. Baru2 ni aku nak beli kereta, aku minta jurujual cina ni submit ke CIMB, tp HLB yang call, pastu dgn senang hati aku cancel.. esoknya jurujual tu call mcm nak marah2 sebb aku cancel loan.. apalagi dengan manis mulut aku tanya jurujual tu, yang nak beli kereta tu aku, jadi sukahati aku la nak cancel or tak.. tu la lain kali kna dgr permintaan pelanggan..hahaha.. padan muka dia

    ReplyDelete
  6. Oleh kerana perhimpunan ini dianjur UMNO, saya cadangkan UMNO cadang kepada kerajaan pimpinan UMNO untuk tamatkan langganan perbangkan dan insuran Hong Leong Bank oleh semua Kementerian dan Jabatan Kerajaan termasuk juga GLCs, GOCs dan agensi. Kita kena ajar Pemilik dan pengurusan HLB menghormati bangsa melayu dan agama islam. HLB kena buang staf yang telah menghina kakitangan islam dan membuat perakuan akan memberi kemudahan yang perlu kepada staf melayu dan islam untuk menjalankan tugas dengan selesa. Hentikan sebarang sifat opresif dan diskriminasi dan benarkan kewujudkan badan kebajikan untuk staf melayu dan islam.

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.