#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

13 May 2014

TERENGGANU BUBAR : Ohhh.. jangan salahkan 'ibu mengandung'...Betul ke ni? KLIK baca ni!


Selepas PRU 13, MB Terengganu yang patut dilantik bukanlah Ahmad Said. Tapi Ahmad Said ugut mahu keluar UMNO. PM bagi peluang setahun sampai March 2014 untuk perbaiki BN Terengganu.

Tapi itu pun masih di tangguh sampai Mei 2014.

Kali ni Ahmad Said mintak tangguh sampai 17 Mei 2014 dengan alasan anak nak kahwin.
Alasan Ahmad Said tidak kukuh. Alasan anak kahwin. Majlis sudah di-set-kan tarikh dan seumpamanya agak sedikit meragukan jika diandaikan point di bawah adalah benar:


Kesimpulan: Sepatutnya Ahmad said sudah boleh aturkan majlis perkahwinan anaknya mengikut tempoh yang sudah diberikan iaitu setahun yg berakhir pada Mac 2014.

Jika Ahmad Said dengan cara yang berdisiplin mengikut tempoh yg sudah ditetapkan ia tidak menjadi isu "Majlis perkahwinan sudah ditetapkan" pada tarikh tersebut.

Jadi, tidak timbul soal maruah Ahmad Said diaibkan oleh sesiapa kerana Ahmad Said sendiri tahu akan tempoh dan tarikh beliau sepatutnya meletakkan jawatan (walaupun sebenarnya telah ditangguhkan). Boleh dikatakan Ahmad Said sendiri yang mencari penyakit. - Sumber.

#MP : So... Kita tunggu dan lihat je lah ye!


8 comments :

  1. kenapa ahmad said mahu digantikan?? Meskipun itu kuasa budibicara najib, apakah alasan pertukaran mesti menjadi rahsia dan kukuhkah alasan tersebut?? Jika berdasarkan prestasi, prestasi najib sendiri jauh lebih buruk dan najib pun tak letak jawatan. Apakah payah sangat utk najib menerima rayuan ahmad said itu? Kenapa ketua ketua bahagian UMNO Terengganu tidak dimaklumkan dan pendapat mereka diminta?? Bodohnya najib mentadbir umno dan menangani isu!!!!!

    ReplyDelete
  2. YAB PM Dato Sri Najib telah melakukan yang terbaik bagi memastikan UMNO dan Barisan Nasional negeri Terengganu kekal relevan. Tindakan untuk menukarkan Ahmad Said bukan satu tindakan yang terburu buru kerana ianya sepatutnya telah berlaku setahun yang lalu. Namun atas tanggungjawap dan keperihatinan YAB PM beliau mempersetujui permohonan setahun yang diminta sendiri oleh Ahmad Said.

    Alasan la tuuu!

    Jelas pada kita semua, bahawa tindakan Ahmad Said adalah amat tidak wajar dan tidak seharusnya berlaku. Beliau juga seharusnya sedar bagaimana kedudukan beliau memegang jawatan Menteri Besar setelah Idris Jusoh disingkirkan selepas PRU12. Jadi hari ini ianya berbalik kepada prinsip perjuangan parti ataupun jawatan. Ahmad Said sewajarnya mejelaskan pekara sebenar kepada rakyat.

    ReplyDelete
  3. cuba perhati rekod. trengganu semasa bawah idris jusuh boleh tawan trengganu menggantikan pas. kemudian selepas pru12, bn memang lagi dengan majoriti kurang sedikit. maka tindakan tukar mb dilakukan dengan menaikkan mat said. dalam pru13, majoriti kerusi umno/bn makin merosot dan hanya lebih 2 undi dpt pr. kerana itu satu perjanjian dilakukan antara mat said dan najib (mat said ugut jika dia tidak dimanakan sebangai mb, dia akan keluar parti dan bawa org2nya sekali). ok, kini isi perjanjian kena ditunaikan sebab rekod mat said mengukuhkan umno trengganu gagal malah semakin teruk.
    berbalik kepada kes bn pusat, sejak najib menaiki kerusi pm sebagai presiden bn, apakah bentuk pengukuhan pimpinan yang najib bawa? majoriti kerusi parlimen bn semakin merosot bermula pru 12 dan semakin teruk pada pru 13. jika mat said kena turun kerana tidak membawa kekuatan kepada parti, apa bezanya dengan najib? patutnya dua-dua individu ini (najib dan mat said) sedar diri atas kegagalan masing-masing, turun dengan terhormat dan tak perlu cari alasan untuk terus menongkah arus menghadap kuasa. yang paling tak faham, jika najib bertegas dan tidak memerlukan kompromi sebab mat said ugut macam2, apakah keuntungan kepada umno? adakah dengan bertindak sekarang ini akan menaikkan rating najib atau rakyat akan terus terusan melabel najib sebagai kurang gunakan akal (ada sedikit beza dengan kurang akal - senteng).

