#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

6 March 2011

Rakyat Sayangkan BN!!! Apa macam PAS???

Tahniah Tuan Syed Ibrahim... 
BN Menang Bergaya Di DUN Kerdau

TEMERLOH: Barisan Nasional (BN) berjaya mengekalkan kemenangan bergaya padapilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau dengan majoriti 2, 724 undi.
BN yang diwakili Naib Ketua Umno Bahagian Kuala Krau berjaya memperolehi 5,060 undi sekaligus menewasakan calon PAS, Hassanuddin Salim yang mendapat 2,336undi.
Kekalahan ini merupakan kali kedua bagi Hassanuddin yang sebelum ini turutbertanding di kawasan yang sama pada pilihan raya umum ke-12.
Pengumuman berkenaan dibuat oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya DUN Kerdau,Datuk Tarif Abdul Rahman di Dewan Tun Razak, Majlis Perbandaran Temerloh(MPT) di sini, Ahad.
Pada pilihan raya umum 2008, BN yang diwakili Allahyarham Datuk ZaharuddinAbu Kassim memenangi kerusi DUN Kerdau dengan majoriti 1,615 undi.

 
Tahniah Roslan Ahmad
BN Menang Dengan Majoriti Lebih Besar

JASIN: Seperti yang dijangkakan, calon Barisan Nasional (BN), Roslan Ahmad berjaya menewaskan calon Pas, Yuhaizad Abdullah pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau, Ahad dengan majoriti lebih besar.
Majoriti yang diperoleh Roslan 3,643.
Roslan, 44, memperoleh 5,962 sementara Yuhaizad sekadar menerima 2,319.
Pada Pilihan Raya Umum 2008 BN hanya memperoleh majoriti sebanyak 2,154 undi.
Pengurus Pilihan Raya DUN Merlimau, Roslan Eusoff ketika mengisytiharkan keputusan itu di Pusat Penjumlahan Undi, Politeknik Merlimau, di sini berkata, undi ditolak ialah 135.
Kerusi DUN Merlimau kosong ekoran kematian wakil rakyatnya, Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan dari UMNO pada 20 Januari lalu.

...........................................................................................................................
Kata SATU MELAYU:
Sikap samseng dan kurang ajar juak-juak Pas dari luar yang sengaja didatangkan khas untuk tujuan ‘buat kacau’ adalah petanda bahawa calob parti itu akan tersungkur menyembah bumi.

Sudah menjadi kebiasaan, apabila juak-juak Pas merasakan calon mereka kan kalah, maka ikhtiar yang ada pada mereka ialah menimbulkan huru-hara dan kekecohan dengan harapan supaya para pengundi takut untuk keluar mengundi.

Inilah dawah cara Rasulullah SAW yang diajarkan oleh Tok Guru ‘Mazhab Nik Aziz’ kepada para penyokong tegar yang tak pernah cerdik itu.




Info & Sumber : Satu Melayu....mStar Online....bharian Online...

0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.