#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

24 July 2012

Lagi KARPAL SINGH vs PAS yang entah dimana sudahnya... Baca ni!

Konflik perselisihan pendapat antara dua sekutu pembangkang iaitu PAS dan DAP mengenai isu negara Islam dilihat tidak berkesudahan apabila Pengerusi DAP, Karpal Singh diminta menghormati dasar dan perjuangan PAS.

Sambil menegaskan bahawa PAS akan terus berjuang memartabatkan Islam, Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man sebaliknya mahu Karpal 'tutup mulut' daripada memberi pandangan mengenai prinsip dan dasar parti itu.

Malah ahli politik veteran itu diminta melihat isu besar yang dipersetujui secara bersama dalam pakatan pembangkang demi matlamat politik masing-masing.

"PAS harap Karpal menghormati dasar dan perjuangan PAS yang sudah diketahui umum. Kita tidak akan sekali-kali berhenti daripada menegakkan Islam.

"Justeru Karpal seharusnya melihat perkara besar yang sudah dipersetujui dalam Pakatan Rakyat kerana itu adalah lebih utama," katanya semalam.

Tuan Ibrahim berkata demikian sebagai mengulas mengenai kenyataan Karpal yang meminta pemimpin PAS supaya tidak terus membangkitkan isu negara Islam yang boleh merencatkan kemaraan pakatan pembangkang ke Putrajaya.

Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, kepimpinan PAS perlu akur dengan Buku Jingga yang tidak memasukkan hudud sebagai satu agenda pemerintahan Malaysia dan manifesto dalam pilihan raya akan datang.

Sebelum ini Karpal menafikan dakwaan Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi ketika berdebat dengan Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda UMNO (ILMU), Fathul Bari Mat bahawa beliau pernah membuat kenyataan bersedia untuk mempertimbangkan dasar PAS mahukan sebuah negara Islam sekali gus bertegas tidak akan bersetuju dengan pelaksanaannya.

Bagaimanapun Tuan Ibrahim mempertahankan kenyataan Nasrudin namun berharap ia tidak dijadikan polemik yang boleh merosakkan hubungan kedua-dua parti.

"Kita faham maksud dan situasi yang dibangkitkan Nasrudin ketika berdebat. Beliau hanya ungkapkan kembali pandangan Karpal mengenai hudud...namun pada hari ini pandangan itu sudah berbeza.

"PAS harap ia tidak dijadikan polemik kerana banyak isu lain yang lebih besar perlu diberi perhatian jika pembangkang mahu menuju ke Putrajaya," katanya.

Sumber: mStar Online
--------------------------------------------------------------------------
Kata MP:
Kong kali kong!!!  Pakatan tonggang langgang parti-parti pembangkang ni. 
Camna la nak memerintah.. Huhhhh!

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.