    ReplyDelete
  4. Simpati rakyat bersama mat said. Pertukaran mb di lihat tergesa gesa dan tiada alasan kukuh dimata rakyat. Mat said kelihatan seperti teraniaya. Krisis di Trg? Krisis apa rakyat perlu tahu. Kalau ada perjanjian awal, kenapa tidak di war2 kan lebih awal, mengapa mesti surprise? Nampak mcmmpentadbiran negara kartun...suka2 tukar. Kalau prestasi pru 13 jadi ukuran, mcm mana prestasi PM di peringkat nasional, siapa yg boleh bagi tempoh kpd PM utk baiki prestasi. Apa pulak ukuran prestasi menurun atau menimgkat..

    ReplyDelete
  5. Ahmad Said dan rakan2nya mesti telah dibayar oleh UMNO utk terus menyokong BN di T'ganu.
    Bijak sungguh mainan mereka ..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suma blog kau komen pakai copy n paste. Macam Makcik sambal belacan la kau ni.

      Delete
  6. OI anon 9.10pm, nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIBABI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-ZIONIS/CIA-MOSSAD dan ejen-ejen mereka dari DAPBANGKAIBABI , sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA, nak menghalang sebarang maklumat BENAR tersebar!

    Dahlah tu, asyik sasarkan hanya Makcik Sambal Belacan dan asyik fitnahkan dia - apa yg. mereka TAKUT sgt. dia tulis tu?!

    PI MAMPOS lu KANDANGBABI DAPBANGKAIBABI/CIA-MOSSAD!

    ReplyDelete
  7. Jangan nak HINA sebarangan pemimpin ISLAM/Melayu yg. berjiwa rakyat spt. YB DS Ahmad Said ini, MP! Dan tak bermakna kalau kita sayang UMNO, kita harus ikut cakap pemimpin macm. lembu bodoh - apalagi kalau pemimpin yg. LIBERAL PENGKHIANAT! Mcm. YAB Ayahanda Tun, tak semua yg. beliau cakap termasuk bila beliau mengutuk ISMA, kita harus setuju, tetapi tidak bermakna kita benci dgn. beliau, yg. banyak JASA pd. umat Islam/Melayu.

    Nampaknya makin ramai si pemimpin Islam/Melayu BONGKAK dlm. UMNO, yg. tak pernah hidup susah, di suap sudu 'emas' dr. lahir - takkan dengaq cakap rakyat miskin dan tertindas terutamanya umat Islam/Melayu! Tahu nak cakap psl. jadi negara maju dan pelaburan berlambak dr. si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, termasuk nak masuk TPPA (yg. sebenaqnya ejen tempatan utama si Barat-ZIONIS ini ialah dr. si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM), sedgkan maruah dan hak agama, bangsa dan negara, serta TANAH PUSAKA nenek moyang Islam/Melayu kita terus TERGADAI! Maklumlah si puak Islam/Melayu LIBERAL, samada dlm. PAS/UMNO/PKR kan makin ramai dan asyik nak JILAT kasut si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL RASIS mcm. hamba abdi!

    Memang BALAnya buat umat ISLAM/Melayu kalau Terengganu jatuh kat PRJAHANAM – ini bukan psl PAS sebab PAS adalah KULI si KAPIRDAJALDAPBANGKAI/PKRSODOM; sampai takut nak laksana Huum Hudud ALLAH SWT!

    Sedih betul –YB DS Ahmad Said dianiaya sebegini; bahkan majlis perkahwinan anaknya yg. begitu penting (pd. setiap ibubapa- apalagi pemimpin ISLAM/Melayu/UMNO yg. BERJASA begini), dicemarkan dan dianggap begitu remeh!
    Dahlah tu dilapurkan di Utusan:

    ….ADUN Pengkalan Berangan, A. Latiff Awang turut menyatakan berdiri teguh sebagai ahli UMNO dan tidak akan sesekali meninggalkan parti keramat itu yang sudah menjadi asas perjuangannya dari dulu, kini dan selamanya.

    Anggota Exco kerajaan negeri itu menyatakan rasa sedih dan kesal
    dengan peristiwa yang tak sepatutnya berlaku di negeri ini sekarang.

    ``Saya amat kesal kerana kebanyakan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dan Ketua UMNO Bahagian tidak pernah diajak berbincang oleh mana-mana pemimpin tertinggi parti dalam hal pertukaran Menteri Besar,'' ujarnya.

    (di http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140513/po_24/3-ADUN-BN-nyatakan-pendirian , 3 ADUN BN nyatakan pendirian)

    Aku harap hal ini TIDAK berkaitan dgn. cadangan YB DS Ahmad Said nak melaksanakan Hukum Hudud kat Terengganu kalau Kelantan mengamalkan Hukum Hudud, dan juga kerana DS Ahmad Said, nak mengamalkan pelancongan berdasarkan ISLAM di Tasik Kenyir - di mana satu dr. air terjunnya hanya utk. kaum wanita!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.