#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

7 October 2011

DI MANA LAYAKNYA PAS UNTUK PERINTAH MALAYSIA? Klik, baca sini!


PAS tak boleh memerintah Malaysia sebab: 


1. SEMBUNYI KEBENARAN
     
PAS selalu sahaja membuat apa yang dilarangnya sebelum ini. Buktinya dulu PAS haramkan untuk bergabung dengan orang kafir, kini dengan mudah dan bangga mereka bersekedudukan dengan DAPig. 

Ingatlah dalam surah al-Baqarah ayat 42,109 dan 174 :- Terdapat banyak ayat dalam Al-Quran yang melaknat mahupun menjatuhkan azab terhadap mereka yang sembunyikan kebenaran.

2. BERTUKAR PERANGAI

PAS telah menukarkan matlamat asal perjuangan mereka daripada mahu menjalankan hukum Allah beralih kepada menganjurkan rusuhan. Buktinya PAS memenangi beberapa negeri selepas PRU (Kedah dan Terengganu tetapi kini Terengganu kembali kepada pemerintahan BN) PAS bercakal nak jalankan hukum Allah bila memerintah tetapi mulalah banyak helah.

Ingatlah dalam surah Yunus ayat 25; Allah swt menyeru ke arah kesejahteraan dan maksud hadisnya ialah "Masuk Islamlah kamu semoga kamu selamat sejahtera".

3. BERSEKONGKOL DENGAN MUSUH MELAYU YANG MENENTANG ISLAM

PAS lebih mengemari hubungan silaturahim dengan DAPig yang nyata merupakan musuh Melayu. Ini bukan ilusi mahupun fitnah tetapi realiti di mana Haji Hadi bersekongkol dengan Lim Kit Siang dalam tunjuk perasaan Bersih di KL.

Ingatlah dalam surah Anisa ayat 107, Allah tidak suka kepada pengkhianat yang berdosa!!!!...

4.MENGAKU DIRINYA PILIHAN ALLAH

PAS sentiasa membawa semboyan bahawa parti ini adalah parti Allah. DalamSurah Al Baqarah ayat 79 "Celakalah orang yang menulis sesuatu dengan tangannya kemudian ia mengatakan ini adalah dari sisi Allah.. Nauzubillah.

5. MENJATUHKAN KEMULIAAN ISLAM

PAS memeperalatkan Islam. Mengapa PAS boleh bertahan sehingga ke hari ini? PAS telah menggunakan Islam sebagai platform perjuangan dan benteng pertahanan hingga mampu bertahan hingga ke hari ini. dan fahamilah patun dua kerat ini;-

UMNO alat parti untuk Islam
PAS alat Islam untuk parti

Maksud hadis jelas bahawa Islam adalah agama yang paling tinggi dan tidak ada yang lebih tinggi dan mulia darinya.

6.MENGEMBANG PERSETERUAN

PAS suka sangat kepada huru hara dan permusuhan. Wira tidak memburukkan mana-mana pemimpin di negara ini tetapi pemimpin PAS punya semangat juang yang cukup negatif dengan membangkit, mengungkit kesalahan pemerintah, semat perasaan dendam kepada kerajaan, bermusuh di antara umat Islam yang berlainan parti dan yang sungguh menjijikkan apabila tuduhan liar/fitnah semasa umat Islam dijadikan makanan utama mereka dalam memenuhi syarat hubungan sekutu politik semasa.

Ingatlah surah Al Aaraf ayat 58 Allah melarang melakukan kerosakan di muka bumi ini selepas ianya baik.

7.KENAPA TAK BANTU ORANG BUAT BAIK

PAS tak perlu bersusah payah untuk membentuk negara kerana semua yang hendak mereka laksanakan telah disediakan oleh Kerajaan BN. Apa sahaja yang dilaungkan oleh PAS semuanya telah dilaksanakan oleh Kerajaan BN dari apa yang dibuat oleh PAS. PAS memang jaguh ceramah tetapi sayang sejuta kali sayang bila hati mereka dibutakan kerana gagal melihat usaha yang dibuat oleh Kerajaan BN.

