#Bajet2018: Ucapan Penuh YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak

19 April 2011

Hentam DAP... PAS & PKR, akai tak dak - TUN M

“Ini tidak baik bagi kaum Cina dan tidak baik bagi negara berbilang kaum seperti Malaysia,” - Tun M.

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau kecewa dengan penularan politik perkauman seperti dicerminkan kejayaan DAP di 12 kawasan majoriti pengundi Cina pada pilihan raya Sarawak ke-10 Sabtu lalu.

Bekas Perdana Menteri berkata, kejayaan DAP itu menunjukkan parti pembangkang sudah berjaya membawa dasar perkauman yang diamalkan parti berkenaan.

Katanya, dulu rakyat di Sarawak memilih calon tanpa mengira kaum kerana bagi mereka apa yang penting memilih pemimpin yang boleh membentuk kerajaan yang mewakili semua kaum.
Bagaimanapun, katanya, kemasukan DAP ke Sarawak dan kemenangan parti itu jelas menunjukkan parti itu berjaya memisahkan masyarakat Cina Sarawak daripada kerajaan negeri itu.

Sumber : N9Kini.com 

Kata Kawan:
Dalam hal ini, Anwar & Nik Aziz betul-betul takde akal... Gila kuasa!!! Buta dengan tindakkan DAP cukup bijak mempergunakan kedua-dua rakan pakatannya di hari ini… DAP akan terus pastikan PKR berperanan sebagai tukang fitnah dan mencalarkan imej Barisan Nasional (BN) terutama UMNO manakala Pas pula hanyalah pencacai untuk memecahkan perpaduan orang Melayu di samping mencuci segala najis yang ditinggalkan Anwar Ibrahim.

PAS dan PKR... Akai ada ka???





0 comments:

Post a Comment

SOUTHERN Blogger

MALAYA Blogger.