#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

8 March 2013

'Orang dalam' berusaha menjatuhkan Anwar! KLIK lihat surat ini! #AnwarNewPM


Surat di bawah telah disebarkan oleh laman web Malaysia Today, milik penulis pengecut yang sakit jiwa, iaitu Raja Petra Kamaruddin. Jangan ditanya kenapa dan bagaimana web beliau mendapat surat tersebut kerana jika ianya RPK, ia pasti dijayakan dan jika ianya tidak benar, ia pasti akan direka-ciptakan. 

KLIK foto untuk lihat lebih jelas
Walaupun surat ringkas tersebut memperlihatkan sipenulis sebagai menyebelahi Anwar, tetapi ia jelas bertujuan untuk menjatuhkan keseluruhan keluarga Anwar sekali gus. Penulisnya nampaknya dengan sengaja cuba menimbulkan keraguan mengenai hubungannya dengan Anwar yang terkenal sebagai biseksual tersohor. Penulisnya juga tanpa berselindung memuji Azmin untuk menobatkan Azmin sebagai satu-satunya pemimpin yang layak menerajui PKR. 

Sudah tentulah kita musykil melihat surat ringkas yang terlalu ‘straight-to-the-point’ ini. Apatah lagi apabila ia ditujukan kepada Hadi Awang, Presiden PAS yang hanya dipandang sebelah mata saja dalam kepimpinan Pakatan Rakyat.

Semua orang sedia maklum bahawa Hadi Awang di mata DAP dan PKR, adalah jauh lebih hina dari orang-orang yang dihinanya, seperti rakyat Sarawak yang dikatakan masih bercawat atau guru sekolah rendah yang dikatakan tidak layak memberi teguran dan pandangan. Hadi dan PAS adalah tidak lebih dari sekadar kuda tunggangan atau anjing kurap yang sanggup berbuat apa saja termasuk makan najis sendiri demi secebis peluang untuk ke Putrajaya.

Justeru, menulis surat kepada Hadi Awang untuk meminta beliau menangani masalah di dalam Parti PKR merupakan satu kejahilan yang nyata di pihak sipenulis yang mengaku sebagai Setiausaha Politik kepada YB Zuraidah, Ahli Parlimen Ampang dan Ketua Wanita PKR. Mungkinkah seorang setiausaha politik boleh menjadi begitu jahil mengenai politiking di dalam partinya mahupun bidang kuasa Presiden parti sekutunya?

Segalanya mungkin, jika penulis yang bernama Mohd Fareez Kamal Intidzam ini memiliki ciri-ciri tertentu yang turut dimiliki oleh Saiful Bukhari, Azizan atau Sukma Dermawan.

Apapun, kita tidak boleh menolak kemungkinan yang surat tersebut benar memandangkan persengketaan di dalam Parti Pakatan Rakyat sudah menjadi rahsia umum. 

 Semua orang tahu bagaimana Wan Azizah membenci Azmin Ali dan semua orang tahu kerakusan Azmin untuk berkuasa. Anwar ternyata mendidik Azmin dengan baik sehingga terciptanya seekor ‘raksaksa’ yang benar-benar menyerupai dirinya.

Nampaknya, kedudukan Anwar benar-benar tidak selamat apabila raksaksa itu pula ingin memakannya. 

Dirinya sudahlah ditolak PAS, dan dengan insiden Lahad Datu, Anwar benar-benar sudah menjadi beban kepada partinya sendiri. Hanya DAP sahaja yang masih ‘terpaksa’ menjulang Anwar walaupun dengan muka berpaling ke arah lain.

Kesimpulannya, parti PKR sudah lama mati sejurus terdapatnya penyokong sendiri yang menolak Anwar sejak akhir-akhir ini. Yang kita lihat masih berjalan dan bercakap hari ini, hanyalah batang tubuh PKR tanpa roh, iaitu bagaikan zombi. PKR lahir kerana Anwar dan untuk Anwar, iaitu supaya beliau lepas dari pertuduhan dan hukuman dan supaya beliau punya platform untuk memakai gelaran ‘bakal Perdana Menteri’.

Tanpa Anwar, apalah PKR? PKR hidup kerana Anwar, dan akhirnya mati juga kerana Anwar. 

Justeru, jika Mohd Fareez Kamal inginkan PKR atau PR selamat dalam PRU-13, beliau tidak perlu mengadu kepada Hadi atau RPK kerana parti itu pada hakikatnya telah pun mati. 

Tetapi jika beliau hanya inginkan hubungannya dengan Anwar selamat, maka beliau hanya perlu mengadu kepada Anwar seorang kerana tiada siapa yang dapat membantunya dalam hal-hal songsang.

Artikal terdahulu KLIK : Anwar Ibrahim, kencingggg!


0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.