Ingatlah Ayat 2, Al Maedah " Bertolong bantulah kebaikan dan taqwa, jangan boleh buat dosa dan permusuhan.

8. ORANG LAIN SEMUA TAK BAIK

PAS sentiasa menafikan kebaikan sesama manusia khusunya pemimpin UMNO. Setiap usaha yang dilakukan oleh pemimpin UMNO sering disalh tafsirkan dan dianggap tidak ikhlas. Tetapi adakah PAS terfikir bahawa UMNO banyak memperjuangkan hak umat Islam dan tidak terkecuali juga ahli PAS kerana kita adalah saudara Islam.

Ingatlah ayat 11, Surah Hujurat menyatakan Jangan engkau menghina sesuatu kaum boleh jadi mereka lebih baik dari kamu.

9. TERUS BERPEGANG DENGAN PETUA SESAT

PAS tidak islah (membaik puluh) masyarakat dengan petua takfir ajaran sesat. Cukup membimbangkan di kalangan ahli PAS mereka dengan jelas melihat kepincangan ajaran PAS tetapi masih memperakuinya seperti menyatakan UMNO kafir.

Ingatlah dalam surah Al Baqarah ayat 160 Orang yang menyembunyikan kebenarana dari Allah, mereka akan dilaknat melainkan mereka yang taubat dan Islah (mebaik pulih) semula ke jalan yang benar.

10. SUKA CERCA ORANG

Lumrah kehidupan pengikut PAS menjdikan sifat suka mencerca orang adalah amalan mulia hingga mengatakan Allah juga mencarut dan amalan ini seolah-olah mulia di mata Allah nauzubillah..

Ingatlah dalam surah Al Hujurat ayat 11 da 12, Allah menegah kita dari mencari dan menghebohkan kesilapan orang lain dengan sangkaan yang buruk, caci maki dan berbagai gelaran yang hina.

11. YANG BERDENDAM

Golongan profesional yang menyertai PAS cukup jelas dilihat adalah di kalangan mereka yang bermasalah dengan kerajaan dan pemimpin (masalah peribadi). Seolah-olah pemimpin ini menjadikan PAS sebagai platform untuk menghentam kerajaan untuk melepaskan dendam kesumat di atas hajat  atau keinginan dhajal mereka yang tidak kesampaian.

Ingatlah dalam surah Al MAsad 'Allah menyuruh kita mohon berlindung dari hasad dengki

12.HARAM TAPI MAKAN

Semua pemimpin PAS mengambil gaji  dan pencen dari wang kerajaan yang dikatakan haram. Hampir semua pemimpin PAS, ahli PAS, penyokong PAS, yang bekerja dengan kerajaan, sama ada wakil rakyat, pensyarah, cikgu, ustaz, pegawai-pegawai di jabatan kerajaan.

Ingatlah mana-mana daging yang tumbuh dari punca yang haram neraka lebih utama untuknya.

13. MENAFI KEBAIKAN ORANG

Barisan Nasional banyak menabur jasa kepada rakyat semua bangsa, PAS hanya melaung di jalan raya. Inikah yang kita nak keharmonian negara huru hara.

Ingatlah dalam surah Al Baqarah ayat 195 Allah menyuruh kita bebuat baik kerana ia suka kepada kebaikan.

14.TIDAK BERSYUKUR

Bukankah wujudnya PAS kerana dasar kerajaan buat. PAS boleh bergerak dan bertanding pilihanraya adalah kerana dasar Demokrasi yang diguna pakai oleh Kerajaan BN. Tanpa Demokrasi PAS tidak wujud, kenapa menentang? Kenapa masukkan najis ke dalam hidangan? jangan marahkan tukang masak bila gigi kita sakit.

Ingatlah sesiapa yang tak berterima kasih sesama manusia dia tak mensyukuri nikmat Allah.

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.